Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Ясен Танев

Обществени консултации с участието на Ясен Танев

Неактивна

Моите коментари


13.03.2024 14:20 Достъп да устройства на трета страна, дефиниция техническа възможност и задръстване на Лични лекари
Предложението за изменение в алинея 3, точка а, повдига важни въпроси относно въвеждането на допълнителни административни и технически натоварвания върху личните лекари. Разбира се, всяко добавяне на нови задължения изисква детайлен анализ на потенциалните последици, особено когато става въпрос за сектора на здравеопазването, където ефективността и достъпността на услугите са от критично значение.
Проблема е в изменението на текста : Алинея 3 : а при техническа възможност - и от избрания от лицето лекар в лечебно заведение за първична медицинска извънболнична помощ (личния лекар)
Проблеми и рискове, идентифицирани в предложението:
 
    Претоварване на лекарите: Въвеждането на задачи, които изискват технически умения или допълнително време за административна работа, може да отклони лекарите от тяхната основна дейност – лечение и грижа за пациентите.
 
    Липса на експертиза и неясна дефиниция за техническа възможност: Не всеки лекар може да притежава необходимите технически умения или ресурси, за да изпълни новите задачи. Освен това, ако терминът "техническа възможност" не е ясно дефиниран, това може да създаде правна несигурност и неравнопоставеност в предоставянето на услугите.
 
    Рискове за доказване на идентичност и собственост на устройството: Включването на личните лекари в процеса на верификация на устройства и идентификация на пациенти може да породи рискове свързани със сигурността на данните и личната информация.
 
    Задръстване на здравната система: Повишеното натоварване върху личните лекари и потенциалното увеличение на времето за изчакване за пациентите може да доведе до негативни последици за цялостната ефективност на здравната система.
 
    Предложение: тескта да отпадне или да се прецизира много ясно "техническа възможност", компетентност за педоставяне на услугата, както и след предоставяне на риска от грешки, забавяне, повреда на устройства и др.
    Действията трябва да бъдат ограничени и описани и не трябва да включват задачи свързани с устройства на третеи страни и досега до тях.
 
Неактивна

Моите коментари


03.08.2024 21:07 Добавяне на нова алинея към чл. 27 преди чл. 27ж

Предложения за промяна в Закона за киберсигурност

Добавяне на нова алинея към чл. 27 преди чл. 27ж

„Националният компетентен орган утвърждава критерии за акредитация на независими органи по оценка на съответствието и одитори, които могат да извършват обективни и безпристрастни проверки за сигурност и редовни и целеви одити по този закон. Тези критерии трябва да включват изисквания за квалификация, опит и независимост на извършващите проверките, както и процедури за мониторинг и оценка на тяхната работа.“

Мотивация

  1. На база на променените текстове в Закона за изменение и допълнение на Закона за киберсигурност и Директива (ЕС) 2022/2555 предлагаме да се въведат промени в закона, които да позволяват извършването на обективни и безпристрастни проверки и одити по този закон от трета страна. Очаква се това да подобри качеството и независимостта на проверките за киберсигурност, да подпомогне Компетентния орган при осъществяването на надзора за спазването на закона и да създаде стандарти за независимите одитори и органи.
  2. Необходимо е да се внесе яснота по предложения чл. 27ж, ал. 1, т. 2 „да извършват редовни и целеви одити на сигурността, извършвани от независим орган или компетентен орган“.

Референция

Регламент ЕО 765/2008 на ЕП и на Съвета от 09 юли 2008 г. за определяне на изискванията за акредитация и надзор на пазара във връзка с предлагането на пазара на продукти и за отмяна на регламент ЕИД 339/3

 

Предложението е съгласувано с експерти от:

Европейски цифров иновационен хъб Тракия

Българска асоциация по киберсигурност

Български съюз на стандартизаторите

 

Моля изчакайте