Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Стефан Божков

Обществени консултации с участието на Стефан Божков

Неактивна

Моите коментари


09.12.2024 10:31 3 от 3

Мотиви: Към настоящия момент гореописаните изисквания са регистрирани със Заповед № 24/18.01.2022 г. на ИАГ, но включването им в Наредбата ще допринесе за по-добра осведоменост на заинтересованите лица, избягване на възможност за отпадане на издадените наказателни постановления при съдебното им обжалване. Създава допълнителен механизъм за контрол на транспорта на дървесина и ограничаване на възможността за осъществяване на повече от един курс с един превозен билет /наличието на снимки/.

Обикновено след приключване на работа, лицата издаващи ПБ изключват устройствата и не ги включват до следващия път, когато се налага да издадат ПБ. При такива случаи снимките се съхраняват в устройството до следващото „логване“ в системата. Това е един вид мярка да не може да се започне работа по издаване на ПБ докато не се предадат всички налични в устройството обекти, издадени в офлайн режим ПБ или снимки и ще улесни издаващия ПБ, тъй като няма да е необходимо да губи време за предаване на издадените предходния ден ПБ.

 

Чл. 16 ал. 2 след думите „номерата и датата“ се добавя израза „или уникалния код“.

 

Предлагаме:

 

  1. В чл. 9, ал.1 след думите „задържане на“ се добавя израза „вещи, както и на“, а думите „описва задържаният документ“ се заменят с думите „описват задържаните вещи и документи“
  2. В чл. 9, ал. 2, думите „задържания документ“ се заменят с думите „задържаните вещи и/или документи“
  3. В чл. 9, ал. 7, думата „документи“ се заменят с думите „вещи и/или документи“

 

          Мотиви: Предложените изменения целят отстраняване на нормативна празнота, тъй като освен документите се налага и задържане на вещи, предмет или средство на нарушението.

 

09.12.2024 10:30 2 от 3

В чл.15  да се създаде нова ал.8 и ал.9 

ал.8 „Всеки превозен билет трябва да съдържа 4 броя снимки в цифров формат на съответните превозни средства и натоварената на/в тях дървесина. Заснемането се осъществява чрез приложението за издаване на ПБ след натоварване и маркиране на дървесината и преди разпечатване на хартиените екземпляри, при спазване на следните изисквания:

т. 1 При товарни превозни средства с открит товар се извършва заснемане от четирите страни. Изображенията от предната и задната част следва да осигуряват визуално разчитане на регистрационните номера, а изображенията от задната част и двете страни следва да обхващат изцяло товара по височина и съответно по ширина и дължина.

т. 2 При товарни превозни средства със закрит товар и/или контейнер, заснемането се осъществява по начина, указан в т. 1, преди закриването на товара и/или затварянето на контейнера.

т. 3 При комбинация от превозни средства (камион и ремарке, полуремарке, прицеп и др.) заснемането се извършва по начин, осигуряващ визуализирането на регистрационните номера на всяко отделно превозно средство, като се добавят и отделни изображения, визуализиращи натовареното количество дървесина на цялата комбинация от превозни средства по реда, описан в т. 1.

т. 4 При леки автомобили и джипове се извършва заснемане, осигуряващо визуалното разчитане на регистрационния им номер и цялото количество натоварена дървесина.

т. 5 При останалите превозни средства, неизброени от т. 1 до т. 4, се извършва заснемането им от четирите страни, по начин осигуряващ визуализиране на превозното средство и цялото количество натоварена дървесина.

 

ал.9 „Всяко лице е длъжно да регистрира издадените превозни билети и снимките в цифров формат от него в рамките на деня в интернет информационната система на ИАГ“.

 

09.12.2024 10:30 1 от 3

Предложените изменения на Наредба 1 биха позволили по-широко навлизане на пластините при маркиране на стояща дървесина.

          Съобразно опита, който имам в сферата на горите и прилагане на част от подзаконовата нормативна уредба предлагам да се включат и следните текстове към изменението и допълнението на Наредба 1 за контрола и опазването на горските територии, а именно:

 

В чл. 15, ал. 1 се създават нови т. 6-8:

          „т. 6. Издаването на последващ превозен билет за количество дървесина, което надвишава количествата дървесина по предходни превозни билети, въз основа на които се издава.

          т. 7. Издаването на превозен билет за транспортиране на дървесина, в който като основание за издаването му е посочен предходен превозен билет, по който количеството дървесина вече е транспортирано от мястото на доставка – посочено в предходния превозен билет, с друг/и превозен/превозни билет/и “.

          т. 8 Издаването на превозен билет за транспортиране на дървесина без попълнен валиден номер и дата на издаване на нормативно определен/изискуем документ, доказващ законния произход на дървесината.“.

          Мотиви: Чрез предложените текстове, се цели преустановяване на незаконна практика. Тези текстове са регламентирани от Заповед № 1019/17.11.2021 г. на Изпълнителния директор на ИАГ, но с включването на текстовете в Наредбата ще се избегне отпадането на актове за установени административни нарушения и ще доведе до по-добра осведоменост на заинтересованите лица.

          По този начин се избягва узаконяване на дървесина с неизвестен произход.

 

 

Моля изчакайте