С приетите изменения и допълнения в Закона за електронното управление (ЗЕУ), обнародван в ДВ, бр. 80 от 19.09.2023 г. регистрите на административните органи следва да бъдат приведени към начин на водене, съответстващ на изискванията за законосъобразност, сигурност, надеждност и оперативна съвместимост. Новата уредба в закона регламентира: понятието регистър (чл. 4а, ал. 1); задължението на административните органи да водят регистрите, възложени им със закон, в електронна форма (чл. 4а, ал. 2); общите правила за водене на регистри (чл. 52б); общ ред за вписване, заличаване и удостоверяване (чл. 52в).
С проекта на ПМС се цели прецизиране на действащите разпоредби на ПМС № 232/2023 г., по отношение на регистрите, които трябва да се приведат в съответствие със ЗЕУ. Предвижда се регламентиране на възможните подходи, сроковете и изискванията за дигитализация на регистрите, уредени в специални закони, в зависимост от спецификите по тяхното водене, като се вземе предвид готовността на административните органи и предприетите от тяхна страна мерки за изпълнение на ЗЕУ. Реализацията на заложените цели ще гарантира и изпълнението на разпоредбата за привеждането на всички регистри на административните органи в съответствие със ЗЕУ и ще спомогне за реализацията на регистровата реформа в нейната цялост.
Министерство на електронното управление
Адрес: София, ул. Ген. Гурко №6
Електронна поща: mail@egov.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
Общо 2 коментара
"Чл. 5. Министърът на електронното управление утвърждава образците на документи по чл. 2, ал. 1 и ал. 3 и ги публикува на Портала на електронното управление."
A защо не е предвидено да има образец по чл. 2, ал. 2 ?!
"Чл. 5. Министърът на електронното управление утвърждава образците на документи по чл. 2, ал. 1 и ал. 3 и ги публикува на Портала на електронното управление."
A защо не е предвидено да има образец по чл. 2, ал. 2 ?!
28.08.2024
11.09.2024
07.10.2024
---
Окончателен акт на Министерския съвет
Чл. 3. Министерството на електронното управление определя параметрите за изграждането на всеки регистър чрез информационната система за централизирано изграждане и поддържане на регистри, въз основа на подадените заявления по чл. 2, ал. 2, проектната готовност и спецификата на отделните регистри, водени от административните органи,
Съвместно с КОГО се определят тези параметри?! Накрая да не липсват половината важни параметри, а да се описват неща, които и с тях и без тях все е едно...
Искайте да се прилагат документи относно
- работни процеси
- работни карти
- длъжностна характеристика на служителите
- ....
Така ще има възможност както неук човек така и невежа да разбере кои са важните параметри
Чл. 3. Министерството на електронното управление определя параметрите за изграждането на всеки регистър чрез информационната система за централизирано изграждане и поддържане на регистри, въз основа на подадените заявления по чл. 2, ал. 2, проектната готовност и спецификата на отделните регистри, водени от административните органи,
Съвместно с КОГО се определят тези параметри?! Накрая да не липсват половината важни параметри, а да се описват неща, които и с тях и без тях все е едно...
Искайте да се прилагат документи относно
- работни процеси
- работни карти
- длъжностна характеристика на служителите
- ....
Така ще има възможност както неук човек така и невежа да разбере кои са важните параметри