Обществени консултации

Усъвършенстване на административното обслужване в областта на образованието

Министерският съвет предвижда мащабна трансформация на модела на административно обслужване. Целите на планарните промени са:

          -  превръщане на удостоверителните услуги за гражданите и бизнеса във вътрешни административни услуги;

          -  електронизиране на нови услуги за гражданите и бизнеса;

          -  групиране на услугите на принципа "Епизоди от живота" и "Бизнес събития";

          -  стандартизиране на услугите на териториалните и специализираните териториални администрации;

          -  преминаване към комплексно административно обслужване.

Предвижда се трансформацията в обслужването да се извърши чрез промени в Административнопроцесуалния кодекс. Целта е подобряване на законодателната уредба за ограничаване на административната тежест и подобряване на административното обслужване за гражданите и бизнеса. Мащабът на предлаганите промени има отражение, на практика върху цялото законодателство – в преходните и заключителните разпоредби на законопроекта са предвидени промени в общо 142 закона.

В периода 04 декември 2018 г. – 03.01.2019 г. беше открита първата предварителна обществена консултация по промените в Административнопроцесуалния кодекс. Получени бяха 18 становища чрез Портала за обществени консултации и 13 по официален път или електронна поща.

С оглед обхвата на промените в основополагащи разпоредби от кодекса, стартира втори кръг от обществени консултации по предложените промени, които са насочени към конкретни заинтересовани страни – както към крайните потребители на административни услуги, така и към лицата и организациите, които осъществяват административно обслужване. Фокусът е върху неинституционалните доставчици на административни услуги – лица, осъществяващи публични функции и организациите, предоставящи обществени услуги.

Поради разнородната правна материя, която урежда споменатите обществени отношения, ще се проведат 24 по-фокусирани тематични консултации на предвидените промени.

Обществените консултации са структурирани тематично, както следва:

          01. Трансформация в модела на административното обслужване – общи правила

          02. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на авторското и патентното право

          03. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на банковите услуги

          04. Подобряване на бизнес средата и търговските отношения чрез усъвършенстване административното обслужване

          05. Усъвършенстване на административното обслужване при издаване на документи за гражданското състояние

          06. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на електронното управление

          07. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на енергетиката

          08. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на застраховането

          09. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на здравеопазването

          10. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на земеделието и горите

          11. Усъвършенстване на административното обслужване при инвестиционни инициативи

          12. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на културата

          13. Трансформация в модела на административното обслужване в системата на местната власт

          14. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на образованието

          15. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на околната среда

          16. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на отбранителната политика

          17. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на сигурността

          18. Усъвършенстване на административното обслужване при реализиране на правото на собственост

          19. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на социалната политика

          20. Трансформация в модела на административното обслужване в системата на съдебната власт

          21. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на транспорта и пощенските услуги

          22. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на туризма

          23. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на финансовата и данъчната политика

          24. Усъвършенстване на административното обслужване в областта на храните

 

За всяка от консултациите е предвиден срок от 14 дни, в рамките на който заинтересованите страни могат да изразят своето мнение и да направят своите предложения за усъвършенстване на модела на административно обслужване, в контекста на целите на правителствената политика в тази област. Консултациите в областите, в които промените са съществени, ще включват и други начини за консултиране освен онлайн обсъждането.

 

Всички изразени мнения и становища ще бъдат публикувани на Портала за обществени консултации.

Настоящата консултация разглежда промените в тематична област "Образование".

Линк към първата предварителна консултация от периода 04.12.2018 – 03.01.2019 г.

Предложения могат да бъдат изпращани и на имейл k.bozhanov@government.bg и на agency@strategma.bg.


Дата на откриване: 1.3.2019 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Държавна администрация
Дата на приключване: 15.3.2019 г.
Коментари
Добави коментар
 

Все още няма коментари