Предлаганите изменения и допълнения касаят текстове, свързани с дейностите за занимания по интереси, организирани от училищата и центровете за подкрепа за личностно развитие (ЦПЛР), дейностите за кариерно ориентиране и консултиране, провеждани в ЦПЛР, реда за определяне на броя на учениците в паралелките в училищата, както и правилата за разпределение на средствата за работа с деца и ученици от уязвими групи.
Предложените изменения и допълнения в дейностите за занимания по интереси и кариерно ориентиране и консултиране не водят до принципни промени в съществуващите към този момент регламенти, а по-скоро внасят допълнителна яснота при организирането и финансирането им, поради установена при практическото им прилагане необходимост. По-ясно са разписани ангажиментите на държавата и общините при финансирането на цитираните дейности и при разпореждането със средствата от временно преустановено финансиране на дейностите по интереси в училищата, и се намалява исканият обем информация от ЦПЛР за дейности по интереси в попълваните от тях справки.
Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
Общо 2 коментара
Участията в дейностите за занимания по интереси, организирани от училищата и центровете за подкрепа за личностно развитие (ЦПЛР)
да се описват в школо или други електронни платформи в специален модул.
Там да се описват и частните уроци и дейностите за занимания по и поради интерес на родителите. Включително тарифите, обучителите итн
Участията в дейностите за занимания по интереси, организирани от училищата и центровете за подкрепа за личностно развитие (ЦПЛР)
да се описват в школо или други електронни платформи в специален модул.
Там да се описват и частните уроци и дейностите за занимания по и поради интерес на родителите. Включително тарифите, обучителите итн
19.03.2025
22.04.2025
05.05.2025
---
Окончателен акт на Министерския съвет
Наблюдава се увеличаване на преходните остатъци на училищата. В същото време общините са длъжни ги да дофинансират, съгласно чл. 68, което води до ново увеличение на преходните остатъци.
С оглед на това ПРЕДЛАГАМ към чл. 68 да се създаде нова алинея 9 с текст: "Ал. 2,3,4 и 6 не се прилагат в случаите когато преходния остатък, без целевите средства, на училището към края на предходната година надвишава четири на сто от бюджета на училището"
Наблюдава се увеличаване на преходните остатъци на училищата. В същото време общините са длъжни ги да дофинансират, съгласно чл. 68, което води до ново увеличение на преходните остатъци.
С оглед на това ПРЕДЛАГАМ към чл. 68 да се създаде нова алинея 9 с текст: "Ал. 2,3,4 и 6 не се прилагат в случаите когато преходния остатък, без целевите средства, на училището към края на предходната година надвишава четири на сто от бюджета на училището"