Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за прилагане на подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделски стопанства по Тематична подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014–2020г.

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

12.07.2017 г. 12.08.2017 г. Неактивна

Номер на консултация

2745-K

Област на политика

Земеделие и селски райони

В проекта на наредба се уреждат условията и реда за прилагане на подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделски стопанства по Тематична подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г. Регламентират се и допустимите за подпомагане кандидати, допустимите за подпомагане дейности, размерът на финансовата помощ, условията за допустимост към проектите и критерии за подбор, редът за одобрение на заявленията за подпомагане и редът за изплащане на финансовата помощ.

Отговорна институция

Министерство на земеделието, храните и горите
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Общо 11 коментара

tzviatkov 12.08.2017 14:50
Предложения и забележки

В таблица №1 от приложение №7, колонки Е1-Е4 да отпаднат и да се създаде само една колонка „Е” с наименование:

(Номер(а) на имоти(и)) или (номер(а) на животновъден(ни) обект(и) и брой животни в него(тях)), от които е получена продукция

Основание: данните в колонки Е1-Е4 са посочени обобщени в колонки А-Д. При липса на заведена аналитична отчетност по вид продукция и обект(което не е задължително по закон) данните по имот не могат да се проверят и предполагат записване на такива по „експертно мнение”, което само създава административна тежест за създаване на „експертна информация”, която не може да се докаже с данъчен документ.

 

 

В таблица №2 от приложение №7, колонки Е1-Е2 да отпаднат и да се създаде само една колонка „Е” с наименование:

(Номер(а) на имоти(и)) или (номер(а) на животновъден(ни) обект(и) и брой животни в него(тях)), , от които е произведена земеделска продукция (суровина) за преработка

Основание: данните в колонки Е1-Е2 са посочени обобщени в колонки А-Д. При липса на заведена аналитична отчетност по вид продукция и обект(което не е задължително по закон) данните по имот не могат да се проверят и предполагат записване на такива по „експертно мнение”, което само създава административна тежест за създаване на „експертна информация”, която не може да се докаже с данъчен документ.

 

 

В таблица №2 от приложение №7, заглавието на колонка Д:

Приходи/доходи от земеделска продукция

да се замени с:

Приходи/доходи от преработена земеделска продукция

Основание: прохода/дохода е от преработена продукция, а не от земеделска продукция.

Предложения и забележки

В таблица №1 от приложение №7, колонки Е1-Е4 да отпаднат и да се създаде само една колонка „Е” с наименование:

(Номер(а) на имоти(и)) или (номер(а) на животновъден(ни) обект(и) и брой животни в него(тях)), от които е получена продукция

Основание: данните в колонки Е1-Е4 са посочени обобщени в колонки А-Д. При липса на заведена аналитична отчетност по вид продукция и обект(което не е задължително по закон) данните по имот не могат да се проверят и предполагат записване на такива по „експертно мнение”, което само създава административна тежест за създаване на „експертна информация”, която не може да се докаже с данъчен документ.

 

 

В таблица №2 от приложение №7, колонки Е1-Е2 да отпаднат и да се създаде само една колонка „Е” с наименование:

(Номер(а) на имоти(и)) или (номер(а) на животновъден(ни) обект(и) и брой животни в него(тях)), , от които е произведена земеделска продукция (суровина) за преработка

Основание: данните в колонки Е1-Е2 са посочени обобщени в колонки А-Д. При липса на заведена аналитична отчетност по вид продукция и обект(което не е задължително по закон) данните по имот не могат да се проверят и предполагат записване на такива по „експертно мнение”, което само създава административна тежест за създаване на „експертна информация”, която не може да се докаже с данъчен документ.

 

 

В таблица №2 от приложение №7, заглавието на колонка Д:

Приходи/доходи от земеделска продукция

да се замени с:

Приходи/доходи от преработена земеделска продукция

Основание: прохода/дохода е от преработена продукция, а не от земеделска продукция.

tzviatkov 12.08.2017 14:50
Предложения и забележки

В приложение №7, текст:

1. За предходната година, обхващаща периода от ............./.......... г. до ............./.......... г., представляваната от мен фирма/управляваното от мен земеделско стопанство има следните видове приходи:

да се замени с текст:

1. За предходната календарна година …………….. , като:

p физическо лице или

p едноличен търговец или юридическо лице по Търговски закон или p кооперация има следните видове приходи:

Основание: годишната календарна година е за цялата такава и поради тази причина няма нужда за описване на период от година или целия период на календарната година. Допълнително формат за изписване на периода е по- приложима за стопанска година, защото тя включва части от две календарни години.

 

 

В приложение №7, текст:

1.1. Приходи от растениевъдство и животновъдство от предходна ......... година спрямо годината на кандидатстване 20.....г. от имоти и животновъдни обекти (животни), отговарящи на изискванията на чл. 5, ал. 12:

да се замени с текст:

1.1. Приходи от растениевъдство и животновъдство от имоти и животновъдни обекти (животни), отговарящи на изискванията на чл. 5, ал. 12:

Основание: в точка 1 е описан периода и не следва отново да се посочва в точка 1.1.

 

 

 

В приложение №7 за таблици №№1, 2 да се посочи валута „лв.”

Основание: липсва посочена валута, в която да се попълва таблицата.

Предложения и забележки

В приложение №7, текст:

1. За предходната година, обхващаща периода от ............./.......... г. до ............./.......... г., представляваната от мен фирма/управляваното от мен земеделско стопанство има следните видове приходи:

да се замени с текст:

1. За предходната календарна година …………….. , като:

p физическо лице или

p едноличен търговец или юридическо лице по Търговски закон или p кооперация има следните видове приходи:

Основание: годишната календарна година е за цялата такава и поради тази причина няма нужда за описване на период от година или целия период на календарната година. Допълнително формат за изписване на периода е по- приложима за стопанска година, защото тя включва части от две календарни години.

 

 

В приложение №7, текст:

1.1. Приходи от растениевъдство и животновъдство от предходна ......... година спрямо годината на кандидатстване 20.....г. от имоти и животновъдни обекти (животни), отговарящи на изискванията на чл. 5, ал. 12:

да се замени с текст:

1.1. Приходи от растениевъдство и животновъдство от имоти и животновъдни обекти (животни), отговарящи на изискванията на чл. 5, ал. 12:

Основание: в точка 1 е описан периода и не следва отново да се посочва в точка 1.1.

 

 

 

В приложение №7 за таблици №№1, 2 да се посочи валута „лв.”

Основание: липсва посочена валута, в която да се попълва таблицата.

tzviatkov 12.08.2017 14:50
Предложения и забележки

В приложение №7, заглавна част след текст:

ПРЕЗ ПРЕДХОДНАТА

да се добави текст:

КАЛЕНДАРНА

Основание: уточняваме на обхвата на справка за календарна година, която съвпада с данъчна година

 

 

В приложение №7, текст:

Подписаният/ата ....................................................................................................................................,

(собствено, бащино и фамилно име)

ЕГН ...........................................................................................................................................................,

притежаващ/а лична карта № ........................, издадена на ................................ от МВР - гр. .........,

адрес: ......................................................................................................................................................,

(постоянен адрес)

в качеството си на ..................................................................................................................................

(посочва се качеството, в което лицето има право да представлява, управлява или контролира)

на ...........................................................................................................................................................,

(наименование на кандидат/ползвател)

с ЕИК ..............................

 

да се замени с текст:

Долуподписаният(та) ………………………………………………………………...............................................

(име, презиме, фамилия)

с л. к. № ……………………………….. издадена от МВР- гр. …………..………………… на ___.___.____г.

ЕГН …………………………. постоянен адрес: ……………………………………............................................

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

в качеството си на:

p физическо лице

или

p едноличен търговец или юридическо лице по Търговски закон или p кооперация с наименование, включително правна форма:

…..……………………………………………………………………………………………………………………………………………

и ЕИК по Търговски регистър .........................................

Основание: изчистване на неясноти при представителност за физическо лице, защото то е само себе представляващо. Обобщаване на възможностите за представляващ без да се изброяват всички видове по Търговски закон и Закон за кооперациите. Поясняване, че ЕИК по Търговски регистър.

Предложения и забележки

В приложение №7, заглавна част след текст:

ПРЕЗ ПРЕДХОДНАТА

да се добави текст:

КАЛЕНДАРНА

Основание: уточняваме на обхвата на справка за календарна година, която съвпада с данъчна година

 

 

В приложение №7, текст:

Подписаният/ата ....................................................................................................................................,

(собствено, бащино и фамилно име)

ЕГН ...........................................................................................................................................................,

притежаващ/а лична карта № ........................, издадена на ................................ от МВР - гр. .........,

адрес: ......................................................................................................................................................,

(постоянен адрес)

в качеството си на ..................................................................................................................................

(посочва се качеството, в което лицето има право да представлява, управлява или контролира)

на ...........................................................................................................................................................,

(наименование на кандидат/ползвател)

с ЕИК ..............................

 

да се замени с текст:

Долуподписаният(та) ………………………………………………………………...............................................

(име, презиме, фамилия)

с л. к. № ……………………………….. издадена от МВР- гр. …………..………………… на ___.___.____г.

ЕГН …………………………. постоянен адрес: ……………………………………............................................

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

в качеството си на:

p физическо лице

или

p едноличен търговец или юридическо лице по Търговски закон или p кооперация с наименование, включително правна форма:

…..……………………………………………………………………………………………………………………………………………

и ЕИК по Търговски регистър .........................................

Основание: изчистване на неясноти при представителност за физическо лице, защото то е само себе представляващо. Обобщаване на възможностите за представляващ без да се изброяват всички видове по Търговски закон и Закон за кооперациите. Поясняване, че ЕИК по Търговски регистър.

tzviatkov 12.08.2017 14:49
Предложения и забележки

В приложение №5, текст:

Следните земеделски култури, за които съм предоставил документи за собственост, ползване на земята и/или заповеди по чл. 37в, ал. 4, ал.10 и ал.12 от ЗСПЗЗ:

да се замени с текст:

Следните земеделски култури, за които съм предоставил документи за правно основание за ползване, съгласно чл. 41, ал. 2 от Закона за подпомагане на земеделските производители:

Основание: уеднаквява се текста с този по чл. 7, ал.6, т. 1.

 

 

В приложение №5, текст:

Следните видове животни, за които към анкетната карта съм приложил опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение и/или съм регистрирал в ИСАК:

да се замени с текст:

Следните видове животни, за които към анкетната карта съм приложил опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 1 месеца преди датата на подаване на проектното предложение и/или съм регистрирал в ИСАК:

Основание: месеците от четири се намаляват на един, както е записано точка аа) от „Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделските стопанства”.

 

 

След таблицата по раздел „IV” да се добави текст:

Забележка: Площта на калифорнийски червеи и охлюви се отбелязва в кв.м.

Предложения и забележки

В приложение №5, текст:

Следните земеделски култури, за които съм предоставил документи за собственост, ползване на земята и/или заповеди по чл. 37в, ал. 4, ал.10 и ал.12 от ЗСПЗЗ:

да се замени с текст:

Следните земеделски култури, за които съм предоставил документи за правно основание за ползване, съгласно чл. 41, ал. 2 от Закона за подпомагане на земеделските производители:

Основание: уеднаквява се текста с този по чл. 7, ал.6, т. 1.

 

 

В приложение №5, текст:

Следните видове животни, за които към анкетната карта съм приложил опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение и/или съм регистрирал в ИСАК:

да се замени с текст:

Следните видове животни, за които към анкетната карта съм приложил опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 1 месеца преди датата на подаване на проектното предложение и/или съм регистрирал в ИСАК:

Основание: месеците от четири се намаляват на един, както е записано точка аа) от „Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделските стопанства”.

 

 

След таблицата по раздел „IV” да се добави текст:

Забележка: Площта на калифорнийски червеи и охлюви се отбелязва в кв.м.

tzviatkov 12.08.2017 14:49
Предложения и забележки

В приложение №5, текст:

За определяне на началния стандартен производствен обем (СПО) на стопанството, за текущата/предходната (подчертава се приложимото), спрямо подаването на проектното предложение стопанска година отглеждам:

да се замени с текст:

За определяне на началния стандартен производствен обем (СПО) на стопанството, за текуща стопанска година, спрямо дата на подаването на проектното предложение,

p отглеждам или

p имам намерение да отглеждам:

Основание: прецизиране на текста и посочване на изключващи се възможности при попълване на декларацията. Включване на текст за намерение за отглеждане, което е възможност от съдържанието на декларацията. Отпадане на текст „предходна”, като неприложим по тази наредба.

 

 

В таблиците от приложение №5, след текст:

Период, в рамките на който ще се извърши засаждането/ засяването

да се добави текст:

от дата __.__.____г. до дата __.__.____г., включително

Основание: да се уточни, че периода се изисква да се посочи с начална и крайна дата, включително.

 

 

В таблиците от приложение №5, след текст:

Поземлен/и имот/и, върху които ще се извърши засаждането/ засяването

да се добави текст:

Номер/а и ЕКАТТЕ на поземлен/и имот/и, където ще се извърши засаждането/засяването:

Основание: да се уточни, че се изисква вписване на номер на имот. Да се добави ЕКАТТЕ след номера на имота за неговото идентифициране.

Предложения и забележки

В приложение №5, текст:

За определяне на началния стандартен производствен обем (СПО) на стопанството, за текущата/предходната (подчертава се приложимото), спрямо подаването на проектното предложение стопанска година отглеждам:

да се замени с текст:

За определяне на началния стандартен производствен обем (СПО) на стопанството, за текуща стопанска година, спрямо дата на подаването на проектното предложение,

p отглеждам или

p имам намерение да отглеждам:

Основание: прецизиране на текста и посочване на изключващи се възможности при попълване на декларацията. Включване на текст за намерение за отглеждане, което е възможност от съдържанието на декларацията. Отпадане на текст „предходна”, като неприложим по тази наредба.

 

 

В таблиците от приложение №5, след текст:

Период, в рамките на който ще се извърши засаждането/ засяването

да се добави текст:

от дата __.__.____г. до дата __.__.____г., включително

Основание: да се уточни, че периода се изисква да се посочи с начална и крайна дата, включително.

 

 

В таблиците от приложение №5, след текст:

Поземлен/и имот/и, върху които ще се извърши засаждането/ засяването

да се добави текст:

Номер/а и ЕКАТТЕ на поземлен/и имот/и, където ще се извърши засаждането/засяването:

Основание: да се уточни, че се изисква вписване на номер на имот. Да се добави ЕКАТТЕ след номера на имота за неговото идентифициране.

tzviatkov 12.08.2017 14:49
Предложения и забележки

В приложение №5, текст:

Долуподписаният(та) ………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………..

(име, презиме, фамилия)

с л. к. № ………………..издадена от …………………… на ……………………….

ЕГН …………………………. адрес: ………………………………………………....

…………………………………………………………………………………………..

в качеството си на ……………………………………………………………………..

(представляващ, управител)

на фирма …………………………………………с ЕИК............................................

(наименование на фирмата)

 

да се замени с текст:

Долуподписаният(та) ………………………………………………………………...............................................

(име, презиме, фамилия)

с л. к. № ……………………………….. издадена от МВР- гр. …………..………………… на ___.___.____г.

ЕГН …………………………. постоянен адрес: ………………………………………………..................................

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

в качеството си на:

p физическо лице

или

представляващ по Търговски закон/Закон за кооперациите на:

p едноличен търговец или юридическо лице по Търговски закон или p кооперация с наименование, включително правна форма:

…..……………………………………………………………………………………………………………………………………………

и ЕИК по Търговски регистър .........................................

Основание: изчистване на неясноти при представителност за физическо лице, защото то е само себе представляващо. Обобщаване на възможностите за представляващ без да се изброяват всички видове по Търговски закон и Закон за кооперациите. Поясняване, че ЕИК по Търговски регистър.

Предложения и забележки

В приложение №5, текст:

Долуподписаният(та) ………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………..

(име, презиме, фамилия)

с л. к. № ………………..издадена от …………………… на ……………………….

ЕГН …………………………. адрес: ………………………………………………....

…………………………………………………………………………………………..

в качеството си на ……………………………………………………………………..

(представляващ, управител)

на фирма …………………………………………с ЕИК............................................

(наименование на фирмата)

 

да се замени с текст:

Долуподписаният(та) ………………………………………………………………...............................................

(име, презиме, фамилия)

с л. к. № ……………………………….. издадена от МВР- гр. …………..………………… на ___.___.____г.

ЕГН …………………………. постоянен адрес: ………………………………………………..................................

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

в качеството си на:

p физическо лице

или

представляващ по Търговски закон/Закон за кооперациите на:

p едноличен търговец или юридическо лице по Търговски закон или p кооперация с наименование, включително правна форма:

…..……………………………………………………………………………………………………………………………………………

и ЕИК по Търговски регистър .........................................

Основание: изчистване на неясноти при представителност за физическо лице, защото то е само себе представляващо. Обобщаване на възможностите за представляващ без да се изброяват всички видове по Търговски закон и Закон за кооперациите. Поясняване, че ЕИК по Търговски регистър.

tzviatkov 12.08.2017 14:47
Предложения и забележки

В чл.9, ал. 1, т. 2 в края на текста да се добави текст:

, в оригинал, подписани и заверени от отговорните за това лица на кандидата.

Основание: съставните части на финансовия отчет съгласно изискванията на Закона за счетоводството (ЗСч), Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) и Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) следва да са подписани от съставител и кандидата.

 

 

В чл.9, ал. 1, т. 3, буква „в” да отпадне.

Основание: документи за ползване по действащо законодателство не налагат нотариална заверка, като изключение има само за договори над една година. Налага се административна тежест, която е нямало как да се предвиди от кандидата и която не се изисква по закон и поради тази причина се ограничава неговата възможност за кандидатстване.

 

 

В чл.9, ал. 1, т. 5 текст:

приходни/разходни документи, в случай че са издадени, съгласно ЗСч, ЗДДФЛ и ЗКПО, свързани със земеделската дейност, от която са сформирани приходите/доходите за предходната календарна година от годината на кандидатстване.

да се замени с текст:

приходни документи, издадени съгласно ЗСч и свързани със земеделската дейност, от която са сформирани приходите за предходната календарна година спрямо годината на кандидатстване.

Основание: кандидатът няма задължение да набавя разходни документи за текущи разходи за осъществяваната земеделска дейност. Липсата на такива не се ограничава или санкционира от ЗДДФЛ или ЗКПО.

 

 

В чл. 10, ал. 2, т. 2 да отпадне.

Основание: условието не е наложено като ограничение при създаване и одобряване на групите. Проверката за доминиращо влияние трябва да анализира съществуващата свързаност и спрямо нея да се приема или допуска кандидата, което следва да се уточни в §1, точка „6”.

 

 

В чл. 10, ал. 2, т. 3 да отпадне.

Основание: промяната в състава на кандидата до преминаването му в бенефициент не следва да следи за това обстоятелство. Документите за кандидатстване се разглеждат спрямо датата на тяхното подаване. Точката следва да се прехвърли в Глава четвърта от наредбата.

 

В алинеите на чл. 10 да се включат кооператорите, които са членове на Общото събрание на кооперацията.

Основание: възниква дискриминационно условие спрямо останалите кандидатите

 

 

В алинеите на чл. 10 да се включат собствениците на капитала на КД, ООД, ЕАД, ЕАД, като дружества регистрирани по Търговския закон.

Основание: възниква дискриминационно условие спрямо останалите кандидатите

 

 

В чл. 16, ал. 4 да се прецизира разпределението на допустимите разходи при предприятие- партньор.

Основание: дискриминационно условие спрямо предприятие- партньор, защото се признава целия размер на разхода, а не спрямо дял, както се прилага по аналогия ал. 5.

 

 

В §1, точка „6. Доминиращо влияние" не е обхваната свързаността между лицата. Ако се предвижда такава- да се посочи приложим нормативен акт.

 

 

В §1 да се добави точка с определение за „създал изкуствено условията”

Предложения и забележки

В чл.9, ал. 1, т. 2 в края на текста да се добави текст:

, в оригинал, подписани и заверени от отговорните за това лица на кандидата.

Основание: съставните части на финансовия отчет съгласно изискванията на Закона за счетоводството (ЗСч), Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) и Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) следва да са подписани от съставител и кандидата.

 

 

В чл.9, ал. 1, т. 3, буква „в” да отпадне.

Основание: документи за ползване по действащо законодателство не налагат нотариална заверка, като изключение има само за договори над една година. Налага се административна тежест, която е нямало как да се предвиди от кандидата и която не се изисква по закон и поради тази причина се ограничава неговата възможност за кандидатстване.

 

 

В чл.9, ал. 1, т. 5 текст:

приходни/разходни документи, в случай че са издадени, съгласно ЗСч, ЗДДФЛ и ЗКПО, свързани със земеделската дейност, от която са сформирани приходите/доходите за предходната календарна година от годината на кандидатстване.

да се замени с текст:

приходни документи, издадени съгласно ЗСч и свързани със земеделската дейност, от която са сформирани приходите за предходната календарна година спрямо годината на кандидатстване.

Основание: кандидатът няма задължение да набавя разходни документи за текущи разходи за осъществяваната земеделска дейност. Липсата на такива не се ограничава или санкционира от ЗДДФЛ или ЗКПО.

 

 

В чл. 10, ал. 2, т. 2 да отпадне.

Основание: условието не е наложено като ограничение при създаване и одобряване на групите. Проверката за доминиращо влияние трябва да анализира съществуващата свързаност и спрямо нея да се приема или допуска кандидата, което следва да се уточни в §1, точка „6”.

 

 

В чл. 10, ал. 2, т. 3 да отпадне.

Основание: промяната в състава на кандидата до преминаването му в бенефициент не следва да следи за това обстоятелство. Документите за кандидатстване се разглеждат спрямо датата на тяхното подаване. Точката следва да се прехвърли в Глава четвърта от наредбата.

 

В алинеите на чл. 10 да се включат кооператорите, които са членове на Общото събрание на кооперацията.

Основание: възниква дискриминационно условие спрямо останалите кандидатите

 

 

В алинеите на чл. 10 да се включат собствениците на капитала на КД, ООД, ЕАД, ЕАД, като дружества регистрирани по Търговския закон.

Основание: възниква дискриминационно условие спрямо останалите кандидатите

 

 

В чл. 16, ал. 4 да се прецизира разпределението на допустимите разходи при предприятие- партньор.

Основание: дискриминационно условие спрямо предприятие- партньор, защото се признава целия размер на разхода, а не спрямо дял, както се прилага по аналогия ал. 5.

 

 

В §1, точка „6. Доминиращо влияние" не е обхваната свързаността между лицата. Ако се предвижда такава- да се посочи приложим нормативен акт.

 

 

В §1 да се добави точка с определение за „създал изкуствено условията”

tzviatkov 12.08.2017 14:46
Предложения и забележки

В чл. 7, ал. 1, т. 2 следва да се ограничат юридическите лица по Търговския закон до ЕТ и ЕООД.

Основание: в чл. 11, ал. 1 допустимостта се разглежда само ЕООД. Ако това е пропуск на чл. 11, ал. 1, че не разглежда и ООД- да се коригира.

 

 

В чл. 7, ал. 2, т. 2 да се отдели на нов ред.

Основание: т. 2 следва посредствено текста на точка 1.

 

 

В чл. 7, ал. 3 текст:

„животновъдство”

да се замени с текст:

„животни”

Основание: в приложение №1 текста е „животни”

 

 

Ако в чл. 7, ал. 3 е запазен текста „животновъдство” следва в приложение №1 текста „Животни” да се замени с него.

Основание: да се осигури връзка между съдържанието на ал. 3 и приложение №1.

 

 

В чл. 7, ал. 3 след текст „животновъдство” да се добави „и/или”.

Основание: да се разграничи възможността между двата сектора, като е след „плодове и зеленчуци“.

 

 

В чл. 7, ал. 10 текст:

Минималният стандартен производствен обем на земеделското стопанство по ал. 3, т. 3 се доказва с декларация по образец съгласно приложение № 5 за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване и

да се замени с текст:

Началният стандартен производствен обем на земеделското стопанство по ал. 3, т. 3 се доказва с декларация по образец съгласно приложение № 5 за изчисление на началния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване и

Основание: думата „минимален” се заменя с „начален”, както е по декларация по приложение №5.

 

 

В чл. 7, ал. 10, т. 1- т. 2 знака „;” преди края на абзаците да се премахне:

Основание: неприложим знак преди край на абзац

 

 

В чл. 7, ал. 10, ал. 2 текст:

документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, която участва при изчисляването му; или

да се замени с текст:

документ за правно основание за ползване, съгласно чл. 41, ал. 2 от Закона за подпомагане на земеделските производители или

Основание: уеднаквява се текста с този по чл. 7, ал.6, т. 1.

Предложения и забележки

В чл. 7, ал. 1, т. 2 следва да се ограничат юридическите лица по Търговския закон до ЕТ и ЕООД.

Основание: в чл. 11, ал. 1 допустимостта се разглежда само ЕООД. Ако това е пропуск на чл. 11, ал. 1, че не разглежда и ООД- да се коригира.

 

 

В чл. 7, ал. 2, т. 2 да се отдели на нов ред.

Основание: т. 2 следва посредствено текста на точка 1.

 

 

В чл. 7, ал. 3 текст:

„животновъдство”

да се замени с текст:

„животни”

Основание: в приложение №1 текста е „животни”

 

 

Ако в чл. 7, ал. 3 е запазен текста „животновъдство” следва в приложение №1 текста „Животни” да се замени с него.

Основание: да се осигури връзка между съдържанието на ал. 3 и приложение №1.

 

 

В чл. 7, ал. 3 след текст „животновъдство” да се добави „и/или”.

Основание: да се разграничи възможността между двата сектора, като е след „плодове и зеленчуци“.

 

 

В чл. 7, ал. 10 текст:

Минималният стандартен производствен обем на земеделското стопанство по ал. 3, т. 3 се доказва с декларация по образец съгласно приложение № 5 за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване и

да се замени с текст:

Началният стандартен производствен обем на земеделското стопанство по ал. 3, т. 3 се доказва с декларация по образец съгласно приложение № 5 за изчисление на началния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване и

Основание: думата „минимален” се заменя с „начален”, както е по декларация по приложение №5.

 

 

В чл. 7, ал. 10, т. 1- т. 2 знака „;” преди края на абзаците да се премахне:

Основание: неприложим знак преди край на абзац

 

 

В чл. 7, ал. 10, ал. 2 текст:

документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, която участва при изчисляването му; или

да се замени с текст:

документ за правно основание за ползване, съгласно чл. 41, ал. 2 от Закона за подпомагане на земеделските производители или

Основание: уеднаквява се текста с този по чл. 7, ал.6, т. 1.

tzviatkov 12.08.2017 14:46
Предложения и забележки

В чл. 4, точка 8 текст:

„изграждане, реконструкция/рехабилитация на съоръжения и оборудване, включително кладенци и съоръжения за съхранение на вода за напояване, включващи изграждането на нови и подобряване на съществуващи мрежи в стопанствата.”

да се замени с текст:

„изграждане, реконструкция/рехабилитация на нови/съществуващи напоителни системи, включително кладенци/сондажи, машини и съоръжения за изпомпване/нагнетяване и съхранение на вода.”

Основание: прецизиране на текстовете.

 

 

В чл. 5, ал. 2 текст:

„Земеделските продукти по ал. 1 могат да бъдат само продукти, включени в приложение № 1.”

да се замени с текст:

„Земеделските продукти по ал. 1 могат да бъдат продукти, включени в приложение № 1.”.

Основание: премахването на текста „само” е поради наличие в приложението на текст „Други…”, заради което не може да се прилага пряко.

 

 

В чл. 6, ал. 1, т.1 текст:

„1. по преструктуриране и конверсия на винени лозя, в т.ч. за създаването и презасаждането на винени лозя и за напоителни съоръжения и оборудване, необходими за отглеждането на винени лозя, включително системи за капково напояване, инсталации за дъждуване и малки помпени станции, допустими за подпомагане по мярка "Преструктуриране и конверсия" от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 - 2018 г.;”

да се замени с текст:

„1. по мярка "Преструктуриране и конверсия" от Наредба № 2 от 4 април 2014 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 - 2018г.;”

Основание: непълното описване на недопустимите дейности води до заблуди за допустимост на неизброени такива, например „подобряване на техниките за управление на лозя”. Включване на приложимата наредба за мярката.

Предложения и забележки

В чл. 4, точка 8 текст:

„изграждане, реконструкция/рехабилитация на съоръжения и оборудване, включително кладенци и съоръжения за съхранение на вода за напояване, включващи изграждането на нови и подобряване на съществуващи мрежи в стопанствата.”

да се замени с текст:

„изграждане, реконструкция/рехабилитация на нови/съществуващи напоителни системи, включително кладенци/сондажи, машини и съоръжения за изпомпване/нагнетяване и съхранение на вода.”

Основание: прецизиране на текстовете.

 

 

В чл. 5, ал. 2 текст:

„Земеделските продукти по ал. 1 могат да бъдат само продукти, включени в приложение № 1.”

да се замени с текст:

„Земеделските продукти по ал. 1 могат да бъдат продукти, включени в приложение № 1.”.

Основание: премахването на текста „само” е поради наличие в приложението на текст „Други…”, заради което не може да се прилага пряко.

 

 

В чл. 6, ал. 1, т.1 текст:

„1. по преструктуриране и конверсия на винени лозя, в т.ч. за създаването и презасаждането на винени лозя и за напоителни съоръжения и оборудване, необходими за отглеждането на винени лозя, включително системи за капково напояване, инсталации за дъждуване и малки помпени станции, допустими за подпомагане по мярка "Преструктуриране и конверсия" от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 - 2018 г.;”

да се замени с текст:

„1. по мярка "Преструктуриране и конверсия" от Наредба № 2 от 4 април 2014 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 - 2018г.;”

Основание: непълното описване на недопустимите дейности води до заблуди за допустимост на неизброени такива, например „подобряване на техниките за управление на лозя”. Включване на приложимата наредба за мярката.

Л Иванова 11.08.2017 11:42
относно избора на изпълнители - 2

Въпрос 2: Във връзка с чл. 34 ал. 17

Чл. 34 (17) За разходите по ал. 1, попадащи извън обхвата на ПМС № 160, кандидатите, които не се явяват възложители по чл. 7 и чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки, при подаване на проектното предложение представят една или три съпоставими независими оферти за определяне обосноваността на цените по заявените за финансиране разходи, както и решение за избор и договор с избрания изпълнител/доставчик.

Необходимо е да се поясни кои са разходите, попадащи извън обхвата на ПМС № 160 – разходите под определените прагове от 30 000 и 50 000 лв. ли се имат предвид, тъй като те също са в обхвата на ПМС 160: Съгласно ПМС № 160 получателите на БФП провеждат процедура за избор на изпълнител за разходи, надвишаващи тези стойности, а когато не провеждат такава процедура публикуват съобщение за набиране на ценови предложения (чл. 2 ал. 7 от ПМС № 160 „Когато бенефициентът избира изпълнител, без да провежда процедура по чл. 1, ал. 1, публикува съобщение за набиране на ценови предложения в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020, като едновременно с това се извършва и служебна публикация на Единния информационен портал. Съобщението съдържа описание на услугата, доставката или строителството, за което бенефициентът заявява интерес, прогнозна стойност и срок за подаване на ценовите предложения.“

В случай, че се има предвид, че когато разходите са под праговете за провеждане на публична покана по ПМС 160 кандидатът представя оферти и договор с избран изпълнител смятаме, че това трябва да бъде пояснено в текстът на чл. 34 ал. 17.

В случай, че се имат предвид разходи, чието подпомагане/безвъзмездна помощ е 50 или под 50%, то те не са приложими към настоящата мярка, по която подпомагането е 60% 

относно избора на изпълнители - 2

Въпрос 2: Във връзка с чл. 34 ал. 17

Чл. 34 (17) За разходите по ал. 1, попадащи извън обхвата на ПМС № 160, кандидатите, които не се явяват възложители по чл. 7 и чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки, при подаване на проектното предложение представят една или три съпоставими независими оферти за определяне обосноваността на цените по заявените за финансиране разходи, както и решение за избор и договор с избрания изпълнител/доставчик.

Необходимо е да се поясни кои са разходите, попадащи извън обхвата на ПМС № 160 – разходите под определените прагове от 30 000 и 50 000 лв. ли се имат предвид, тъй като те също са в обхвата на ПМС 160: Съгласно ПМС № 160 получателите на БФП провеждат процедура за избор на изпълнител за разходи, надвишаващи тези стойности, а когато не провеждат такава процедура публикуват съобщение за набиране на ценови предложения (чл. 2 ал. 7 от ПМС № 160 „Когато бенефициентът избира изпълнител, без да провежда процедура по чл. 1, ал. 1, публикува съобщение за набиране на ценови предложения в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020, като едновременно с това се извършва и служебна публикация на Единния информационен портал. Съобщението съдържа описание на услугата, доставката или строителството, за което бенефициентът заявява интерес, прогнозна стойност и срок за подаване на ценовите предложения.“

В случай, че се има предвид, че когато разходите са под праговете за провеждане на публична покана по ПМС 160 кандидатът представя оферти и договор с избран изпълнител смятаме, че това трябва да бъде пояснено в текстът на чл. 34 ал. 17.

В случай, че се имат предвид разходи, чието подпомагане/безвъзмездна помощ е 50 или под 50%, то те не са приложими към настоящата мярка, по която подпомагането е 60% 

Л Иванова 11.08.2017 11:39
относно избора на изпълнители - 1

Въпрос 1: Във връзка с чл. 34 ал. 16  

(16) За разходите по ал. 1, попадащи в обхвата на Постановление на Министерския съвет № 160 от 1 юли 2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ДВ, бр. 52 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС №160“, кандидатите, които не се явяват възложители по чл. 7 и чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки, при подаване на проектното предложение представят една или три съпоставими независими оферти за определяне обосноваността на цените по заявените за финансиране разходи, а след сключване на административен договор се задължават да проведат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160. За разходите по ал. 1, т. 11, попадащи в обхвата на ПМС №160, може да бъде проведена процедура за избор на изпълнител и преди подаване на проектното предложение.

Според чл. 34, ал. 16 от проекта за Наредба, кандидатите/ бенефициентите ще събират оферти преди подаване на проекта и ще провеждат процедура за избор на изпълнител след сключване на административен договор.  Единствено за разходи по чл. 34 ал. 1, т. 11 е дадена възможност да бъде проведена процедура по реда на ПМС № 160 преди подаване на проекта. Провеждането на две процедури за събиране оферти – преди и след кандидатстването е дублиране на една и съща дейност и представлява значително усложняване и утежняване на процеса за кандидатстване и изпълнение на проекта.  В допълнение, съществува риск кандидатите да не успеят да съберат предварително 3 независими оферти, след като предоставянето на оферта не води до одобрение на оферента и евентуално сключване на договор, и фирмите нямат интерес да подават подобни оферти. В тази връзка: възможно ли е да се допусне провеждане на процедура по ПМС № 160 и сключване на договор с изпълнител преди подаване на проекта за всички допустими разходи или да отпадне събирането на оферти на етап кандидатстване? Провеждането на процедурата предварително ще облекчи както работата на кандидатите/ бенефициенти – ще събират и разглеждат оферти само веднъж, така и на ДФЗ – няма да се налага внасяне на допълнителни документи, подготовка и подписване на анекси. Освен това не става ясно какви параметри от предварително събраните оферти следва да се включат в проектното предложение - цена, технически спецификации, марка и модел, или никакви. 

относно избора на изпълнители - 1

Въпрос 1: Във връзка с чл. 34 ал. 16  

(16) За разходите по ал. 1, попадащи в обхвата на Постановление на Министерския съвет № 160 от 1 юли 2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ДВ, бр. 52 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС №160“, кандидатите, които не се явяват възложители по чл. 7 и чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки, при подаване на проектното предложение представят една или три съпоставими независими оферти за определяне обосноваността на цените по заявените за финансиране разходи, а след сключване на административен договор се задължават да проведат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160. За разходите по ал. 1, т. 11, попадащи в обхвата на ПМС №160, може да бъде проведена процедура за избор на изпълнител и преди подаване на проектното предложение.

Според чл. 34, ал. 16 от проекта за Наредба, кандидатите/ бенефициентите ще събират оферти преди подаване на проекта и ще провеждат процедура за избор на изпълнител след сключване на административен договор.  Единствено за разходи по чл. 34 ал. 1, т. 11 е дадена възможност да бъде проведена процедура по реда на ПМС № 160 преди подаване на проекта. Провеждането на две процедури за събиране оферти – преди и след кандидатстването е дублиране на една и съща дейност и представлява значително усложняване и утежняване на процеса за кандидатстване и изпълнение на проекта.  В допълнение, съществува риск кандидатите да не успеят да съберат предварително 3 независими оферти, след като предоставянето на оферта не води до одобрение на оферента и евентуално сключване на договор, и фирмите нямат интерес да подават подобни оферти. В тази връзка: възможно ли е да се допусне провеждане на процедура по ПМС № 160 и сключване на договор с изпълнител преди подаване на проекта за всички допустими разходи или да отпадне събирането на оферти на етап кандидатстване? Провеждането на процедурата предварително ще облекчи както работата на кандидатите/ бенефициенти – ще събират и разглеждат оферти само веднъж, така и на ДФЗ – няма да се налага внасяне на допълнителни документи, подготовка и подписване на анекси. Освен това не става ясно какви параметри от предварително събраните оферти следва да се включат в проектното предложение - цена, технически спецификации, марка и модел, или никакви. 

История

  • Начало на обществената консултация

    12.07.2017

  • Приключване на консултацията

    12.08.2017

  • Справка за получените предложения

    29.09.2017

Моля изчакайте