12.02.2025 11:18
Наредба № 10 от 2023 г
Чл. 74. (1) Когато земеделският стопанин заяви за подпомагане дейностите по чл. 72, ал. 1, т. 1, букви "а" и "б", към заявлението за подпомагане предоставя на ДФЗ становище, издадено от директора на съответната областна дирекция по местонахождение на животновъдния обект на БАБХ, в което се съдържа информация най-малко за …
КОМЕНТАР: Да отпадне изискването за становище, когато земеделския стопанин отговаря на изискванията по Наредба 44 от 2006 с Животновъден обект тип Пасище и заявява дейност само по чл. 72, ал. 1, т. 1, буква "б": осигуряване на свободно отглеждане на открито.
12.02.2025 11:03
Наредба № 10 от 2023 г
Чл. 25. (1) (Изм. – ДВ, бр. 46 от 2024 г., в сила от 31.05.2024 г.) Държавен фонд "Земеделие" не одобрява за участие в многогодишен ангажимент земеделски парцел, заявен по някоя от интервенциите по чл. 3, ал. 1, когато целият или част от него попада:...
КОМЕНТАР: Какво се случва с вече поетите многогодишни ангажименти, които ще попаднат с повече от 10% в тези географски данни?
Чл. 56. (3) При загуба на животни вследствие на клане, продажба, смърт или кражба земеделските стопани представят в ДФЗ до 80 дни от деня, следващ последния ден за подаване на заявленията за подпомагане/плащане, копие от документ, който удостоверява причината за загубата на животните, както следва:
1. становище за негодността на животното за използване за развъдна дейност от съответната развъдна организация или ИАСРЖ с препоръка за реализиране на животното за месо или за продажба на друга животновъдна ферма;
2. при смърт от болест - документ от официален ветеринарен лекар (аутопсионен документ);
3. при смърт вследствие на нападение от хищници - документ, издаден от държавно горско стопанство и/или от директора на дирекция на национален парк, в зависимост от това, кой стопанисва територията, на която се е случило нападението;
4. при кражба - протокол от съответното подразделение на Министерството на вътрешните работи.
КОМЕНТАР: Информация по т.1 и т.2 може да се види служебно от системата Ветис. Защо е необходимо изискването на същата информация като документ от бенефициента?
В Стратегическия план (стр. 493) е заложено следното:
3.9 Опростяване и намаляване на административната тежест:
Оптимизирането на документооборота в рамките на Стратегическия план ще бъде постигнато
посредством:
·Преустановяване подаването на хартиен носител на документи, издавани от публични институции, при наличието на публично достъпни електронни регистри за справка на обстоятелства и/или наличието на регламентиран служебен достъп до такава информация;
·Създаване на възможност за електронно кандидатстване и отчитане на проекти;
·Използването на предварително събрана информация, при разработването на нормативна уредба или насоките и/или друг документ, определящи условията за кандидатстване и условията за изпълнение, която да послужи при прилагането на критериите за оценка. По този начин ще се облекчат бенефициентите да представят документи, с които да докажат съответствието с
Критерият.
·Осигуряване на надежден електронен обмен на данни между органите, участващи в изпълнението
на Стратегическия план, включително поетапно изграждане, там където е възможно на електронни
връзки с други публични институции и осигуряване на електронен обмен на данни между УО/РА и бенефициентите;