Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Emil Yordanov

Обществени консултации с участието на Emil Yordanov

Неактивна

Моите коментари


21.02.2025 17:58 Предложение

В § 4. В чл.8, ал.2, т. 7 да се допълни:

При дистанционна форма на обучение, доставчикът да притежава собствена система или лиценз за използване на синхронно обучение чрез видеоконферентна среда и/или несинхронно обучение, водене на регистър на участниците в обучението и възможности за споделяне на съдържание „учебни материали, презентации, видеоклипове и други ресурси целящи по-добро усвояване на учебното съдържание; Системата „платформата“ за обучение следва да има възможност за задаване на въпроси по отношение на провежданото обучение и поне веднъж по време на курсът възможност за консултация между преподавател и курсист; Достъп до библиотека със съдържание и учебни материали с неограничен „24 часов“ достъп от курсистите; Системата следва да осигурява сигурно съхранение на данните и защита на личната информация на участниците в обучението;

Обосновка на предложението за допълнение на чл. 8, ал. 2, т. 7 от Наредбата за дистанционно обучение

Предлаганото допълнение към чл. 8, ал. 2, т. 7 от Наредбата за дистанционно обучение е от съществено значение за гарантиране на качеството и ефективността на дистанционното обучение в Република България. То цели да осигури на обучаемите достъп до съвременни и функционални инструменти, които да подпомагат учебния процес и да създават условия за пълноценно усвояване на учебното съдържание.

1. Синхронно и несинхронно обучение

Включването на изискване за наличие на система за синхронно и несинхронно обучение е необходимо, за да се осигури гъвкавост и адаптивност на учебния процес към индивидуалните нужди на обучаемите. Синхронното обучение, провеждано чрез видеоконферентна среда, позволява директно взаимодействие между преподавател и обучаеми в реално време, което спомага за по-доброто разбиране на материала и стимулира участието в дискусии. Несинхронното обучение, от друга страна, дава възможност на обучаемите да учат със свое собствено темпо, като използват предоставените учебни материали и изпълняват задачи в удобно за тях време. Комбинацията от двата вида обучение осигурява оптимален баланс между индивидуалното и колективното обучение.

2. Водене на регистър на участниците

Изискването за водене на регистър на участниците е важно за проследяване на посещаемостта, участието и напредъка на обучаемите. Този регистър е необходим за административни цели, както и за осигуряване на обратна връзка и персонализирано обучение.

3. Споделяне на учебно съдържание

Възможността за споделяне на учебно съдържание, включващо учебни материали, презентации, видеоклипове и други ресурси, е от ключово значение за осигуряване на достъпност и разнообразие на учебните материали. Използването на различни форми на представяне на информацията спомага за по-доброто усвояване на учебното съдържание и стимулира интереса на обучаемите.

4. Възможност за задаване на въпроси и консултации

Включването на изискване за възможност за задаване на въпроси и провеждане на консултации между преподавател и курсист е от съществено значение за осигуряване на подкрепа и обратна връзка на обучаемите. Възможността да задават въпроси и да получават разяснения от преподавателите спомага за по-доброто разбиране на материала и преодоляване на трудностите. Редовните консултации осигуряват индивидуално внимание към всеки обучаем и подпомагат неговото развитие.

5. Достъп до библиотека със съдържание и учебни материали

Осигуряването на неограничен (24-часов) достъп до библиотека със съдържание и учебни материали е важно за създаване на условия за самостоятелно обучение и допълнително задълбочаване на знанията. Този достъп позволява на обучаемите да учат по всяко удобно за тях време и да използват разнообразни източници на информация.

6. Сигурно съхранение на данните и защита на личната информация

Изискването за осигуряване на сигурно съхранение на данните и защита на личната информация на участниците в обучението е от съществено значение за гарантиране на конфиденциалността и сигурността на личните данни.

Предлаганото допълнение към чл. 8, ал. 2, т. 7 от Наредбата за дистанционно обучение е в съответствие с най-добрите практики в областта на дистанционното обучение и е насочено към подобряване на качеството и ефективността на този вид обучение в Република България.

Моля изчакайте