Обществени консултации

Проект на Решение на Министерския съвет за одобряване на Национална научна програма „Развитие на научните изследвания и иновациите в системата на българското предучилищно и училищно образование“

С проект на Национална научна програма „Развитие на научните изследвания и иновациите в системата на българското предучилищно и училищно образование“ се планира да се подобри ефективността на образователната система чрез научно обосновани иновации. Програмата е насочена към разработване и внедряване на нови модели на управление, педагогически практики и дигитални технологии, които да повишат качеството на обучението и да осигурят по-добра подготовка на учениците за бъдещето.

Ключово значение за успеха на програмата ще има не само разработването на нови модели, но и тяхната бърза и ефективна интеграция в училищния контекст чрез сътрудничество с научноизследователски институции. Партньорството между образователни организации и академични изследователски звена ще позволи своевременното внедряване на нови образователни практики, което ще подпомогне адаптацията на училищата към съвременните изисквания.

Националната научна програма осигурява и включва голяма част от елементите на кръговата икономика в контекста на ранно откриване на силни страни на учениците през обучението им до реализацията им в по-висока степен на образование или директно на пазара на труда, като ще бъдат обхванати социални аспекти за устойчиво икономическо развитие.


Дата на откриване: 4.10.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Наука и технологии
Дата на приключване: 4.11.2024 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
07 октомври 2024 г. 15:27:00 ч.
Aziti

ПРЕСТИЖно

"България продължава да изостава по някои ключови образователни показатели"

и Вие искате да компенсирате това изоставане като планирате да се

"развиват хоризонтални умения като критично мислене, креативност, работа в екип, цифрова грамотност и глобално гражданско съзнание, а също така умения за гъвкавост по отношение на социалните промени и конкурентно представяне на пазара на труда".

 

Липсата на тези умения не се крие в липсата на "нови модели на управление, педагогически практики и дигитални технологии, които да повишат качеството на обучението и да осигурят по-добра подготовка на учениците за бъдещето.", a в държавната ПОЛИТИКА и ТРАДИЦИИТЕ.

 

За какво критично мислене говорите при положение, че отличниците ги е страх да напишат едно есе и учат на изуст интерпретативни съчинения, за да отговорят на ВАШИТЕ очаквания?! Всяка една креативност може да бъде наказана и се наказва, ако не отговаря на очакванията по ШАБЛОНА ВИ. Цифрова грамотност не означва само цъкане на телефон и в някакви приложения, а да можеш да смяташ и изготяш статистики отвъд днешните сметки за средна минимална заплата на сраната. А гражданскоТО съзнание не започва да се развива в горните класове, които дори не са задължителни по Закон...

Може да започнете с едно "ПРЕСТИЖНО" научно изследване и да анализирате "ФУНДАМЕНТАЛНО" конкурентно представяне на пазара на труда на "МОДЕРНИТЕ" служители в МОН. Ако утре всички, по каквато и да е причина, трябва да изкарвате прехраната си на свободния ЧАСТЕН пазар като сте принудени отвън да реагирате "адекватно на новите социално-икономически изисквания", с какво ще се занимавате, колко пари ще изкарате за ден, за месец, за година и кой мислите, че ще плати за труда ВИ?!

 

07 октомври 2024 г. 15:34:57 ч.
Aziti

ПРЕСТИЖно на втора степен

Думата "престиж" произлиза от латинската дума "praestigium", която означава илюзия, измама или фокуснически трик. Постепенно, значението ѝ се е изменило и е придобило по-позитивен смисъл. Днес тя се свързва с високо обществено положение, уважение и добра репутация, която някой човек или институция може да има. В съвременния френски означава 'илюзия, магия, блясък'.

В съвременния език думата "престиж" се използва, за да обозначи:

  1. Авторитет, уважение или признание, което някой притежава в определена социална или професионална среда.
  2. Високо положение или влияние, свързано с успехи, качество или изключителност.

Например, престижна награда или престижен университет се свързват с високо ниво на признание и уважение.