С цел постигане на ефективно администриране на процесите и дейностите в министерството се предлага преструктуриране на част от дирекциите в специализираната администрация и извършване на промени в тяхната функционална отговорност. С измененията се въвеждат функционални промени и в общата администрация с включване на допълнителни дейности и прецизиране на задължения, съобразно функционалната компетентност на отделните дирекции.
Министерство на икономиката и индустрията
Адрес: София, гр. София, ул. Славянска № 8
Електронна поща: e-docs@mi.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
Общо 2 коментара
Предоставената към проекта Частична оценка на въздействието незадоволително удовлетворява принципите обоснованост и пропорционалност, които следва да се спазват при изготвяне на Оценка на въздействието. В контекста на предложените съществени структурни промени целесъобразно би било да се изготви Последваща оценка на въздействие, съдържаща доказателствена част, обосноваващата твърденията, дадени в частичната оценка, както и анализ на въздействията, от който да става видно как окрупняването на дейности и функции в мегазвена ще доведе до повишаване на капацитета и подобряването на тяхната ефективност.
Предоставената към проекта Частична оценка на въздействието незадоволително удовлетворява принципите обоснованост и пропорционалност, които следва да се спазват при изготвяне на Оценка на въздействието. В контекста на предложените съществени структурни промени целесъобразно би било да се изготви Последваща оценка на въздействие, съдържаща доказателствена част, обосноваващата твърденията, дадени в частичната оценка, както и анализ на въздействията, от който да става видно как окрупняването на дейности и функции в мегазвена ще доведе до повишаване на капацитета и подобряването на тяхната ефективност.
25.04.2024
26.05.2024
29.05.2024
---
Окончателен акт на Министерския съвет
Становище по Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Устройствения правилник на Министерството на икономиката и индустрията, приет с Постановление № 20 на Министерския съвет от 2022 г.
Като основна цел на представения проект се извежда „Постигане на ефективно администриране на процесите и дейностите в министерството в рамките на общата и специализираната администрация.“ С представения проект за изменение на Устройствения правилник на МИИ тази цел в голяма степен няма да бъде постигната предвид следните причини:
Несъмнено е необходимо оптимизиране на структурата, функциите и наличните човешки ресурси, но това следва да се прави прозрачно с участието на всички заинтересовани страни, след съответните анализи и оценки на ефективността и нуждата на всяко звено. Предложените по този начин промени в УП на МИИ изготвени без необходимите анализи и оценки ще доведат до вътрешни реорганизации включително и на логистично ниво и по-скоро биха затруднили работата на министерството и биха имали негативен ефект върху контрола на качеството на извършваната работа, отколкото да създадат позитивен ефект и оптимизиране на ресурса и ще доведат до необходимост от последваща промяна на Устройствения правилник.
Въз основа на изложените аргументи предлагаме да се върне проекта за ново разглеждане като се спазят изискванията за реален експертен анализ и оценка на проекта от заинтересованите страни, за да се постигне в пълна степен поставената цел за „Оптимизиране на организационната структура и прецизиране на функционалните задължения на отделни административни звена в Министерството на икономиката и индустрията“.
Становище по Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Устройствения правилник на Министерството на икономиката и индустрията, приет с Постановление № 20 на Министерския съвет от 2022 г.
Като основна цел на представения проект се извежда „Постигане на ефективно администриране на процесите и дейностите в министерството в рамките на общата и специализираната администрация.“ С представения проект за изменение на Устройствения правилник на МИИ тази цел в голяма степен няма да бъде постигната предвид следните причини:
Несъмнено е необходимо оптимизиране на структурата, функциите и наличните човешки ресурси, но това следва да се прави прозрачно с участието на всички заинтересовани страни, след съответните анализи и оценки на ефективността и нуждата на всяко звено. Предложените по този начин промени в УП на МИИ изготвени без необходимите анализи и оценки ще доведат до вътрешни реорганизации включително и на логистично ниво и по-скоро биха затруднили работата на министерството и биха имали негативен ефект върху контрола на качеството на извършваната работа, отколкото да създадат позитивен ефект и оптимизиране на ресурса и ще доведат до необходимост от последваща промяна на Устройствения правилник.
Въз основа на изложените аргументи предлагаме да се върне проекта за ново разглеждане като се спазят изискванията за реален експертен анализ и оценка на проекта от заинтересованите страни, за да се постигне в пълна степен поставената цел за „Оптимизиране на организационната структура и прецизиране на функционалните задължения на отделни административни звена в Министерството на икономиката и индустрията“.