Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Закон за устойчивост на критичните субекти

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

27.05.2025 г. 26.06.2025 г. Неактивна

Номер на консултация

11134-K

Област на политика

Правосъдие и вътрешни работи

Тип консултация

Закон

Тип вносител

Национално

Предлаганият проект на Закон за устойчивост на критичните субекти е изготвен в изпълнение на ангажиментите на Република България като държава член на Европейския съюз, която следва да въведе в срок до 18 октомври 2024 г. разпоредбите, необходими за транспонирането в националното законодателство на Директива (ЕС) 2022/2557 на Европейския парламент и на Съвета от 14 декември 2022 г. за устойчивостта на критичните субекти и за отмяна на Директива 2008/114/ЕО на Съвета. Основната цел на Директива (ЕС) 2022/2557 е да се подпомогне осигуряването на непрекъснатост на предоставянето на основни услуги (услуги от основно значение за поддържането на жизненоважни обществени функции или икономически дейности) на вътрешния пазар, чрез повишаване на устойчивостта на критичните субекти, предоставящи такива услуги Изготвеният проект на Закон за устойчивост на критичните субекти цели създаване на обща стратегическа рамка за планиране и осъществяване на необходимите дейности за постигане на устойчивост на критичните субекти в различните сектори и подсектори, както и необходимата координация и взаимодействие между задължените страни, единен подход за установяване на критичните субекти, предоставящи основни услуги в секторите и подсекторите, извършването на национални оценки на риска, сътрудничеството, координацията и обмена на информация между националните компетентни органи, Европейската комисия и компетентните органи на останалите държави членки на ЕС.

Отговорна институция

Министерство на вътрешните работи
Адрес: София, ул. „6-и септември“ 29
Електронна поща: priemna@mvr.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

Документи

Пакет основни документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари

Общо 6 коментара

Aziti 25.06.2025 09:05
Разлика между стока и услуга 2

Aко докато сте чели "Разлика между стока и услуга" повече внимание сте обърнали на правописните грешки oт колкото на съдържанието, може би трябва да смените професията си и да се насочите например към учителската или домоуправителската, и да зарежете възмножно най скоро юридичесткото си поприще.

Разлика между стока и услуга 2

Aко докато сте чели "Разлика между стока и услуга" повече внимание сте обърнали на правописните грешки oт колкото на съдържанието, може би трябва да смените професията си и да се насочите например към учителската или домоуправителската, и да зарежете възмножно най скоро юридичесткото си поприще.

Aziti 25.06.2025 08:49
Разлика между стока и услуга

Тъй като предполагам, че ще се затрудните на направите икономическо разграничение между стока и услуга в горния контекст и МОЖЕ би ще се затрудните да определите защо ЕС слага на стоки етикет услуги, ще се опитам да Ви поясня или да Ви объркам още повече с риск след това да развиете халюцинации по подобие на ИИ. Последното може да се изчисли с математическа формула. Халюцинациите при хората също могат да се изчислят с подобна формулка. В тази формулка най-голяма тежест има образоваността по математика. Ако сте приключили с математиката в седми клас и не може да преобразувате мерни величини (материал за 4 клас), вероятността да развиете халюцинации е много голяма. В нормалните държави без ДЗИ по математика, не се взима средно образование. Тоест голяма част от днешните виcшисти, в това число юристи, нямаше да са висшисти/юристи, защото нямаше да имат дори И средно образование. 



Tук бихте контрирали, че не на всички виcшисти/юристи са необходими знания по математика?! Да, стига те да не взимат решения, които имат икономически отражения за тях самите и или за трети лица. Днес постоянно юристи се опитват да определят икономически правила, макар че нямат икономическо образование и компетентност (виж ефект на Дънинг – Крюгер), което се вижда и черно на бяло в предложенията им за промени в Закони и наредби.



НО да си дойдем думата за стоките и услугите в представения от Вас документ. Защо тук уж една стока като вода или орех се категоризира като услуга?! ЗащоТО тук не се осчетоводява стоката вода (която идва от планината) или ореха (който расте на слънце), а услугата как тази вода или орех ще достигне до потребителя. Цената за производството на самия продукт е толкова нищожна в сравнение с крайната цена, че тя дори се пренебрегва и се описва само пътят на стоката до потребителя (в това число на заплатите на служителите по веригата на доставка, баенето, чакането, симулирането на дейност итн). Или с други думи казано - услугата е оскъпяването на продукта, докато стигне до вас и или нас (най-вече с оправдани по Закон, наредба или тарифа надценки).



Сега може да вземете да си допълните приложението с услугите като добавите освен познатите Ви по дефиниция услуги, но също така и оскъпени стоки чрез нужни или ненужни услуги разписани и предвидени от висшисти/юристи по Закон, наредба, тарифа.

Разлика между стока и услуга

Тъй като предполагам, че ще се затрудните на направите икономическо разграничение между стока и услуга в горния контекст и МОЖЕ би ще се затрудните да определите защо ЕС слага на стоки етикет услуги, ще се опитам да Ви поясня или да Ви объркам още повече с риск след това да развиете халюцинации по подобие на ИИ. Последното може да се изчисли с математическа формула. Халюцинациите при хората също могат да се изчислят с подобна формулка. В тази формулка най-голяма тежест има образоваността по математика. Ако сте приключили с математиката в седми клас и не може да преобразувате мерни величини (материал за 4 клас), вероятността да развиете халюцинации е много голяма. В нормалните държави без ДЗИ по математика, не се взима средно образование. Тоест голяма част от днешните виcшисти, в това число юристи, нямаше да са висшисти/юристи, защото нямаше да имат дори И средно образование. 



Tук бихте контрирали, че не на всички виcшисти/юристи са необходими знания по математика?! Да, стига те да не взимат решения, които имат икономически отражения за тях самите и или за трети лица. Днес постоянно юристи се опитват да определят икономически правила, макар че нямат икономическо образование и компетентност (виж ефект на Дънинг – Крюгер), което се вижда и черно на бяло в предложенията им за промени в Закони и наредби.



НО да си дойдем думата за стоките и услугите в представения от Вас документ. Защо тук уж една стока като вода или орех се категоризира като услуга?! ЗащоТО тук не се осчетоводява стоката вода (която идва от планината) или ореха (който расте на слънце), а услугата как тази вода или орех ще достигне до потребителя. Цената за производството на самия продукт е толкова нищожна в сравнение с крайната цена, че тя дори се пренебрегва и се описва само пътят на стоката до потребителя (в това число на заплатите на служителите по веригата на доставка, баенето, чакането, симулирането на дейност итн). Или с други думи казано - услугата е оскъпяването на продукта, докато стигне до вас и или нас (най-вече с оправдани по Закон, наредба или тарифа надценки).



Сега може да вземете да си допълните приложението с услугите като добавите освен познатите Ви по дефиниция услуги, но също така и оскъпени стоки чрез нужни или ненужни услуги разписани и предвидени от висшисти/юристи по Закон, наредба, тарифа.

Aziti 25.06.2025 08:12
приложение № 2 - допълнения 2

Моля да включите в приложение № 2 И



услугите, които се предлагат от професионалните домоуправители - в това число поддръжка на чистота в около сградата, асансьор, ВиК инсталации, соларна инсталация и друга инфраструктура за общо ползване.

приложение № 2 - допълнения 2

Моля да включите в приложение № 2 И



услугите, които се предлагат от професионалните домоуправители - в това число поддръжка на чистота в около сградата, асансьор, ВиК инсталации, соларна инсталация и друга инфраструктура за общо ползване.

Aziti 24.06.2025 12:36
приложение № 2 - допълнения

Нищо не сте казали за критичните

- Оптадъци - предприятия, които събират, обезвреждат или преработват отпадъци

- Гражданска защита - пожарна, техническа помощ, итн 

- ... (може и на Вас да Ви хрумне още нещо и допълните)







"Критични" стоки и услуги (в това число стоки и услуги, подлежащи на критика) предоставят също така медиите и другите канали за информиране, естетичните салони за украсяване и подмладяване, производителите на мода и конфекция, ...

приложение № 2 - допълнения

Нищо не сте казали за критичните

- Оптадъци - предприятия, които събират, обезвреждат или преработват отпадъци

- Гражданска защита - пожарна, техническа помощ, итн 

- ... (може и на Вас да Ви хрумне още нещо и допълните)







"Критични" стоки и услуги (в това число стоки и услуги, подлежащи на критика) предоставят също така медиите и другите канали за информиране, естетичните салони за украсяване и подмладяване, производителите на мода и конфекция, ...

Aziti 24.06.2025 12:18
"КритичниТЕ"

Критичните субекти предоставят УСЛУГИ от списъка по приложение № 2 в сферата на 

- Енергетика - Електроенергия, Районно отопление и охлаждане, Нефт, Природен газ, Водород, 

- Транспорт - Въздушен, Железопътен, Воден, Автомобилен, Обществен транспорт

- Банково дело

- Инфраструктура на финансовите пазари

- Здравеопазване

- Питейна вода

- Отпадъчни води

- Цифрова инфраструктура

- Публична администрация

- Космическо пространство

- Производство, преработка и дистрибуция на храни



НО НЕ И СТОКИ, тук става въпрос САМО за услуги!!! Виж чл. 1. (1) т. 1. 

Правилно ли съм разбрала и сте разбрали?! Правите ли разлика и разделение между стоки и услуги в Закона?! Моля да се самопроверите!



.....



"Критични" са субектите или услугите, които ТЕ предоставят?! Хората остават с впечатление, че "критиката" cе или ще се oтнася към субектите, а не към (качеството на) услугите, които предоставят "критичните".

"КритичниТЕ"

Критичните субекти предоставят УСЛУГИ от списъка по приложение № 2 в сферата на 

- Енергетика - Електроенергия, Районно отопление и охлаждане, Нефт, Природен газ, Водород, 

- Транспорт - Въздушен, Железопътен, Воден, Автомобилен, Обществен транспорт

- Банково дело

- Инфраструктура на финансовите пазари

- Здравеопазване

- Питейна вода

- Отпадъчни води

- Цифрова инфраструктура

- Публична администрация

- Космическо пространство

- Производство, преработка и дистрибуция на храни



НО НЕ И СТОКИ, тук става въпрос САМО за услуги!!! Виж чл. 1. (1) т. 1. 

Правилно ли съм разбрала и сте разбрали?! Правите ли разлика и разделение между стоки и услуги в Закона?! Моля да се самопроверите!



.....



"Критични" са субектите или услугите, които ТЕ предоставят?! Хората остават с впечатление, че "критиката" cе или ще се oтнася към субектите, а не към (качеството на) услугите, които предоставят "критичните".

grainis 28.05.2025 23:00
Заплахи за Критичните Субекти и Проекти за Тяхнто Преодоляване

Проект за Национална Доктрина на България - https://doctrine.alle.bg

 

grainis@abv.bg

Заплахи за Критичните Субекти и Проекти за Тяхнто Преодоляване

Проект за Национална Доктрина на България - https://doctrine.alle.bg

 

grainis@abv.bg

История

  • Начало на обществената консултация

    27.05.2025

  • Приключване на консултацията

    26.06.2025

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте