С настоящия проект на Постановление се предлагат изменения на Постановление № 162 на Министерския съвет от 2001 г. за определяне на диференцирани нормативи за издръжка на обучението за един студент по професионални направления и на Постановление № 328 на Министерския съвет от 2015 г. за определяне на средствата от държавния бюджет за издръжка на обучението в държавните висши училища в зависимост от комплексна оценка за качеството на обучението и съответствието му с потребностите на пазара на труда.
В Постановление № 162 на Министерския съвет от 2001 г. за определяне на диференцирани нормативи за издръжка на обучението за един студент по професионални направления предложените промените се изразяват в увеличение на коефициентите по професионални направления, по които се умножава базовият норматив за издръжка на обучението.
Предложеното изменение на ПМС № 328 от 2015 г. ще намали разликата между размерите на коефициентите по т. 5.3. на Приложение № 2 от Постановлението, които получават класираното на първо място училище и тези на следващите места.
С предложените промени, определящи финансирането на държавните висши училища в България, ще продължи реализирането на политиката, заложена в Стратегията за развитие на висшето образование за концентриране на финансирането в професионалните направления и висшите училища, получили по-висока оценка за качество и съответствие с потребностите на пазара на труда, преструктуриране към професионални направления, за които се очаква бъдещ недостиг от кадри на пазара на труда и насърчаване на профилната оптимизация.
Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
Общо 1 коментар
14.03.2025
14.04.2025
17.04.2025
---
Окончателен акт на Министерския съвет
Другите страни възпитават безопасно поведение на пътя от детските градини, в училищата с предмет , сертификати , чрез примери на поведение на пътя. Детският мозък не възприема статични текстове, а невронните връзки се образуват за цял живот от примери на поведение в семейството, в училище , обществото.. Всякакви твърдения за присъствие теми по безопасно движение в училищата са симулация на дейности, защото освен децата загинали по пътищата, липсва начално поведение , етап на кандидатите за водачи на превозни средства, няма основа от която да продължат в учебния център . Възпитанието трябва да започне и продължи от детството цял живот, защото пропуските на възрастните трябва да се възпитават от специалисти, а не в курсове. Когато хулиганчетата идват за обучение в учебен център , излизат хулиганчета с умения за шофират и над 70% от обучаваниет успяват от първи път да издържат изпитите. Но са същите хулиганчета на пътя .Извършването на действие или бездействие съзнавайки последиците от деянието е психологически проблем и не се решава с наказания или принудителна мярка. Статистиката , годишно заловени зад волана без свидетелство 10-20 хиляди в зависимост от полицаите излезли на терен за момента , а по-голямата част незаловени Зависимите от алкохол/забранени вещества , които не могат да се владеят и сядат зад волана трябва да имат възможност да посетят групи за психологическо консултиране. С течение на времето в човешкия организъм стават промени, които не можем да диагностицираме, нарушенията на правилаат и забраните са признак на здравословни проблеми и нарушителите трябва да бъдат насочени към ТЕЛК , вместо глоба или лишаване без заключение на специалист. Липста на умения за безопасно поведение няма да се компенсират с глоба/лишаване, трябва обучение, проверовъчен изпит . По примера на Германия, Франция и други страни трябва да въведат и тук комплексна мярка , алтернатива на наказания/принудителна мярка за нарушители с групи за психологическа подкрепа, ТЕЛК, обучение и проверовъчен.
Другите страни възпитават безопасно поведение на пътя от детските градини, в училищата с предмет , сертификати , чрез примери на поведение на пътя. Детският мозък не възприема статични текстове, а невронните връзки се образуват за цял живот от примери на поведение в семейството, в училище , обществото.. Всякакви твърдения за присъствие теми по безопасно движение в училищата са симулация на дейности, защото освен децата загинали по пътищата, липсва начално поведение , етап на кандидатите за водачи на превозни средства, няма основа от която да продължат в учебния център . Възпитанието трябва да започне и продължи от детството цял живот, защото пропуските на възрастните трябва да се възпитават от специалисти, а не в курсове. Когато хулиганчетата идват за обучение в учебен център , излизат хулиганчета с умения за шофират и над 70% от обучаваниет успяват от първи път да издържат изпитите. Но са същите хулиганчета на пътя .Извършването на действие или бездействие съзнавайки последиците от деянието е психологически проблем и не се решава с наказания или принудителна мярка. Статистиката , годишно заловени зад волана без свидетелство 10-20 хиляди в зависимост от полицаите излезли на терен за момента , а по-голямата част незаловени Зависимите от алкохол/забранени вещества , които не могат да се владеят и сядат зад волана трябва да имат възможност да посетят групи за психологическо консултиране. С течение на времето в човешкия организъм стават промени, които не можем да диагностицираме, нарушенията на правилаат и забраните са признак на здравословни проблеми и нарушителите трябва да бъдат насочени към ТЕЛК , вместо глоба или лишаване без заключение на специалист. Липста на умения за безопасно поведение няма да се компенсират с глоба/лишаване, трябва обучение, проверовъчен изпит . По примера на Германия, Франция и други страни трябва да въведат и тук комплексна мярка , алтернатива на наказания/принудителна мярка за нарушители с групи за психологическа подкрепа, ТЕЛК, обучение и проверовъчен.