Предложенията на Законопроекта за допълнение на Наказателния кодекс (НК), предвиждащ промени и в Наказателно-процесуалния кодекс (НПК) и в Закона за Националната агенция за приходите (ЗНАП), имат за цел изпълнение на препоръки от Доклада от Петия оценителен кръг за България на Комитета на експертите за борба с изпирането на пари и финансирането на тероризма към Съвета на Европа (MONEYVAL) свързани с: изпълнение на изискванията на Препоръка 4 „Замразяване, изземване, отнемане и конфискация на престъпно имущество“ на ФАТФ; осигуряване правата на засегнатите трети лица при обезпечаване и отнемане на имущество по чл. 53 НK чрез създаване на изрични права в тази насока и на наказателнопроцесуален ред за защитата им в НПК; изменение на чл. 234 от НПК; установяване на ред за изземване, обезпечаване и управление на виртуални активи; и преодоляване на констатирани слабости в режима на управлението на конфискувани, отнети и изоставени в полза на държавата имущества. Предлаганите промени имат за цел и повишаване на ефективността на противодействието на престъпността и в частност - на изпирането на пари и финансирането на тероризма, чрез изрично предвиждане на възможност за обезпечаване и отнемане на имущество от трети недобросъвестни лица, в случаите когато последните не са извършители или съучастници в извършване на умишлени престъпления.
Министерство на правосъдието
Адрес: София, София, ул. Славянска 1
Електронна поща: priemna@justice.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Общо 4 коментара
АКО държавата участва хипотетично в изпирането на пари и раздаде тези парите на държавни служители във формата на заплати, бонуси и хонорари, възможно ли е да се отнема имущество от трети недобросъвестни лица (например недобросъвестни държавни служители на заплата и бонус или съветници на хонорар), в случаите когато последните не са извършители или съучастници в извършване на умишлени престъпления (НО са получили изпраните пари за лично ползване и харчлък)?!
АКО държавата участва хипотетично в изпирането на пари и раздаде тези парите на държавни служители във формата на заплати, бонуси и хонорари, възможно ли е да се отнема имущество от трети недобросъвестни лица (например недобросъвестни държавни служители на заплата и бонус или съветници на хонорар), в случаите когато последните не са извършители или съучастници в извършване на умишлени престъпления (НО са получили изпраните пари за лично ползване и харчлък)?!
Вие чували ли сте думата произвол? Kaкво означава произвол на работното място?!
Как ще гарантирате, че държавни служители, в случаите когато последните не са извършители или съучастници в извършване на умишлени административни действия, няма да пъдат квалифицирани като недобросъвестни държавни служители, например заради "употребата" на произвол от трети лица.
Вие чували ли сте думата произвол? Kaкво означава произвол на работното място?!
Как ще гарантирате, че държавни служители, в случаите когато последните не са извършители или съучастници в извършване на умишлени административни действия, няма да пъдат квалифицирани като недобросъвестни държавни служители, например заради "употребата" на произвол от трети лица.
16.06.2025
30.06.2025
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Тъй като имате мераци да проверявате и слагате печати ДОБРОсъвестен и НеДОБРОсъвестен, преди да преминете към тази процедура трябва да проверите дали Човекът има въобще съвест, тоест дали е БЕЗсъвестен или е НЕБЕЗсъвестен. Ако на тази проверка излезе, че е БЕЗсъвестен, то няма нужда да се прави проверка дали е ДОБРОсъвестен и НеДОБРОсъвестен. С други думи - предоставката за проврека за добросъвестност е доказаното наличие на съвест.
По подобие на непълнолетните може да бъдат задължени на БЕЗсъвестните да наредите по Закон и или наредба да си платят на един вид попечител, упълномощен или наставник, които да говори и действа от тяхно име... (То не е ли и сега така?!)
Проверката за НЕБЕЗсъвестност (стъпка 1) и ДОБРОсъвестност (стъпка 2) да се прави И на всички служители в държавната администрация, които взимат решения за И в името на трети лица.
Тъй като имате мераци да проверявате и слагате печати ДОБРОсъвестен и НеДОБРОсъвестен, преди да преминете към тази процедура трябва да проверите дали Човекът има въобще съвест, тоест дали е БЕЗсъвестен или е НЕБЕЗсъвестен. Ако на тази проверка излезе, че е БЕЗсъвестен, то няма нужда да се прави проверка дали е ДОБРОсъвестен и НеДОБРОсъвестен. С други думи - предоставката за проврека за добросъвестност е доказаното наличие на съвест.
По подобие на непълнолетните може да бъдат задължени на БЕЗсъвестните да наредите по Закон и или наредба да си платят на един вид попечител, упълномощен или наставник, които да говори и действа от тяхно име... (То не е ли и сега така?!)
Проверката за НЕБЕЗсъвестност (стъпка 1) и ДОБРОсъвестност (стъпка 2) да се прави И на всички служители в държавната администрация, които взимат решения за И в името на трети лица.