Обществени консултации

Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение на Тарифата за таксите, които се събират за преминаване и ползване на републиканската пътна мрежа, приета с Постановление № 370 на Министерски съвет от 2019 г.

С проекта на постановление се цели изменение на Тарифата за таксите, които се събират за преминаване и ползване на републиканската пътна мрежа, като се отлага влизането в сила на предстоящото увеличение на  размерите на таксата на база изминато разстояние (тол такса) и на максималната тол такса. Предвижда се увеличението да бъде отложено за влизане в сила от 01.07.2023 г. с оглед икономическа ситуация в страната и намаляване на финансовия натиск върху транспортния бранш. Това ще спомогне за подкрепа на устойчивостта и конкурентоспособността на индустрията за товарни превози, което е от съществено значение за цялостното икономическо състояние в Република България.

 Срокът за предложения и становища по проекта на нормативен акт е определен на 14 дни, предвид важността на отлагане на поетапно увеличение на размерите на тол таксите за различните категории пътни превозни средства над 3,5 т.

 

 


Дата на откриване: 22.12.2022 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Регионална политика
Дата на приключване: 5.1.2023 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
24 декември 2022 г. 17:33:40 ч.
Симеон Христов

Не обезсмисляйте ТОЛ системата!

Здравейте,

Бихме искали да изкажем изцяло негативното си мнение за поредното отлагане на адекватното таксуване на товарния трафик в България! Идеята за ТОЛ системата, а и на винетната система, е да се събират такси за преминаване по републиканската пътна мрежа и с тях да се финансира ремонта и строителството на нови пътища, а не да се мисли на кого какви поредни отстъпки да се правят!  Голяма част от товарния трафик в България - по магистралите, първокласните пътища а и по второкласните пътища е от чуждестранни камиони. Всички те преминават през страната заплащайки нищожни спрямо останалите държави такси! Стъпка в правилната посока беше въвеждането на заплащане по някой от най-натоварените второкласни пътища (например Прохода на Републиката). За всички нас – които се интересуваме от развитието на инфраструктурата в България е недопустимо – за да се отговори на частните интереси на няколко местни превозвача, да се ощетява с огромни суми националния бюджет! Създаването на предвидим график за въвеждане на адекватни цени в ТОЛ системата, беше едно от малкото добри решения в тази област на предходното правителство. Молим Ви, не го обезсмисляйте.

                Аргументите за инфлацията са абсолютно нелепи. Всички знаем, че ТОЛ таксите се пренасят в цената на крайното изделие и местните превозвачи няма да бъдат ощетени. Многократно е изчислявано, че това поскъпване би било максимум няколко стотинки на единица превозен продукт. Вместо при силно увеличените цени на пътното строителство, Вие да се опитате да съберете повече средства, сте склонни да се поддадете на нездрав лобизъм. Надяваме се, че гласът на масовия гражданин и на разума ще бъде чут!

                От името на група граждани искрено интересуващи се от развитието на пътищата в България.

 

25 декември 2022 г. 12:30:53 ч.
acipiter

Безумието наречено поредно отлагане поскъпването на тол-таксите

Ето това е цялата истина:

https://www.mediapool.bg/koleden-podarak-za-prevozvachite---poskapvaneto-na-tol-taksite-se-otlaga-news343257.html?fbclid=IwAR2lrzMZCCZTPp10sZx5Mw7NBz5o8uUkJSTKVwVPkT5DIVs-J2ZGLURu-T8

Никаква загриженост за т.нар. бизнес не е това, а поредната тежка, лобистка и корпупционна практика. Документът наречен "Предварителна оценка на въздействието" е всичко друго, но не и обективна оценка за действителните последици, като при спазване на предварителното увеличение от 1.1.2023 не е оценено нито едно обективно положително последствие (например 80 млн, повече в бюджета), а всичко е украсено в ползва на "тежкото състояние" на превозвачите, които забележете щели да имат по-голямо доверие в отговорните институции! Срам и позор!

Доказано беше многократно, че цените на единица превозвана продукция/стока/услуга ще се увеличи с части от процента, но силно декламираното и недоказано "значително" увеличение на превозваческата услуга е всъщност едно съглашателство между държава и рекетьорите, наречени превозвачи!

Не забравяйте, че вие служебното правителство сте едни временни администратори, на трудов договор до назначаване на титуляр и не е редно да превишавате правомощията си, взимайки страна на една, малка група заинтересовани лица с тесни интересни пред интереса на цялото общество!

Ако има инфлация и необективно поскъпване на тази услуга, редно е държавата да влезе във функциите си и да се бори със спекулата, а не да я подхранва!

Този филм го гледаме от началото на 2020 г. - отлагане след отлагане, поради Covid-19, война, инфлация, пък фалиращите превозвачи си угаждат с ултраскъпи придобивки:

https://www.bgdnes.bg/Article/8836455

Погледнете и сравнете таксите за преминаване със съседните страни - Унгария, Сърбия, Гърция, дори Сърбия отново ги увеличава от 1.1.2023, нима там няма инфлация? Не, просто хората си гледат обществения интерес, а не този на група, частни лица и сдружения. Бедни сме, не заради липсата на ресурс, а заради небелансираното му разпределение и неспазването на обществения интерес.

Оставете в сила планираното увеличение от 1.1.2023 г., защото не искаме повече да слушаме за нищожния бюджет за ремонтиране и строеж на нови пътни отсечки (който така или иначе пак няма как да бъде осигурен), не искаме разбити пътища, а справедливост - този който уврежда най-много, да плашща повече! Както е в цял свят!

Шишков/Алексиев - може би и вие сте били зарадвани предколедно с някой бонус от горките превозвачи, но лобизмът веднъж завинаги трябва да бъде оставен настрана. Някакво имагинерно увеличение на инфлацията не е сериозен аргумент, подкрепен с обективни факти!

В противен случай остава възможността и гражданите да се сдружават и организират протести (подобно на рекетьорите-превозвачи) за да защитим интересите си! Което, ако увеличението бъде отложено за пореден път, става все по-сериозна възможност! 

26 декември 2022 г. 12:41:20 ч.
Presiyan

Не не лобизма и частните интереси, да на развитието на пътната инфраструктура!

Т. нар. "Частична предварителна оценка на въздействието" е някакъв вид пасквил, но не и обективен документ.  Той е списан, за да защити интереса на една определена група, но не и на държавата и обществото. Видно от този "документ", става ясно, че след въвеждането на първото увеличение на тол-таксите, считано от 1.7.2022, инфлацията на национално ниво запазва и дори забавя своя темп към края на 2022 г. изчислено на месечна база. Не сме чули и за нито един фалирал или "останал под повърхността" превозвач, както внуши министър Шишков. Напротив - оттогава имаме растящ обем превози, повишено потребление и икономически ръст, и не на последно място цените на горивата са с около 60 ст. по-евтини сега спрямо преди половин година. За какви фалити говорим?

Номерата на превозвачите ги гледаме всяка година от въвеждането на тол-системата досега - недоволство, заплаха от протести, стигнаха дори по-далеч - да правят нерегламенентирани записи от срещи в Министерски съвет, което е противоконституционно, с цел последващи инсинуации. Тогава, за разлика от сега имаше управници защитаващи обществения интерес - и Кирил Петков и министрите Събев и Караджов не се поддадоха на натиск и рекет и ако не бяха настояли, предишното увеличение нямаше да е факт и тогава, оставяйки страната с най-евтини пътни такси и най-разбити пътища в цяла Европа.

Всеки път браншът не е готов, хленчи за отлагане, манипулира, заплашва, говори за имагинерни фалити, Ако сега се поддадете, бъдете сигурни, че следващата серия на сапунката наречена "Превозвач не иска да заплаща тол-такси" ще я гледаме и през юни 2023 г, "молейки" за поредното отлагане.

Като са ви толкова важни, прецизирайте механизъм за ползване на отстъпки от българските превозвачи на база изминато разстовяние, но нека не губим милиони всяка година от транзитния трафик.

Оставете в сила планираното увеличение, считано от 1.1.2023 г. за д ане бъде България сиво петно на пътната карта на Европа!!!

Не на лобизма и частните интереси, да на развитието и модерната пътна инфраструктура!

26 декември 2022 г. 12:41:22 ч.
Presiyan

Не не лобизма и частните интереси, да на развитието на пътната инфраструктура!

Т. нар. "Частична предварителна оценка на въздействието" е някакъв вид пасквил, но не и обективен документ.  Той е списан, за да защити интереса на една определена група, но не и на държавата и обществото. Видно от този "документ", става ясно, че след въвеждането на първото увеличение на тол-таксите, считано от 1.7.2022, инфлацията на национално ниво запазва и дори забавя своя темп към края на 2022 г. изчислено на месечна база. Не сме чули и за нито един фалирал или "останал под повърхността" превозвач, както внуши министър Шишков. Напротив - оттогава имаме растящ обем превози, повишено потребление и икономически ръст, и не на последно място цените на горивата са с около 60 ст. по-евтини сега спрямо преди половин година. За какви фалити говорим?

Номерата на превозвачите ги гледаме всяка година от въвеждането на тол-системата досега - недоволство, заплаха от протести, стигнаха дори по-далеч - да правят нерегламенентирани записи от срещи в Министерски съвет, което е противоконституционно, с цел последващи инсинуации. Тогава, за разлика от сега имаше управници защитаващи обществения интерес - и Кирил Петков и министрите Събев и Караджов не се поддадоха на натиск и рекет и ако не бяха настояли, предишното увеличение нямаше да е факт и тогава, оставяйки страната с най-евтини пътни такси и най-разбити пътища в цяла Европа.

Всеки път браншът не е готов, хленчи за отлагане, манипулира, заплашва, говори за имагинерни фалити, Ако сега се поддадете, бъдете сигурни, че следващата серия на сапунката наречена "Превозвач не иска да заплаща тол-такси" ще я гледаме и през юни 2023 г, "молейки" за поредното отлагане.

Като са ви толкова важни, прецизирайте механизъм за ползване на отстъпки от българските превозвачи на база изминато разстовяние, но нека не губим милиони всяка година от транзитния трафик.

Оставете в сила планираното увеличение, считано от 1.1.2023 г. за д ане бъде България сиво петно на пътната карта на Европа!!!

Не на лобизма и частните интереси, да на развитието и модерната пътна инфраструктура!

26 декември 2022 г. 12:59:42 ч.
Presiyan

Пропуснати ползи за милиони

Пропуснатите ползи от невъвеждането на увеличените такси, считано от 1.1.2023 г., няма да е само 80 млн лева, а поне 110-120 млн, което е например половината стойност за изграждането на Лот 3 на АМ "Европа".

Защо тези пари да остават в частни джобове, а не се влеят в хазната?

Отсега е ясно, че тези същите клети бизнесмени няма да приемат увеличението и през юли 2023 г., просто тупкат топката до прилагането на следващите манипулации след 6 месеца.

Защо пак те си плащат чинно пътните такси в чужбина, дори в условията на тяхното увеличение там:

https://money.bg/economics/sarbiya-vdiga-patnite-taksi-ot-1-yanuari.html

, а тук всичко и всички трябва да работят само и единствено за техния интерес!

 

27 декември 2022 г. 11:05:52 ч.
bboy4

ТЪРЖЕСТВО НА ЗАДКУЛИСИЕТО, ЛОБИЗМА И КОРУПЦИЯТА

Господа.

На 4.08.2022г часове след встъпването си в длъжност. зам. министър председател Христо Алексиев публично обеща да изпълни всички искания на едрите транспортни фирми в България. Искания едно от друго по-скандални, нахални, абсурдни и манипулативни валящи през последните няколко години едно след друго.

Срещу какво им дадохте тези обещания г-н Алексиев?  

Шишков, Донев, съучастници ли сте? Срещу какво?

Относно „Частична предварителна оценка на въздействието”  / 1. Проблеми за решаване:

1. Не става ясно как повишените от 01.07.2022 обхват и ТОЛ такси въздействат негативно на инфлацията, след като за същия период само в сектора на транспорта се реализира ДЕФЛАЦИЯ от около -10%.

2. Не става ясно как по-високи пътни такси са в тежест на бизнеса на превозвачите, след като всяка стотинка от ТОЛ-а се калкулира в крайната цена на транспортната услуга.

3. Не става ясно защо пак се намесва Covid-19, при пълно отпадане на всякакви ограничения, реален ръст в БВП и на фона на километричните опашки по българските граници.

4. Не става ясно защо вие господа, отново прехвърляте финансовата тежест от потребителите на краен продъкт в който е калкулиран ТОЛ-а, към българските данъкоплатци. Потребителите не само в България, но и тези в Турция, ЕС и т.н.

Относно  Цел 1. Защо господа, българските данъкоплатци трябва да подпомагат и този картелиран и очевидно успешен бизнес? А защо българските данъкоплатци, чрез вашата политика на ниски ТОЛ такси трябва да подпомагат и турски и всякакви други чужди превозвачи задръстили българските пътща и ГККП във времена на безпрецедентно нарастване на тежкотоварния транзитен трафик през България?

Относно „3. Заинтересовани страни”

Предвид ежегодно харчените за пътна инфраструктура средства и жалките до сега приходи от ТОЛ системата сте пропуснали най-голямата и важна заинтересована страна – тази на БЪЛГАРСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ, чиито интереси вие сте там да защитавате, а не да погазвате!

Относно „Положителни (икономически/социални/екологични) въздействия” 

Отлагането на увеличението на размера на таксата за всички ППС с обща технически допустима максимална маса над 3,5 тона ще има положително въздействие най-вече за чужди превозвачи, чужди потребители и чужди икономики. За българските превозвачи това е поредна възможност за нови пазарлъци да се прокарват абсурдни и антидържавни искания за отпадане на 2-клас пътища и трансфер на десетки милиони лв. /чрез 60% отстъпки/ от сметките на АПИ към тези на едрите автотранспортни фирми гравитиращи около добре извесни политически лица.

Относно „Отрицателни (икономически/социални/екологични) въздействия” 

От пропуснатите ползи за планирани приходи - около 80млн. лв вероятно 40млн ще са от българските превозвачи, съответно крайни потребители. Или спестена финансова тежест от около 1лв/месечно за всеки български потребител. Толкова за инфлацията генерирана от ТОЛ таксите.

Вие господа Алексиев, Шишков и Донев, след приемане на това ПМС ще останете завинаги отговорни пред поколенията за прахосване на национални средства в условия на огромен бюджетен дефицит  и ще бъдете запомнени с крещящият пример за ЦИНИЗЪМ, ЛОБИЗЪМ И КОРУПЦИЯ. 

27 декември 2022 г. 11:18:53 ч.
Roshpe

СТИГА ВЕЧЕ ПОДИГРАВКА С БЪЛГАРИТЕ!!!

Ние като граждани на България сме КАТЕГОРИЧНО против отново и отново да бъдат отлагани под каквато и да било форма ТОЛ таксите за превозвачите. Излиза така, че тези частни фирми вечно ще се ползват с преференции на наш гръб! Пътищата са в ужасно състояние, защото парите НЕ СТИГАТ да се поддържат. И вместо държавата да увеличи таксите дори със задна дата, тя не защитава собствения си интерес, както и този на гражданите с леки коли, които поемат цялата тежест чрез заплащането на винетките си, тя защитава интереса на частни фирми, които най-много рушат нашите пътища! В цяла Европа таксите се покачиха, само в България щяли да фалират фирми! Ами или тези фирми си напасват цените на адекватни спрямо пазара както е навсякъде или фалират. Така е за всички. Пазарна икономика. Ако фалират значи, че не са добри предприемачи и са с грешни калкулации. Защо ние трябва да продължаваме да караме след тях на разбити пътища? Защо не се оплакват в Сърбия, че ще фалират?? Лобизма в този случай е лошо нещо, но по-лошо от него е само корупцията!

 

29 декември 2022 г. 10:44:17 ч.
DANDI

Становище

Едно адекватно предложение.

Много правилни изводи в доклада. Много хора не осъзнават, че повишаването на тол таксите е за сметка на крайния потребител, а не за транспортните фирми, които реално си калколират по-високите разходи в цената на транспортната услуга. По този начин с увеличаването на тол таксите се увеличава цената към крайния потребител и съответно вътрешната инфлация расте. Увеличаването на тол таксите ще направи малките предприятия и малките транспортни фирми учзвими към фалити заради намаляване на тяхната конкуретно способност.  Повишаването на приходите от тол такси е със спорен ефект, защото при забавено икономическо развитие приходите от данъци ще намалее, а социалните разходи ще се увеличат заради повишаване на безработицата.

Много правилно решение на правителството.

29 декември 2022 г. 10:54:56 ч.
acipiter

Явно и троловете се активизираха!

Не на "дирижирани" мнения като предишното! Това е написано или от някой "клет" превозвач или от някой бюрократ, впрегнат на страната на правилната кауза.

Не на рекета, да на модерната пътна инфраструктура. Браншът са разкривените алчни, хищнически зъби, барабар с Милтенова - дотук!!!

След 6 месеца те отново ще фалират и ще искат отсрочка, докато свят светува, никога няма да са подготвени за увеличението!

Временните служители от служебното правителство са там, за да защитават обществения интерес, а не частния, и не да превишават правата си на временни администратори.

ДОЛУ РЪЦЕТЕ ОТ ТОЛ-СИСТЕМАТА!!!

29 декември 2022 г. 11:19:29 ч.
SMP2014

Становище на СМП

Във връзка с публикувания Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение на Тарифата за таксите, които се събират за преминаване и ползване на републиканската пътна мрежа, Съюза на международните превозвачи изразява следното становище:

Подкрепяме изводите посочени в Доклада и частичната предварителна оценка на въздействието към постановлението. Считаме, че мерките на правителството за ограничаване на инфлацията в периода на икономическата криза продиктувана от войната в Украйна и нарастващите цени на енергийните източници е адекватна и правилна.

Нашето становище съвпада с това на правителството по отношение на изводите, че увеличаването на таксите за изминато разстояние (тол такси) в този момент ще доведе до повишаване на цените за крайните потребители и съответно до повишаване на инфлацията. Доставките на суровини и материали в България се извършва основна с автомобилен транспорт, увеличаването на транспортните такси освен, че повишава цените за крайните потребители прави производителите неконкурентно способни за външните пазари, следователно считаме, че повишаването на тол таксите би имало по-голям негативен ефект, отколкото позитивен. Също така, като се отчете факта, че с повишаване на тол таксите по-малките транспортни фирми и малки производители имат по-голяма опасност от фалит, както очакваното намаление на стокооборота поради повишената инфлация е спорно дали това повишаване на таксите ще доведе до повече приходи в бюджета.

Напълно подкрепяме отлагането на срока на въвеждане на по-високи тол такси, защото това ще позволи извършване на обективен анализ на обхвата на тол мрежата и може да позволи актуализиране на платената пътна мрежа с цел повишаване на таксите за пътища натоварени с транзитен трафик и облекчаване на пътища използвани за вътрешни доставки, което би позволило повишаване на приходите от тол такси без значително повишаване на вътрешните транспортни разходи за бизнеса и крайните потребители в страната.

 

29 декември 2022 г. 11:35:46 ч.
Roshpe

НЕ НА ЛОБИЗМА И КОРУПЦИЯТА!!!

Няма никаква икономическа логика, че повишаването на цените ще засегне крайния потребител. Единствения недостатък ще бъде по-малка печалба за превозвачите. България е над всичко и всеки. В тази връзка БЪЛГАРИЯ трябва да защитава обществения интерес, а не интереса на частни превозвачи, които РУШАТ най-много пътната републиканска мрежа! Пътната инфраструктуа е в ужасно състояние "благодарение" на превозвачите и ние гражданите на България очакваме обществения интерес да бъде защитен! До кога ще плащаме "масрафа" на ТИР-овете? Запазваме си правото при поредно отлагане на отдавна отлагания проблем да се предприемат стачни действия в защита на българския обществен интерес, който ще бъде под надслов НЕ НА ЛОБИЗМА И КОРУПЦИЯТА!!!

29 декември 2022 г. 11:40:48 ч.
Presiyan

До Становище на СМП

Ама, разбираааа сееееее, че сте съгласни и че вашето становище "съвпада" с това на правителството :)))) Нали тези пасквили са писани под ваше давление:

"Нашето становище съвпада с това на правителството по отношение на изводите, че увеличаването на таксите за изминато разстояние (тол такси) в този момент ще доведе до повишаване на цените за крайните потребители и съответно до повишаване на инфлацията....е спорно дали това повишаване на таксите ще доведе до повече приходи в бюджета."

Не злоупотребявайте със спекулативни твърдения и действия. Държавата следва да ви подгони за умишлена спекула относно цените на превозите. Доказано е, че увеличението на цената за единица превозен продукт/обем стока е незначителни части от процента.

Отложеното увеличение ще гарантира по-малко приходи в бюджета с поне 110-120 млн. лева. Стига евтини манипулации за "фалиращи" малки превозвачи, след като не предлагат качествена улуга, по-добре да фалират!

"Напълно подкрепяме отлагането на срока на въвеждане на по-високи тол такси, защото това ще позволи извършване на обективен анализ на обхвата на тол мрежата и може да позволи актуализиране на платената пътна мрежа с цел повишаване на таксите за пътища натоварени с транзитен трафик и облекчаване на пътища използвани за вътрешни доставки, което би позволило повишаване на приходите от тол такси без значително повишаване на вътрешните транспортни разходи за бизнеса и крайните потребители в страната."

Дали отсега не се подготвяте за поредното отлагане през юли 2023 или по-лошо, дори за намаляване на вече утвърдени такси?

Разберете - омръзна ни вече трета година да слушаме вашите оплаквания за фалити, натиск върху бизнеса и други фантасмагории. 

След 6 месеца ще слушаме отново същите манипулации, същото "извиване на ръце", с молба за поредното отлагане.

Искаме адекватно разпределение на заплащането при ползването на пътната мрежа или който руши повече, плаща повече, както и нормални пътища!

Бойкот, пълен бойкот на превозвачите, които злоупотребяват с търпението на цялото общество вече трета година!

Ще се върне Събев един ден и тогава - жална ви майка! :)

Със сегашните лобисти е по-лесно, но за съжаление с временен ефект. Всяко следващо редовно правителство, лесно ще отмени безумното решение подготвяното сега!

 

29 декември 2022 г. 13:33:11 ч.
AEBTRI BG

Отлагането на увеличението на тол таксите е добре осмислено и обосновано решение

Тол системата в България беше въведена с цената на множество компромиси по отношение на технологична готовност и коректната й експлоатация.
Отлагането на увеличението на таксите с шест месеца ще даде най-после възможност за преглед на цялостната тол система и отстраняване на редицата нейни недостатъци.
На първо място, трябва да се промени целия санкционен режим, който не отговаря на европейските изисквания, които предписват предоставяне на възможност при недеклариран тол-сегмент по технически причини, в определен срок превозвачите да могат да заплатят само дължимата сума за използване на пътната инфраструктура без допълнителни глоби и такси. Необходимо е също драстично да се намалят компенсаторните такси, които са безпрецедентно многократно по-високи от подлежащите на компенсация незаплатени тол такси.
На второ място, трябва да се предвидят мерки, предприемането на които ще облекчи частично финансовата обремененост от ново увеличение на таксите на вътрешните превози и доставки и които в крайна сметка биха имали пряк социален ефект спрямо българските граждани, като  механизми за компенсиране на превозвачи, извършващи превози в страната на база изминато разстояние и включване в платимата пътна мрежа само на второкласните пътища, които се използват предимно за международния транзитен трафик.
На трето място е необходимо въвеждането на стройна система за разглеждане на получените жалби в нормални срокове – недопустимо е с месеци да не се получават отговори на оплаквания по неправомерно наложени санкции.
Крайно време е да се прекрати и недопустимата и несрещана никъде в Европа практика участъци, подлежащи на временна забрана за ползване от определен вид превозни средства, да не се залагат автоматично в системата, за да не се вписват в маршрутните карти. Така по абсурден начин се генерират допълнителни високи санкции за българските и чуждестранните превозвачи, които няма как в детайли да следят коя отсечка към определен момент е затворена за ремонт или поради лоши метеорологични условия.
Вярваме, че след конструктивна работа, системата може да се оптимизира и заработи ефективно в интерес на цялото общество в България.
 
Асоциация на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ)

29 декември 2022 г. 14:04:53 ч.
acipiter

Оптмизирането и изчистването на грешките в системата да не е за сметка на увеличението на таксите

Тол системата в България, оптимизирането на работата й и остраняването на всичките й несъвършенства могат да се случат паралелно с планираното увеличение от 1.1.2023 г.
 
Отлагането на увеличението на таксите с шест месеца няма да даде никаква възможност за преглед на цялостната тол система и отстраняване на редицата нейни недостатъци, това може да се случи успоредно. Защо едното да е за сметка на другото?
Звучи нелепо, нали?
 
Това е просто много удобен повод за превзовачите да отложат планираното увеличение сега, след това след още шест месеца и така до безкрайност.
Важен е въпросът кой ще направи тези допълнителни анализи и подобрения в системата, още повече в условията на политическа нестабилност? Ако те не са факт през следващите шест месеца, което е твърде вероятно, отсега може да се предвиди, че и след 1.7.2023 г. браншът ще иска ново и ново отлагане.
 
А дали и тези оптимизации няма да се саботират и бавят умишлено, именно с цел да се оправдае едно ново, бъдещо отлагане на увеличението на таксите?
 
 
Към уважаемите превозвачи един риторичен въпрос - плащате ли си чинно тол таксите в чужбина - плащате ги! Може би затова търсите компенсация за сметка на българската тол-система и покъртителното състояние на републиканската пътна мрежа?

29 декември 2022 г. 14:24:22 ч.
bboy4

Част от театрото на един заместник министър председател, за който ...

... зките езици твърдят че е момчето на ПИМП в МС и президентството.

Театро разигравоно с "журналистката" на повикване Беновска.

ДАНС, Гешев, спите ли?

https://www.youtube.com/watch?v=AkDAFfVtPXg&ab_channel=%D0%91%D0%95%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%A1%D0%9A%D0%90%D0%9F%D0%98%D0%A2%D0%90-%D0%A0%D0%90%D0%94%D0%98%D0%9E%D0%9A293.9Mhz

https://www.youtube.com/watch?v=8rNE4cfkJ3g&t=88s&ab_channel=%D0%91%D0%95%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%A1%D0%9A%D0%90%D0%9F%D0%98%D0%A2%D0%90-%D0%A0%D0%90%D0%94%D0%98%D0%9E%D0%9A293.9Mhz

https://www.youtube.com/watch?v=i7QhjWMCT38&t=29s&ab_channel=%D0%91%D0%95%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%A1%D0%9A%D0%90%D0%9F%D0%98%D0%A2%D0%90-%D0%A0%D0%90%D0%94%D0%98%D0%9E%D0%9A293.9Mhz

И за ЛЪЖАТА 20% от БВП и ЛОБИЗМА в интервю за в. 24 Часа:

- Превозвачите са силен бранш и винаги са имали сериозно лоби.  

- Те дават 20% от БВП, нормално е да имат лоби и влияние. Нормално е да имат и претенции. Държавата трябва да води постоянен диалог и да помага на този сектор, който създава такъв дял от БВП. Къде е логиката да го натискаш надолу?! Сега сме се концентрирали върху толтаксите. Ще имаме среща с пътната агенция и с МРРБ, за да коментираме предложенията им.

29 декември 2022 г. 14:31:35 ч.
Камара на автомобилните превозвачи в България

Проекта на ПМС е стъпка в правилната посока

Увеличението на тол таксите в сегашната обстановка би довело до още по-голямо увеличение на инфлацията в страната. Всеки превозвач ще калкулира цената на тол таксите към цената на превоза, а това увеличение респективно ще се начисли върху цената на продуктите от търговци и производители.

От друга страна отлагането е необходимо действие от страна на правителството с оглед всички проблеми около функционирането на тол системата в България.

Многократно сме поставяли нашите предложения по отношение на тол системата, а именно:

1. Държавата да поеме контрола и оперирането с тол системата, вместо частна фирма, като в допълнение директно събира таксите, а не чрез посредници;

2. С въвеждането на цялата второкласна пътна мрежа в обхвата на тол системата (нещо, което няма в никоя друга европейска страна) държавата натовари основно потребителите вътре в страната, с оглед на което предложихме въвеждането на отстъпки при изминаването на 3000/5000/7000 километра във вътрешността на страната. Това ще натовари транзитния трафик за сметка на транспорта вътре в страната без значение дали превозът се извършва от български или чуждестранен превозвач;

3. България да изпълнява европейското законодателство и по-конкретно Директива 2019/520 и Регламент 2020/204. Като в допълнение, както е в другите държави-членки на ЕС, да се предоставя възможност за предеклариране на незаплатени тол сегменти.

4. Държавата да спре да третират превозвачите, като най-големите престъпници, като ги спира по ГКПП на страната, създавайки още по-големи опашки, поради нарушения свързани с тол системата, които много често са, заради техническа неизправност на системата, а не по вина на превозвача. Българските превозвачи са лицензирани, като за това отговарят на всички европейски и български изисквания и контролните органи лесно могат да ги намерят и санкционират.

В заключение времето, за което се предвижда въпросното отлагане трябва да се използва, за отстраняване на останалите проблеми свързани с тол системата. 

29 декември 2022 г. 14:40:26 ч.
acipiter

Не на превозваческия рекет!

Проекта на ПМС е стъпка в грешната посока

 

Увеличението на тол таксите в сегашната обстановка не би довело до още по-голямо увеличение на инфлацията в страната. Ако всеки превозвач калкулира цената на тол таксите към цената на превоза, а това увеличение респективно ще се начисли върху цената на продуктите от търговци и производители, значи говорим за неаргументирана спекула и държавата и службите трябва да се самосезират за да противодействат на тези нелоялни практики;



Отстъпки при изминаването на 3000/5000/7000 километра във вътрешността на страната, но не за СМЕТКА НА ОТЛАГАНЕ НА УВЕЛИЧЕНИЕТО СЕГА!



4. Държавата да спре да третират превозвачите, като най-големите престъпници - ТАКИВА СА! РЕКЕТЬОРИ И ИЗНУДВАЧИ!



В заключение времето, за което се предвижда въпросното отлагане трябва да се използва, за отстраняване на останалите проблеми свързани с тол системата - А дали ще се използва? Или след 6 месеца ще извивате ръце за ново отлагане?

29 декември 2022 г. 15:07:35 ч.
ЕТК

Въвеждане на тол системата и за леки коли, за да може цялото общество да разбере как работи тя.

Да се замислим над въпросът какви пътища ползват превозните средства, обслужващи цялата икономика, здравеопазването и образованието. И едва след това да четем морал. Изключително интересни са всички коментари под публикуваното обществено обсъждане, а дали някои се е замислял, че без превозните средства и без водачите няма да има, нито какво да яде, нито медикаменти, с които да се лекува, нито пособия, от които да учи. Уважеми български граждани, каквито сме и ние апропо, бихме искали да видим всеки един от Вас да седи в студ и горещина, далече от семейставата си, без елементарини условия на хигиена, като баня например, с часове, а дори и с дни, за да може да достави на болниците необходимите медикаменти, движейки се по пътища възложени от държавата да не издържат натоварването на камиони, рискувайки всяка една минута живота си, за да могат други доволно и на топло да събират комисион от 7% седейки си на дивана.

Реалността за съжаление отново е коренно различна. А именно едни обръчи от фирми, получават едни комисионни, включително и от наказателната дейност на държавата, за да може тази система да не работи. Налагат се глоби на водачи в размери на 1800 лв., затова, че не са платили 2 лв. Много интересно е какво би било противопоставянето тук. Дали всички привърженици и защитници на тол система в този и вид, ще се съгласят да даряват от своите средства, за да могат да бъдат заплатени тези милиони.

На следващо място, да помислим колко много пътища се построиха за последната година. Ако трябва да сме честни превозвачите плащат и то не малко, но парите отивам в сметки на частни дружества. Къде е одита на тол системата, защо никой не желае да предоставя информация от ресорното министерство. Нека си задаваме резонните въпроси, а не да пишем безсмислени коментари и становища. Къде са всички тези защитници на тол системата когато водачите се държат и изнудват по пътищата, защото устройствата им нямат обхват.

Ще Ви кажем къде са. Зареждат горивата превозени от камионите, купуват храната доставена от камионите, лекуват се с медикаменти доставени от камионите, готвят и се хранят с кухненски пособия доставени от камионите, къпят се, перат и чистят с продукти доставени от камионите, управляват коли доставени от камионите. Равносметката е една единствена, не ни трябва отлагане, трябват ни управляващи, на които им стиска да решават проблемите, а докато нямаме такива, превозвачите са в пълното си право да искат отлагане и освен всичко да инициират и започването на наказателна процедура срещу собствената си държава, която явно за тях е мащеха, нищо, че секторът представлява 17 % от БВП.

Крайно време е да се научим да уважаваме чуждия труд.

 

29 декември 2022 г. 19:32:11 ч.
Presiyan

Предизвестено решение за срам на служебните наместници

1. Като основен довод за отлагането се дава "очаквана по-висока инфлация", но в мненията тук се прокрадва и несъвършенствата на тол-системата. Нека господа превозвачите да решат какъв е основният мотив за отлагането, защото подобряването на системата можеше да върви паралелно с увеличението;

2. Всичко бе направено на тъмно - информацията тук в портала бе качена на 22.12., 2 дни преди празниците, когато хората такива неща не ги вълнуват и са се настроили празнично Общественото обсъждане не е насрочено за 30 дни, а само за 14, но решението се визма днес, на 2-ия работен ден след откриването, като дори не се изчака да изтече определеният срок от 14 дни. От какво се криете господа служебни? Ясно е, за вас правилата не важат, гледат всичко да заметете набързо под килима и без много шум, в интерес на заинтересованата страна. Срам и позор! Къде е "мъжкарят" Алексиев, спази ли си думата пред лобистите от бранша? Мамин златен! Служебните наместници защититиха частните интереси пред обществените! Една крачка в правилната посока бе пропусната;

3. Ако превозвачите и шофьорите страдат от лоши условия на труд, затова са виновни работодателите им и това няма нищо общо с тол-системата. А, ако пък искат да съдят държавата извън България, тогава ще се случи точно това, както е казал Виктор Юго: "Глупаци и предатели едновременно - има ги и такива"! Ако някой му тежи шофьорския труд - навремето да е учил за нещо повече!;

4. Последно, но не и по значение - точно след шест месеца ще гледаме същата сапунка, и тогава браншът няма да е ок с увеличението и ще се търси поредната отсрочка, както през последните 3 години!

30 декември 2022 г. 12:12:39 ч.
bboy4

До Пресиян

Няколко корекции в допълнение на коментара Ви.

1. Датата 22.12.2022 за публикуване на проекта с намеренията за N-тото отлагане на адекватно таксуване е избрана съвсем не случайно. Освен че остана тайна за огромната част от обществото, по този начин правителството даде достатъчно време за подписване на дългосрочните договори за 2023 между едрите превозвачи и големите им клиенти, но със заложени в тях по-високи цени на ТОЛ-а. Нали и такива искания имаше - да се даде време да си калкулират новите цени в бъдещите договори. Е, сега някой ще поделят горницата, борейки се с инфлацията.

2. Браншовиците на се лобисти. Те са представители на тези който назначиха ЛОБИСТЪТ за замесник министър-председател в това правителство на шушумиги.

3. Никой няма да чака 6 месеца за да иска поредното отлагане. Много активно се "работи" за изваждане от обхвата на огромната част от 2-класната пътна мрежа, така активно разбивана от вечно претоварените родни зърновози, дървовози и каменовози. И от тези които ще калкулират ТОЛ такси, но не искат после да ги плащат правейки бизнес. И от транзита разбира се.

4. КАПБ и тук в по-горен пост не пропуснаха да поискат "въвеждането на отстъпки при изминаването на 3000/5000/7000 километра". А отстъпките да са 20/40/60%. И ЛОБИСТЪТ им го обеща още лани. 

Комбинацията от т. 2 и т. 3 ще доведе до следното: 

А. Калкулиране на всички ТОЛ такси в крйната цена на танспорната услуга. /Борба с инфлацията демек/.

Б. Трансфер на десетки милиони лв. от събрани вече ТОЛ такси, от сметките на НТУ към тези на едрите автотранспортни фирми. 

В. Ефективно таксуване на същите едри фирми не по-вече от 10ст/км, след 60% "отстъпки".

Г. Влошена конкурентноспособност на малките превозвачи, тези с до 4-5000км месец.

Д. Погазване на принципа че който въздейства повече на пътната настилка плаща повече.

Е. Жалки приходи от ТОЛ системата близки до тези от 2021г.

Ж. Чудесна изходна позиция за поредната просия от страна на тези с по 1000-та камиона.

 

04 януари 2023 г. 11:36:42 ч.
„НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ПРЕВОЗВАЧИТЕ НА НАСИПНИ ТОВАРИ“

СТАНОВИЩЕ ОТ НСПНТ

След запознаване с доклада и предварителна оценка на въздействието заявяваме пълна подкрепа в отлагането за въвеждане на по-високи пътни такси. Предприетите действия на правителството са стъпка в правилна посока за ограничанането на повишение цените до крайния потребител и увеличена инфлация.

Тъй като услугата тол таксуване не е доразвита е усъвършенствана и не отговаря на новопредложените ценови ставки изказваме следните мнения и предложения:

1.Предлагаме промени към напълно прозначна тол система,много добра пътна инфраструктура,която е стопанисвана и подържана подобаващо,към настоящия момент всичко това липсва.Няма основание за поскъпване на услугата.

2. Предоставяне на възможност за заплащане в 7 дневен срок след получено известие на  недекларирано преминаване по пътната мрежа и отпадане на компесаторните такси.Така всеки ще желае да си заплати сумите,а не да седят хиляди,а може би вече и милиони незаплатени компесаторни такси.95% процента от транспорта опериращ само и единствено във вътрешноста на страната са със стотици компесаторни такси които  не се плащат поради причината,че превозвачите се съмняват в тол системата.Ако се даде възможност на всеки един от нас да заплати със задна дата пропуснатите тол сегменти системата ще генерира повече приходи от сега.

3.Да се дискутират ценово тол таксите за превозвачи опериращи единствено и само на територията на Република България и тези преминаващи транзит през територията на държавата.В този ред на мисли цената на услугата трябва да бъде различна.

4.Пускане на всички кантари на тол системата за претоварване и даване на достъп до информацията от тях на компетентните органи

04 януари 2023 г. 12:44:33 ч.
Roshpe

До лобистите и превозвачите

Въпрос. Защо не се оплаквате срещу ТОЛ таксите в Сърбия или в западна Европа? Отидете и се защитете там. Момент! Защото там мишкувате и сте по ниски от тревата! Тук сте "бизнесмени" с философията, защо вместо х 2 да не изкарвам х 4 !!! Този който руши най-много, трябва да плаща най-много! Ние гражданите на България, които искаме да караме по модерни и хубави пътища няма да допуснем да се ограбва държавата по този долен начин!

 

04 януари 2023 г. 13:50:32 ч.
acipiter

Относно СТАНОВИЩЕ ОТ НСПНТ и не само

Извадка от СТАНОВИЩЕ ОТ НСПНТ:

След запознаване с доклада и предварителна оценка на въздействието заявяваме пълна подкрепа в отлагането за въвеждане на по-високи пътни такси. Предприетите действия на правителството са стъпка в правилна посока за ограничанането на повишение цените до крайния потребител и увеличена инфлация. - Спрете да спекулирате с инфлацията и нарочно да подхранвате вдигането й с неаргументирани спекулативни практики и всичко ще е наред!



Тъй като услугата тол таксуване не е доразвита е усъвършенствана и не отговаря на новопредложените ценови ставки изказваме следните мнения и предложения:



1.Предлагаме промени към напълно прозначна тол система,много добра пътна инфраструктура,която е стопанисвана и подържана подобаващо,към настоящия момент всичко това липсва.Няма основание за поскъпване на услугата. - Няма как да има добра инфраструктура след като тя е хронично нефинансирана и основният принцип - който уврежда повече, плаща повече е нарушен!



3.Да се дискутират ценово тол таксите за превозвачи опериращи единствено и само на територията на Република България и тези преминаващи транзит през територията на държавата.В този ред на мисли цената на услугата трябва да бъде различна. - Това е забранена практика в ЕС и вие много добре го знаете, България рискува наказателна процедура, ако приложи такъв подход!

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Чуха се предните дни опорки, че който е за вдигането на таксите е против бизнеса. Така е, аз лично плюя на този бизнес, който гледа частните си интереси, а не обществените. България е важна тук хора, тя губи от това!!! И то много! И всички ние! Печелят само група поощрявани, браншови организации, чиито камиони рушат, а обществото плаща  крайната сметка, непропорционално спрямо натоварването на пътната мрежа!

Редно е да се отговори на въпроса по-горе:

1. Датата 22.12.2022 за публикуване на проекта с намеренията за N-тото отлагане на адекватно таксуване е избрана съвсем не случайно. Освен че остана тайна за огромната част от обществото, по този начин правителството даде достатъчно време за подписване на дългосрочните договори за 2023 между едрите превозвачи и големите им клиенти, но със заложени в тях по-високи цени на ТОЛ-а. Нали и такива искания имаше - да се даде време да си калкулират новите цени в бъдещите договори. Е, сега някой ще поделят горницата, борейки се с инфлацията.

 

И дали само едрите превозвачи печелят от отлагането а малките превозвачи са поставени в неконкурентна ситуация?

А, ето междувременно  какво ни причиняват камиончетата на всички нас:

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/magistrali-na-smartta-350-ot-846-km-v-balgariya-tryabva-da-badat-obezopaseni-zaradi-deformatsii

Омръзна ми да слушам как поредният "фалиращ" олигарх си купува ново Бугати за 5 млн. лв.

04 януари 2023 г. 16:18:59 ч.
bboy4

ТОЛ система в Унгария

Унгария както всяка година повишава пътните такси и за камион +12 тона те вече достигат 0,95лв/км или 3-4 пъти по-скъпи от тези в България. Таксуваните участъци са около 6000км или колкото в България: 

https://hu-go.hu/articles/article/promeni-v-elektronnata-sistema-za-sbirane-na-ptni-taksi

https://hu-go.hu//files/img/articles/208409/Toll%20road%20network%20subjet%20to%20e-toll-01.jpg

 

04 януари 2023 г. 18:39:01 ч.
noma

Национално сдружение на българските спедитори (НСБС)

Националното сдружение на българските спедитори (НСБС) изразява своята пълна подкрепа по отношение на предложението за отлагане увеличението на тол таксите за дата 01.07.2023 г., като в допълнение подкрепяме и въвеждането на следните мерки:

  1. Намаляване на процента увеличение на тол ставките с оглед ограничаване на необходимостта от увеличение на цените на транспортните услуги в страната.
  2. Въвеждане на механизми за компенсиране на предприятия, извършващи превози в страната, на база изминато разстояние по платената пътна мрежа на месец от едно превозно средство, както следва:
  • за пробег над 3000 км – 20 %;
  • за пробег над 5000 км – 40 %;
  • за пробег над 7000 км – 60 %.
  1. Отпадане на заплащането на тол такси по второкласната пътна мрежа на Р България, с изключение на участъците от нея, които се използват предимно за международния транзитен трафик.

В редица страни от ЕС съществуват подобни практики и според нас приложението им в Р България, макар и частично, ще облекчи натиска, който изпитва българският транспортен сектор и в крайна сметка ще има пряко отражение върху конкурентоспособността на българската икономика и покупателната способност на българските граждани.

 

05 януари 2023 г. 09:40:09 ч.
bboy4

ДО НСБС

Националното сдружение на българските спедитори (НСБС) не закасня да изрази най-шизофреничното мнение до тук.

  1. Намаляване на процента увеличение на тол ставките с оглед ограничаване на необходимостта от увеличение на цените на транспортните услуги в страната. - НЯМА НИКАКВА НЕОБХОДИМОСТ ОТ ОГРАНИЧАВАНЕ ЦЕНАТА НА ТРАНСПОРТНАТА УСЛУГА С ЖЪЛТИТЕ СТОТИНКИ ПРЕДСТАВЛЯВАЩИ ДО 5% ОТ  ЦЕНАТА НА ТРАНСПОРТНАТА УСЛУГА ИЛИ ДО 0,5% ИНФЛАЦИОНЕН НАТИСК ЕДНОКРАТНО.  НЯМА НИКАКВА ПРИЧИНА БЪЛГАРСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ ДА БЪДАТ НАТОВАРВАНИ ВМЕСТО ТУРСКИТЕ И ВСЯКАКВИ ДРУГИ ТРАНЗИТНИ ПРЕВОЗВАЧИ ЧРЕЗ ПРАВИТЕЛСТВЕНАТА ПОЛИТИКА НА НИСКИ ТОЛ ТАКСИ.
  2. Въвеждане на механизми за компенсиране на предприятия, извършващи превози в страната, на база изминато разстояние по платената пътна мрежа на месец от едно превозно средство, както следва:
  • за пробег над 3000 км – 20 %;
  • за пробег над 5000 км – 40 %;
  • за пробег над 7000 км – 60 %.

 - КАКВА И НЕОБХОДИМОСТА БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ ДА БЪДАТ КОМПЕНСИРАНИ С ПАРИ СЛЕД КАТО ВИДНО ОТ Т.1 ВСЕКИ РАЗХОД СЕ КАЛКУЛИРА В ЦЕНАТА НА ТРАНСПОРТНАТА УСЛУГА?​ И СЛЕД КАТО НЕ ПРЕДЛАГАТЕ МЕХАНИЗЪМ С КОЙТО ВИЕ СЕ ЗАДЪЛЖАВАТЕ ДА ВЪРНЕТЕ КОМПЕНСИРАЩИТЕ ПАРИ НА КЛИЕНТИТЕ СИ, ВИЕ ГОСПОДА ИСКАТЕ ОТ НАС КРАЙНИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ ДА ПЛАЩАМЕ ТОЛ ТАКСИ ОСВЕН НА ДЪРЖАВАТА, ИСКАТЕ ДА ГИ ПЛАЩАМЕ И НА ВАС.

  1. Отпадане на заплащането на тол такси по второкласната пътна мрежа на Р България, с изключение на участъците от нея, които се използват предимно за международния транзитен трафик. - НИЕ БЪЛГАРСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ ОТКАЗВАМЕ ДА БЪДЕМ ДОПЪЛНИТЕЛНО ФИНАНСОВО ЗАДЪЛЖЕНИ ЗА ДА МОГАТ ОБИКНОВЕННО ПРЕТОВАРЕНИТЕ БЪЛГАРСКИ ЗЪРНОВОЗИ, КАМЕНОВОЗИ, ДЪРВОВОЗИ И Т.Н. ДА УПРАЖНЯВАТ БИЗНЕСА СИ НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО - СПРАВКА ПРЯСНО РЕМОНТИРАНИЯТ ПЪТ II-23 РУСЕ-КУБРАТ.

05 януари 2023 г. 13:31:14 ч.
Presiyan

До Национално сдружение на българските спедитори (НСБС)

Исканията ви са меко казано нагли:

  1. Намаляване на процента увеличение на тол ставките с оглед ограничаване на необходимостта от увеличение на цените на транспортните услуги в страната. ТАКСИТЕ НЕ СЛЕДВА ДА СЕ НАМАЛЯВАТ, А НАПРОТИВ, СЛЕДВА ДА СЕ ПРЕДВИДЯТ НОВИ УВЕЛИЧЕНИЯ ПРЕЗ СЛЕДВАЩИТЕ ГОДИНИ, СЛЕД ТЕЗИ ПЛАНИРАНИ ОТ 1.7.2023 г. ТОВА Е НЕОБХОДИМО, ЗА ДА СЕ ДОСТИГНЕ НИВОТО НА СРЕДНОЕВРОПЕЙСКИТЕ ТОЛ-ТАКСИ. НЕКА НЕ СМЕ АФРИКАНСКА ПРОВИНЦИЯ ПО ОТНОШЕНИЕ КАЧЕСТВОТО НА ПЪТНАТА МРЕЖА!
  2. Въвеждане на механизми за компенсиране на предприятия, извършващи превози в страната, на база изминато разстояние по платената пътна мрежа на месец от едно превозно средство, както следва:
  • за пробег над 3000 км – 20 %;
  • за пробег над 5000 км – 40 %;
  • за пробег над 7000 км – 60 %. ПРОБЕГЪТ Е СМЕШЕН, А ОТСТЪПКИТЕ ОГРОМНИ СЪПОСТАВЕНО С ВРЕДАТА ОТ УВРЕЖДАНЕ НА ИНФРАСТРУКТУРАТА. МАКСИМУМ 30-40% ОТСТЪПКА И ТО ПРИ ПРОБЕГ НАД 10 000 КМ НА МЕСЕЦ/КАМИОН.
  1. Отпадане на заплащането на тол такси по второкласната пътна мрежа на Р България, с изключение на участъците от нея, които се използват предимно за международния транзитен трафик. ЕВЕНТУАЛНО ОТПАДАНЕ САМО НА НЯКОИ, ЕДИНИЧНИ ОТСЕЧКИ, НО ПРИ СПАЗВАНЕ НА ГОРНИТЕ ДВЕ УСЛОВИЯ.

В редица страни от ЕС съществуват подобни практики и според нас приложението им в Р България, макар и частично, ще облекчи натиска, който изпитва българският транспортен сектор и в крайна сметка ще има пряко отражение върху конкурентоспособността на българската икономика и покупателната способност на българските граждани. ТОВА СА МАНИПУЛАЦИИ И ОПОРКИ И ВИЕ МНОГО ДОБРЕ ГО ЗНАЕТЕ. АКО НЕ СПЕКУЛИРАТЕ С ТЕМАТА И НЕ "НАДУВАТЕ" УМИШЛЕНО ЦЕНАТА НА ТРАНСПОРТА (С ЦЕЛ ВЕРОЯТНО ДОРИ ДА ПРЕДИЗВИКАТЕ СОЦИАЛЕН ОТЗВУК И НАПРЕЖЕНИЕ), НЯМА ДА ИМА НАТИСК ВЪРХУ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ, ТЪЙ КАТО УВЕЛИЧЕНИЕТО ВКЛЮЧЕНО В ТРАНСПОРТНАТА УСЛУГА СЛЕДВА ДА Е НЕЗНАЧИТЕЛНО (ЧАСТИ ОТ ПРОЦЕНТА).