Обществени консултации

Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на нормативни актове

С приемането на проекта на ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса ще бъдат конкретизирани задълженията на лицата, пускащи на пазара тютюневи изделия с филтри и филтри, продавани за употреба в комбинация с тютюневи изделия, по отношение заплащането на дължимите продуктови такси. Ще бъде ясно регламентиран реда и начина за изчисление на дължимите продуктови такси.
 
С проекта на ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за отработените масла и отпадъчните нефтопродукти, се поставят конкретни норми, касаещи изпълнението на целите по събиране и оползотворяване. Същото се очаква да има положителен ефект, поради залагането на по-ясни и конкретни критерии за изпълнение на целите от страна на задължените лица.
 
С настоящия проект на ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства, се цели възпрепятстване на осъществяването на нерегламентирани дейности с излезли от употреба моторни превозни средства, което ще намали риска от увреждане на компонентите на околната среда.

 


Дата на откриване: 25.9.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Околна среда
Дата на приключване: 25.10.2024 г.
Коментари
Добави коментар
 
30 септември 2024 г. 16:49:21 ч.
ЯЦветанов

Много трудно намерих мястото, където да си изкажа мнението

Бих искал да отбележа на служителите в МОСВ, че понеже са обединили няколко неща в едно ПМС, много трудно успях да стигна до това място, за да си изкажа мнението относно предложените изменения.  Наложи ми се да говоря по телефона с двама служители на МОСВ, за да стигна до тук! Това не е нормално!

Съвсем скоро, ще изкажа мнението си в цялост. Като кратка анотация, то звучи така: с промените в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства, МОСВ ще докара гражданите до просешка тояга, ще предизвика стагнация на икономиката и ще увеличи замърсяването на околната среда. Отделно от това, промените противоречат на ЗУО и на искането на ЕС за масово използване на части втора употреба по автомобилите.

Нека разгледме какво си мисли ЕС по въпроса. То е точно обратното. Частите на колите трябва максимално да се използват повторно, а не да се забранява тяхната употреба, както иска МОСВ. Служителите в МОСВ да се запознаят със следният документ:

РЕГЛАМЕНТ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА

относно изискванията за кръговост при проектирането на превозни средства и относно управлението на излезлите от употреба превозни средства, за изменение на регламенти (ЕС) 2018/858 и 2019/1020 и за отмяна на директиви 2000/53/ЕО и 2005/64/ЕО, Варианти на политиката: 3А, 3Б, 3В и др.

Служителите в МОСВ да се запознаят и с чл.6 от ЗУО! Повторната употреба е втора в йерархията на управлението на отпадъците, след тяхното предотвратяване! А с повторната употреба дори се предотвратява образуването на отпадъци!

Що за промени  ни предлагат от МОСВ? Дали целта е всички да си купуваме само нови коли? Или да замърсяваме значително повече околната среда с производството на нови части, вместо да използваме годни съществуващи? На кой чиновник му пречи факта, че нещо се използва повторно масово и не се генерира отпадък?

Безумията на държавната администрация нямат край!

 

02 октомври 2024 г. 13:30:33 ч.
givan

Не сме вече в соца

Предложените промени в Наредбата за ИУМПС противоречат на здравия разум и на демократичните принципи - недопустимо е държавата да задължава хората да се освобождават от имущество, което възнамеряват да използват в по-късен момент или да ги принуждават да ремонтират автомобилите си в период, в който е възможно да се намират във финансово затруднение. Това, освен че е дискриминация на имуществена основа, засяга и неприкосновената частна собственост.

Посоченото в доклада наличие на "множество случаи на нерегламентирани дейности с излезли от употреба МПС във връзка с тяхното съхраняване и третиране в частни имоти от физически лица" не се бори с допълнителни забрани и ограничения, а с подобряване на контролната дейност или с увеличаване на щата на контролните органи. Крайно време е чиновниците да започнат да вършат истинска работа, вместо да пишат безсмислени текстове в наредбите.

02 октомври 2024 г. 15:16:26 ч.
ЯЦветанов

Част 1- чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

Чиновникът от МОСВ третира собствениците на МПС като престъпници - Част 1

Нелепите до абсурдност твърдения на чиновниците от МОСВ в частичната предварителна оценка на въздействието на наредбата за автомобилите, граничи с невменяемост.

 

Чиновниците в МОСВ са записали следното като проблем: „Проблем 2: Чрез сега действащата дефиниция за излязло от употреба моторно превозно средство в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства е създадена възможност за извършването на нерегламентирана дейност с този поток отпадъци“ .

 

По-нататък, в опит за мислене, чиновниците от МОСВ са записали следното:

 

„Важно е да бъде отбелязано, че според Наредба № 1-45 на МВР, съществуват 7 възможности за дерегистрация на МПС. Една от тези възможности е разписана в чл. 18а, ал. 2, т. 4 от Наредба № 1-45 и дава възможност МПС да бъде съхранено в който и да е частен имот за неопределен период. Именно тази възможност, както и легалната дефиниция за ИУМПС към настоящия момент, създават предпоставки за извършване на нерегламентирани дейности с ИУМПС, тъй като собственикът на вече негодно за употреба МПС, дерегистрирано на основание чл. 18а, ал. 2, т. 4 от Наредба № 1-45, може на по-късен етап и по негова преценка да го предаде като отпадък на площадка за разкомплектоване или да го продаде на лице, непритежаващо документ за дейности с отпадъци, което да го разкомплектова с цел продажба на годните за употреба части и компоненти, а негодните такива да изхвърли на неразрешени за това места, което води до образуване на сметища.”.

 

КОМЕНТАРИ:

 

1). Чиновниците от МОСВ твърдят, че ако излезлите от употреба МПС (ИУМПС) стоят само определено време в частен имот, собственикът им не може да се договори с когото и да е било и не може да си разкомплектова сам своето МПС!

 

Това твърдение противоречи със здравият разум! Не времето ограничава някого да извърши нещо, а желанието му! Човек може и за една седмица да разкомплектова сам колата си. Не са му нужни месеци за това!

 

2). Нещата с ограничената чиновническа мисъл отиват дори още по далече! Чиновниците от МОСВ твърдят, че собственикът на по-късен етап и по негова преценка може да предаде колата си като отпадък на площадка за разкомплектоване или да го продаде на лице, непритежаващо документ за дейности с отпадъци.

 

Това твърдение е абсурдно! Чиновникът третира собствениците на МПС като престъпници! Той не вижда никаква добронамереност и желание за спазване на закона в гражданите! Чиновникът навсякъде вижда престъпници и

02 октомври 2024 г. 15:16:54 ч.
ЯЦветанов

Част 2- чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

закононарушители! Чиновниците спекулират с хипотези и допускания, а не се позовават на факти! 

 

Защо чиновниците от МОСВ не записаха, че собствениците съвестно ще се обадят по телефона на лицензирана фирма, която ще изземе МПС-то и ще го утилизира? На какво правно основание чиновниците от МОСВ вменяват престъпни намерения и подбуди на гражданите?

 

Навсякъде в страната е пълно с незаконни сметища от битови и строителни отпадъци, а не с купчини от стари коли! Аз не съм видял дори и една стара кола, изхвърлена в река! Но съм виждал много сметища по коритата на реки! Дори СО е организирала незаконно сметище, както разкри сегашният кмет на София. Къде беше МОСВ през всичките тези години, когато ГЕРБ управляваше София? Защо не спря незаконните сметища за битови отпадъци, а те се превърнаха в планини?

 

Фактите са опровергават чиновниците от МОСВ – много хора, които не искат да се занимават със старият си автомобил, се обаждат на фирмите за рециклиране, да дойдат и да им изземат колите от при тях, срещу някакво малко заплащане.

 

3). Чиновниците от МОСВ твърдят, че гражданите задължително ще разкомплектоват ИУМПС с цел продажба на годните за употреба части и компоненти, а негодните такива задължително ще изхвърли на неразрешени за това места, което води до образуване на сметища.”

 

Къде видяха сметища от стари автомобили, чиновниците от МОСВ? В корито на коя река? Къде са фактите, доказващи твърденията за чиновниците от МОСВ?

 

Това твърдение е абсурдно! Чиновникът третира собствениците на МПС като престъпници! Той не вижда никаква добронамереност и желание за спазване на закона в гражданите! Чиновникът навсякъде вижда престъпници и закононарушители! Отново чиновниците спекулират с хипотези и допускания, а не се позовават на факти! 

 

4). Чиновниците от МОСВ твърдят, че ако човек сам си разглоби ИУМПС, това е нерегламентирана дейност, поради разпоредбите на ЗУО, които категорично определят, че за извършването на дейности по съхраняване и разкомплектоване на МПС-та, негодни за употреба и представляващи отпадъци, е необходимо лицето, което извършва тези дейности да притежава разрешително по същия закон.

 

Това твърдение е абсурдно! За чиновника от МОСВ, демонтажът на стоп, фар, броня или автомобилна крушка, противоречи на ЗОУ! Дори и демонтажът на джанта според чиновника уврежда околната среда!. Същото се случва и при демонтажът на врата, капак, стъкло, тапицерия, седалки, уреди от таблото, мигачи, механизъм на чистачките, ключета, копчета, лостчета и др. За чиновника от МОСВ, всичко това са престъпления, водещи до увреждане на околната среда!

02 октомври 2024 г. 15:17:13 ч.
ЯЦветанов

Част 3- чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

Това твърдение противоречи със здравият разум! Само човек, който няма никаква представа за какво говори и/или е с ограничени умствени способности, може да твърди подобни неща!

 

Как демонтажът на почти всички компоненти, ще замърсява околната среда? Масла има само в двигателя, скоростната кутия и диференциала! Антифриз има само в двигателя! Откъде се взе това тежко замърсяване на околната среда, от един автомобил?

 

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ КЪМ ПЪРВА ЧАСТ:

Искам доказателства за нелепите до абсурдност и противоречащи на здравият разум и факти, чиновнически твърдения!

 

Твърденията на чиновниците от МОСВ, че гражданите по подразбиране са престъпници, че умишлено никога няма да спазват закона и че с всяко свое действие увреждат умишлено околната среда, са ужасяващи! Огромната част от един автомобил, не замърсява околната среда! Предлагането на годни за повторна употреба части, е в пълна хармония с чл.6 на ЗУО! Обратното – чиновниците от МОСВ не цитират в проекта членове от нормативни актове, които гражданите задължително ще нарушат!

 

Пазарът на части втора употреба е много важен за опазването на околната среда! Фирмите, разкомплектоващи автомобили, масово са се отказали от разкомплектоването на автомобили, с регистрация преди 2000 г. А това означава, че принудителното предаване на сертифицирана фирма за разкомплектоване на автомобили пред 2000 г., ще извади огромно количество части втора употреба от пазара, което ще доведе до закупуване на нови такива, (ако ги има изобщо) и до тежко увреждане на околната среда за тяхното производство!

 

Това е мечтата на чиновника в МОСВ – да направи живота на хората черен, като ги трови и принуждава да си купуват само скъпи нови части, а ако няма такива, да си изхвърли колата, която ползва и да си купи друга!

 

Чии интереси обслужват чиновниците в МОСВ? Доказано не обслужват интересите на обществото!

 

Явно, понеже чиновниците в МОСВ са затънали в корупция и за тях десетките хиляди левове за нова кола са нищо, затова те карат само нови коли и искат всички да са като тях – с много пари, защото са затънали в корупция!

02 октомври 2024 г. 15:50:42 ч.
ЯЦветанов

Част 4 - чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

Икономически последствия

 

МОСВ иска практически да прекрати експлоатацията на по-старите автомобили. По никакъв начин по-стари не означава по-мръсни автомобили! Подобно твърдение противоречи на здравият разум и на фактите.

 

Парализирайки продажбата на части, практически ще стане невъзможно да се обслужват на достъпни цени по-старите автомобили. Пред техните собственици има само два варианта:

  • Да си закупят по-нови коли втора употреба;
  • Да си закупят нови автомобили.

До какво ще доведе това:

Ако се закупят по-нови коли втора употреба, ще е необходимо всеки собственик да инвестира поне 10-12 хил. лв. Отделно от това, частите ще са много по-скъпи, отделно от това може да се иска и застраховка „Каско”. Ако 1 млн. автомобила бъдат засегнати от безумната промяна на наредбата за ИУМПС, МОСВ ще извади от джоба на най-бедните хора в България 10-12 млрд. лв!!! Тези пари няма да отидат в икономиката, няма хората да си купят с тях стоки от различни магазини. Тези пари ще бъдат извадени насила от джоба на собствениците на ИУМПС и от икономиката. Тези пари ще се насочат само към малък брой фирми.

 

Ако се закупят нови коли от собствениците на ИУМПС, вече ще говорим за поне 30-40 хил. лв за кола + Каско + изключително скъпа годишна поддръжка. В този случай, годишните разходи по новите коли ще са поне по 1500 – 2500 лв. Така освен първоначалното изваждане на 30-40 млрд. лв. от джоба на гражданите, че трябва да се вадят всяка година 1,5-2,5 млрд. само за да се карат тези нови коли. Отново тези пари няма да отидат в икономиката, няма хората да си купят с тях стоки от различни магазини. Тези пари ще бъдат извадени насила от джоба на собствениците на ИУМПС и от икономиката. Тези пари ще се насочат само към малък брой фирми.

 

Какъв ще бъде ефекта от това? Категорично ще бъде една стагнираща икономика!

 

Защото няколко чиновника в МОСВ са се взели на сериозно, решили са да отчитат дейност, обявили са собствениците на ИУМПС за бъдещи престъпници и закононарушители и се готвят да ударят много силно бедният българин.

 

Възниква простият въпрос: какво ще прави моят баща, който е на 86 години и все още кара кола, защото в неговото село няма магазин. Колата му е от 1999 г. и не се кара много. Просто отива до близкият град, за да си пазарува.

 

МОСВ иска да принуди моят баща да спре да кара старата си кола, да инвестира десетки хиляди левове в по-нова и да умре от глад! Иска да го лиши от значително по-евтината поддръжка на автомобилите с части втора употреба, които са годни. Това е геноцид! Това е държавен терор! Аз нямам друго определение за това желание на МОСВ!

 

Ако има лица които разкомплектоват нелегално автомобили, моля МОСВ да си свърши работата, съгласно закона! А не да твърди, че всички ще станат престъпници!

02 октомври 2024 г. 15:50:59 ч.
ЯЦветанов

Част 5 - чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

Отделно от това, какво да прави човек със старата си кола? Ами може да изкара някой лев, преди да я върне на вторични. Може да продаде седалки, окачване, брони, решетки в купето и какво ли още не! Аз си купих няколко комплекта джанти втора употреба, за да не сменям зимни с летни гуми на едни джанти. Откъде да намеря нови такива и колко биха ми стрували? Купувайки джанти втора употреба, аз съм изпълнил стриктно закона! И по-точно чл.6 от ЗУО – предотвратил съм образуването на отпадък (най-високата степен за управление на отпадъците) и съм използвал повторно годни части от ИУМПС!

 

На кой чиновник в МОСВ му пречи спазването на закона от гражданите? И защо? Единственият възможен отговор е: КОРУПЦИЯ! Тежка корупция в МОСВ! Със законови промени се облагодетелстват вносителите на автомобили и продавачите на нови части!

 

В т.3.2 от мотивите на МОСВ е записано следното:

 3.2 За Наредбата за излезлите от употреба моторни преводни средства (ИУМПС):

  • собствениците на ИУМПС;

Тази група лица не следва да бъдат засегнати пряко от приемането на ПМС за изменение и допълнение на НИУМПС.

 

Чиновниците от МОСВ дори са записали, че собствениците на ИУМПС няма да бъдат засегнати! Кой и колко плати на чиновниците от МОСВ, да запишат това? Защо няма и дума за въздействието на промените в наредбата върху всички собственици на МПС?

 

Отделно от описаното по-горе, чиновническата мисъл е стигнала и до нови висоти със следният опит за мисъл:

С приемането на настоящите промени, ще се намали нелоялната конкуренция, тъй като ще се създаде ясна дефиниция на излязло от употреба моторно превозно средство, чрез която да бъде упражняван ефективен контрол не само на лицата, притежаващи разрешение за дейности с отпадъците от ИУМПС, но и на тези, които осъществяват тази дейност изцяло незаконно и без изискуемото обезпечение в размер от минимум 20 000 лв.

Къде чиновникът от МОСВ видя нелоялна конкуренция, от продажбата на части втора употреба от собствениците на ИУМПС? Ами тогава да забраним продажбата на компютри втора употреба, телевизори, перални и какво ли още не, което се продава по сайтовете, директно от хората! Ами направо да забраним хората да си продават и колите, защото правят нелоялна конкуренция на авто къщите и вносителите на автомобили!

Отново възниква въпросът: Кой и колко си плати, за да получи тези промени в наредбата? По какво се различава продажбата на други части от техника от физически лица, от тези за автомобили?  Или забраната трябва да е за всички тях или за никой! Според чиновниците в МОСВ, всеки който си разглоби уреда, ще продаде котлона, двигателя или нещо друго, а останалото задължително ще го изхвърли някъде и ще направи сметище!

Промените в наредбата показват, колко ниско е нивото на чиновниците в България! Промените в наредбата показват, че се търси формално отчитане на дейност от чиновниците, като същите не са в състояние да осъзнаят последствията от действията си!

02 октомври 2024 г. 16:10:14 ч.
ЯЦветанов

Част 6 - чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

Правна рамка

 

На какво правно основание, МОСВ може да указва кой какво да си прави с частната си собственост?

 

Допусканията на чиновниците от МОСВ, че престояващите в частни дворове коли замърсяват околната среда означава еднозначно, че всички нови автомобили, които престояват на частните паркинги на фирмите вносители и продавачи, също замърсяват околната среда!

 

Допусканията на чиновниците от МОСВ, че те могат да се разпореждат с частна собственост, против волята на собствениците са противоконституционни! Съгласно конституцията на Р България (която явно не важи за чиновниците в МОСВ), частната собственост е неприкосновена!

 

Ако някъде има замърсяване, нека чиновниците се размърдат от столовете в кабинетите си и да наложат санкциите по закон на този, който замърсява.

 

Ако някъде има нерегламентирана дейност по разкомплектоване на МПС, нека чиновниците се размърдат от столовете в кабинетите си и да наложат санкциите по закон на този, който се занимава с това.

 

Незаконните сметища никнат като гъби след дъжд, виждаме ги навсякъде, но МОСВ си измисли хипотетично бъдещо образуване на камари от стари автомобили, някъде си.

 

Всеки иска срещу собствеността си, да получи някакво финансово обезщетение. Няма житейска логика в твърденията, че хората по неизвестен на науката начин, ще си транспортират полу разкомплектованите ИУМПС и ще ги зарязват ей така, някъде си! Отделно от това, ромите бързо почистват всякакви метални отпадъци. Дори и някъде някой да занесе на гърба си старата си кола, понеже не може да се движи, ромите бързо ще я разчистят от там.

 

Има проблем и със законодателството на ЕС. ЕС изисква максимално повторно използване на всякакви части, в т.ч. и електрониката, която е голям замърсител. Промените в наредбата за ИУМПС тича в обратната посока! Иска пълна забрана и тежки ограничения на повторното използване на годни авто части, което е в пълен унисон със ЗУО!

 

Изводът от написаното е много прост: с промяната в една наредба, чиновниците от МОСВ изхвърлиха Конституцията в кофата! Започнаха да се разпореждат с частна собственост и започнаха да твърдят, че хората ще станат престъпници и закононарушители, щом тяхната кола остарее и решат стриктно спазвайки закона, да продадат части от нея!

 

МОСВ категоризира продажбата на джанти, брони, дръжки, мигачи, фарове, седалки или крушки като замърсяване на околната среда, а този който си свали джантата ще бъде глобен, защото замърсява околната среда!

 

Докога такива чиновници ще получават заплати от нашите пари?

Докога държавната администрация ще работи срещу интересите на хората?

Докога държавната администрация ще работи за точно определени частни бизнеси?

Докога държавната администрация ще страда от тежка корупция?

06 октомври 2024 г. 07:17:44 ч.
captstefan

Ще идваме с лопатите по жълтите павета

Ах, как ми се иска сега да изкрещя: "Наркомани харвардски, жаби и дамаджани жълтопаветни, с това ли намерихте сега да се захващате, та и в двора ми да ми влизате и за колите ми стари мои спомени, с които не мога да се разделя, да ме санкционирате...", но няма да го изкрещя, защото трябва да си въздържам тук гнева в интерес на благоприличието, добрия тон и възпитанието, пък и току виж сте взели и да ме съдите за обида, защото нещо умно не можете да измислите, но със законите можете да си играете.

Моля, извинете ме! Не искам никого да обиждам. В Харвард съм убеден, че няма наркомани, а Жабата и Дамаджаната са от Кокаляне и нямат нищо общо с някакви политици. Що се отнася до жътите павета - те са красиви.

Ето, за такива глупости хората от селото ни ви мразят, псуват и проклинат от сутрин до вечер и няма да ви гласуват. 

Ето, затова и Герб е и ще бъде още първа политическа сила, защото Бойко  - крадец бил, корумпиран бил, мутра бил, тиква бил, Винету само прочел, английски не знаел, с Пеевски бил, а ние сме простите селяни, гласуваме за него и пазим статуквото, защото не сме напредничави и в миналото сме били. Да, но само той ви пазеше и дано все още да ви пази от такива тъпи идеи.

Радвам се, че поне има все още разумни гласове, които по-горе в коментарите ясно, точно и аргументирано са изразили мнението си за тази глупост.

Я идете в САЩ да влезете в двора на някои фермер, за да го санкционирате за старите му коли, като знаете, че ще ви гръмне още когато прекрачите прага на имота му без разрешение, защото там частната собственост е наистина защитена, а тук явно сте убедени с този проект, че аз ще позволя да влезете в двора ми и да ме санкционирате за старата ми Лада и Трабант - спомен от дядо ми. Убедени сте, защото знаете, че тук не е Америка, но на народа рано или късно ще му писне. Тук по селата само ви псуваме и мълчим все още, но ако въведете тези глупости и един двама чиновници бъдат пребити с лопати на прага на имотите ни, тогава ще проумеете какво сте сътворили.

Надявам се, че няма да допуснете да идваме с лопатите по жълтите павета.