Обществени консултации

Проект на Национална жилищна стратегия

Броят на необитаемите жилища в България расте. Те са 1 220 416 или над 31% от всички жилища в страната. В същото време все повече хора нямат шанс да се сдобият със собствен жилищен имот или имат нужда от подкрепа, за да вземат под наем. Затова една от основните задачи при управление на жилищния фонд в България е да се намери начин броят на необитаемите жилища да бъде намален и да се повиши тяхната използваемост. Това е една от целите, заложени в Националната жилищна стратегия.

В нея се посочва, че жилищното строителство непрекъснато расте. В периода до 2020 г. ще бъде надминат строителният бум от 2007-2009 г. с изграждане на около 20 хил. жилища на година. Тези прогнози са направени на база очаквания икономически растеж в страната и нарастващия инвестиционен интерес, който се изразява в търсене на терени и големия брой издадени строителни разрешения. Броят на жилищата надхвърля броя на домакинствата, а жилищното потребление е сравнимо с това в ЕС (550 жилища/1000 обитатели). Но проблемът е, че финансовата достъпност до жилище се влошава. Отношението цена/доход нараства. През 2015 г., по данни на НСИ, цената на жилищата надхвърля над 6,6 пъти доходите. За сравнение през 2013 г. това съотношение е 6,3 или се увеличава делът на хората, нуждаещи се от подкрепа за придобиване или наемане на жилище.

Друг идентифициран в стратегията проблем е, че общественият жилищен фонд е сведен до символичен дял от 2,4%. Той трудно се управлява, поради разпръснатостта му сред частни жилища в етажна собственост, а общините разполагат с ограничени ресурси за неговото поддържане.

Изводът е, че е необходимо да се намерят механизми за адаптиране на съществуващия жилищен фонд и рационалното му използване. Една от идеите е да се реализират изменения в сферата на данъчното облагане, като се  предвидят стимули за предоставяне на необитавано жилище за социални цели. Целта на общественото обсъждане на Стратегията е именно да се съберат идеи и да се изработи най-добрия механизъм, който да е в полза на всички заинтересовани страни.

В Стратегията се посочва още, че над 91% от фонда е с надеждна конструкция – масивна стоманобетонна, панелна или масивна. Повече от три четвърти от апартаментите в страната обаче са в сгради, които са на възраст над 30 години. Липсата на поддръжка на тези сгради води до бързото влошаване на състоянието им, затова съществува остра потребност от масово обновяване на съществуващия жилищен фонд и повишаване на неговата използваемост, се посочва в Стратегията. Друг извод в нея е, че делът на собствениците на жилища, които се затрудняват да издържат собствеността си в сегашните пазарни условия, се увеличава. Но поради факта, че много хора са затруднени да отделят средства за поддържане на жилищата си, се предлага възможността те да ползват нисколихвени кредити или други финансови инструменти, които да се комбинират с безвъзмездна помощ. Размерът на помощта ще зависи и от мерките, които се финансират. Предлага се подкрепата за подобряване на конструктивна устойчивост и енергийната ефективност да се реализира единствено в случай, че обновяването не ангажира повече от 50% от стойността при ново строителство. В масовия случай, обновяване чрез изпълнение на всички предписания на техническия паспорт би покрило по-малко от 30% от стойността на ново строителство.

За да се провежда активна и системна жилищна политика, е необходимо ясно да се определят отговорностите на централно и местно ниво. На централно ниво е необходим орган, администриращ цялостна система за жилищно субсидиране и провеждащ на практика националната жилищна политика. На местно ниво е необходим капацитет за създаване и изпълнение на общинските жилищни програми. Това не освобождава държавата от отговорности към социалното жилище и обновяването на съществуващия фонд, с които ще се изпълнят поетите ангажименти към Новия дневен ред за градовете на ЕС и Дневен ред 2030 за устойчиво развитие.

 


Дата на откриване: 30.6.2018 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Регионална политика
Дата на приключване: 29.7.2018 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
30 юни 2018 г. 12:59:03 ч.
stanislavhivanov

Просто решение

Решенията са прости:



1. Разпореждане с недвижима собственост да става със съгласието на собствениците на 75% от идеалните части, а не 100% - така се преодоляват множеството наследници с минимални дялове в недвижимия имот и се отпушва пазара на стари жилища с множество неоткриваеми собственици

2. Първо жилище - 0.1% данък на година, второ жилище - 1%, трето и следващо - 5%. Ако жилищният имот е собственост на фирма/банка - 5% данък на година. Така се преодолява прекалената концентрацията на недвижима собственост в ръцете на малко хора / фирми

 

Останалото е въпрос на пазар.

30 юни 2018 г. 13:57:23 ч.
ivanov509

Частната собственост е неприкосновена

Конституция на Република България:

Чл. 17 (3) Частната собственост е неприкосновена.

И аз ако не искам да го изкарам под наем, а искам да стои празен какво правим? Нали частната собственост е неприкосновена, как така държавата ще се разпорежда с имота ми? И въобще от къде на къде ще прилагате безумните си стратегии върху частно имущество? 

А за това, че притежавам жилище си плащам данък сгради и данък смет(и то голям, живея сам а плащам в пъти повече от имоти, където живеят 5-6 човека).

А защо не се сещате, че и сега само първото жилище е с намален данък, а следващите са с пълен данък? 

Към комунизЪма се връщаме май, щом започват опитите за посягане на частната собственост! 

30 юни 2018 г. 14:49:54 ч.
stefan90

Поредната тъпотия

Стратегията е повече от малоумна! Едва ли някой ще пусне цигани или пришълци в жилището си за без пари! Могат да му го потрошат! Могат и ЩЕ натрупат многохилядни сметики за ток, софийска вода, топлофикация. Дори сега в много случаи пораженията, причинени от наематели не покриват разходите по ремонта.

Затова напълно логично много хора не виждат смисъл от отдаване под наем.


 

Окрадохте цялата индустрия, пенсионни фондове, здравни фондове, земята на българина, еврофондовете сега търсят начин да откраднат и последното, което е останало на народа - жилищата им. Честито!

30 юни 2018 г. 15:55:29 ч.
kami_78

Не връщайте комунизма, моля Ви!

Ако собствениците си плащат данъците за имотите на никой не му влиза в работата дали жилищата са празни! Явно някой ни подготвя, или за приемане на имигранти, или за повишение на данъци

След като ни изгониха от България, сега остава да ни конфискуват и жилищата, натам върви. Нищо няма да ме очуди в тази страна, която се отнася с гражданите си като мащеха. Сега ще ни ударят с данъци, защото сме имали неблагоразумието да напуснем страната, която ни отхвърли. Имаме по един апартамент и него ще ни вземат. Мислят, умуват и все се въртят около това, да ни прецакат и да ни лишат от собствеността. Жалки нищожества, които са осигурили дечицата си до девето коляно, а ще държат сметка на другите за собствеността, която притежават и то напълно законно.

30 юни 2018 г. 17:31:31 ч.
neliivanova

КРАДЦИ

ДВА МИЛЯРДА ЗА САНИРАНЕ ВСИЧКИТЕ ГИ ИЗКРАДНАХТЕ,ПОДЛЕЦИ НЕЩАСТНИ,ДА БЕХТЕ ГИ ОТКУПИЛИ С ТИЯ ПАРИ И ДА ГИ ОТДАДЕТЕ ЗА СОЦИАЛНИ НУЖДИ,СА ШЕ РЕКЕТИРАТЕ ХОРАТА , НА ТЕХЕН ГРЪБ ДА МИ СЕ ПРАВИТЕ НА СОЦИАЛИСТИ,КАК НЕ ВИ Е СРАМ БЕ ШАЙКА САМОЗАБРАВИЛИ СЕ ГЛУПАЦИ Е ТОВА

30 юни 2018 г. 19:37:04 ч.
vasetodimitrov

Малина Крумова е Ковра!!!

Няма шанс за тази страна. Ясно е,че в някакъв момент ще поискат да "национализират" имотите. Лошото е, че голяма част от празните имоти са в провинцията. Искам да видя как ще настатят там "мигрантите", които търсят лесен живот! Щот по всичко личи, че това е целта! Вчера Меркелица намери "решение" за тази сган. Днес ни обясняват колко много имоти имаме! Този филм го играха във Хамбург. Много хора бяха изгонени на улицата за да подслонят ценните тъмнокожи "гости" на изкукалата бабичка! Как не помислихте доходотие да вдигнете бе, как живеят пенсионерите с 200лв на месец?! А вие се чудите какви нови данъци да въвеждате!

30 юни 2018 г. 22:34:34 ч.
galinata

Нов данък?

Значи ,ако имам две панелени гарсониери и живея в едната, да плащам голям данък. Но ако сам човек се шири в палат с 20 стаи в Симеоново - нормален данък! Ок, това е демокрация и равноправие. Такъв данък ще засегне много повече обикновените, нормални трудещи се хора отколкото милионерите с неясни доходи!

01 юли 2018 г. 10:41:15 ч.
aygiul

Първо

Първото нещо, което виждам е, че има прекалено много решения, които трябва да се вземат и хората ще се объркат в информацията. Едни ще подкрепят горещо едно, а ще отхвърлят друго и като цяло всички няма да са доволни от тези решения. Въпросите трябва да се решат, но за всеки проблем да има отделно обсъждане, защото иначе просто ще се получи  много шум, а няма да се вземат важни решения. Затова в следващия коментар ще напиша моето мнение по всяка отделна точка.

01 юли 2018 г. 11:06:20 ч.
aygiul

По- високи

!

Първо - трябва да се направи ясно разграничаване между София и останалата част на България. Проблемът на празните жилища в провиницята е, че всички отиват или в чужбина или идват в София. Големият проблем е, че има празни жилища в София и те са много голям брой, може би повече от една трета. Хората купуват за да "инвестират", т.е. да надуват имотния балон, за който ни предопреди европейската комисия. Работят в чужбина и купуват пак в София, за да продадат по- скъпо както се надяват. Проблемът е, че тези имоти стоят празни и не се дават под наем. Така се изразходва ресурса на държавата без да се оползотворява. А хората имат нужда от жилища. И затова се застрояват градинки и паркинги.   

Решението:  По- висок данък за второ жилище, без данък на имот който се дава под наем, там си има данък доход. Така ще се стимулират собствениците. Ако все пак искате да се въвде данък, нека той бъде по- нискък от данъка, който плащаме за жилището, което обитаваме. 

Който иска да изглежда като "богат" човек и да се хвали колко жилища има нека и да си плаща като "богат" и няма право да се оплаква, защото има хора, повечето, с  жилищен проблем в София. Подчертавам, че това е само за София, защото в провинцията жилищата са не само необитаеми, те са и непродаваеми! 

01 юли 2018 г. 11:07:55 ч.
aygiul

По- високи данъци за необитаемо

Първо - трябва да се направи ясно разграничаване между София и останалата част на България. Проблемът на празните жилища в провиницята е, че всички отиват или в чужбина или идват в София. Големият проблем е, че има празни жилища в София и те са много голям брой, може би повече от една трета. Хората купуват за да "инвестират", т.е. да надуват имотния балон, за който ни предопреди европейската комисия. Работят в чужбина и купуват пак в София, за да продадат по- скъпо както се надяват. Проблемът е, че тези имоти стоят празни и не се дават под наем. Така се изразходва ресурса на държавата без да се оползотворява. А хората имат нужда от жилища. И затова се застрояват градинки и паркинги.   

Решението:  По- висок данък за второ жилище, без данък на имот който се дава под наем, там си има данък доход. Така ще се стимулират собствениците. Ако все пак искате да се въвде данък, нека той бъде по- нискък от данъка, който плащаме за жилището, което обитаваме.  За всяко следващо необитаемо жилище, процентът данък да расте.

Който иска да изглежда като "богат" човек и да се хвали колко жилища има нека и да си плаща като "богат" и няма право да се оплаква, защото има хора, повечето, с  жилищен проблем в София. Подчертавам, че това е само за София, защото в провинцията жилищата са не само необитаеми, те са и непродаваеми! 

01 юли 2018 г. 11:31:45 ч.
aygiul

Стимулиране за първо жилище в София

По втора точка:

Жилищното строителство расте, но само в София и евентуално в още 2-3 по- големи града. В провинцията селата масово се обезлюдяват. Трябва ясно да се разграничи София от село в провинцията. Не може да сравнявате човек, с няколко наследствени стари жилища в някое село и човек с няколко апартамента в София. В провиницията са не само необитаеми, но и непродаваеми. Не видях, този, който е написал наредбата да е направил ясно разграничаване. 

Решението: По-високи данъци за необитаеми жилища, за всяко следващо да се вдига данъка.Ще има много  голям натиск и отхвърляне ако го направите за провинцията. Трябва да е само за София, защото там е проблема с презастрояването и евентуално в още 2-3 града. 

Другия проблем е, че банките намалиха лихвите, но за всички, т.е.  строителите се възползват, а сложиха много скъпи цени на имотите, е сега вече удариха келепира. За обикновения човек няма полза от това намаляне на лихвите.

Решението: Стимулиране за закупуване на първо жилище в София, да зависи от критерии и да се определят от сбор на точки. Семейства с деца, завършили държавни университети и т.н. да имат повече точки. 

01 юли 2018 г. 11:42:21 ч.
pecata8

Пак вдигане на данъците

Добре, ако плащам по-висок данък за това, че никой не живее в апартамента, то трябва да ми отпадне изцяло такса смет. Тогава няма да имам нищо против да плащам 50% повече данък сгради.



В България се строи капитализъм с комунистически средства.То и сега данък за неосновно жилище е по-висок. Данъци и акцизи се увеличават там, където няма производство и икономика. Къде да си вложат хората парите, в банки с 0,15 лихва и данък върху нея? Акции - рисково? Най-сигурно е жилище и под наем.С тези високи пенсии от 300лв - при които ток, вода и парно, смет са 400лв - ай, не мерси?

Който посегне на жилището (най-ценното за българина) е свален още на другия ден! Благодарение на това, че българина винаги има къде "да си скрие главата на топло", все още не могат да ни потопят, въпреки 30 годишната офанзива на лихвата , "живота в аванс", деградацията и подмяната на ценности и история!

01 юли 2018 г. 11:57:21 ч.
aygiul

Трябва да бъде написано по по-прост начин за обикновени хора

Това с необитаваното жилище за социални цели, хората дори не го разбраха, решиха, че ще им вземат жилището и ще го дават на бежанци. Изобщо тук трябва малко повече обяснение и разяснение. Трябва някой да излезне и по телевизията да им го обясни. Нали знаете не е ли по телевизията, значи не е било. :)  Трябва ясно да им се обясни, че е ако желаят - ще бъдат стимулирани. И пак тряба да е по точки, млади семейства с деца, с образование от държавен университет и т.н. да имат предимство за общинско или наем на частно подпомогнато от държавата.

01 юли 2018 г. 12:11:24 ч.
aygiul

ЗА красива София

По четвърта точка съм съгласна, тряба да има стимули за саниране и ремонт и да се облекчи още санирането, просто някои хора не могат да си го позволят Че много ми омръзна от грозни блокове в София.

01 юли 2018 г. 12:15:57 ч.
pradovv

Без думи съм

Не стига че прогониха два милиона българи, а сега искат да се разпореждат и с празните им жилища. Това е висша форма на демокрация. Как ще се реши въпроса с хилядите новопостроени апартаменти, които чакат купувачите си?



Идеята за даване на второ или поредно жилище на държавата за граждани в нужда е връщане в епохата на комунизма. Това не е демокрация, а автокрация. Тези хора могат да заселят пустеещи села, защо трябва да живеят в София? В останалата част на Европа хората са инициативни и не се осланят на подкрепата на държавата. Същата трябва да строи социални жилища.



Къде остана правото гарантирано от конституцията,че частната собственост е неприкосновена?Ами то утре могат да ти вземат и колата защото не я караш и да я дадат на тарамбуките щото са многодетни и нямат с какво да си закарат децата на училище. Нямам думи просто каква наглост е това!!!

01 юли 2018 г. 12:19:24 ч.
aygiul

По- малко държавна администрация повече стимули за предприемачеството

По пета точка изобщо не съм съгласна. Държавната администрация обезкърява държавата. Ние сме държавата с най- много държавна администрация на глава от населението. Тези заплати се плащат от нас, тези които работим. Държавната администрация трябва да се намали. Това е един от основните проблеми на държавата! Да се стимулира предприемачеството за да могат хората да имат пари и работа. Да се стимулира износа. Богатите държави са богати, защото продават на други. Просто е. Нека с това се заемат вече съществуващи държавни служители, а не да се назначават нови, а и не трябва да е на местно ниво, защото нали знаете какво ще се получи. Наши и ваши, комшията и братовчеда, ако няма орган централно, който да ги контролира.

01 юли 2018 г. 12:27:41 ч.
aygiul

Надявам се да съм била полезна

Толкова по въпросите. Приключих. Много време ми отне. Половин ден, но се надявам да съм била полезна. Това са въпрси, които много ме интересуват и съм мислила по тях доста. Надявам се да е имало смисъл и поздравления за сайта, очарована съм. Днес го открих, оправете си само регистрацията. Не е лошо да има повече опции на профилите да се вижда кой пише и с какво се занимава. И малко повече гласност за този сайт поне по държавните телевизии, нали за това са държавни. 

01 юли 2018 г. 13:16:41 ч.
ivanov509

Абсурдна идея

Имам три имота из страната - В София, Стар Загора и Бургас, всички са стари панелени жилища. Имам ги, защото рядко се случва, да спя в едно от тях зa повече от 3 пореден си нощи. Работата ми го изисква, а и не съм човек, който обича, да се заседява.

Ще кажете - ами хотели - Да, хотели, ама всичко е или гаден хостел, или струва по 80 лева на вечер. Ще трябва да давам по 1600 лева за хотели на месец. Ем, не, имам си жилища, в които живея(!!!), плащам им данъците и съм ги придобил абсолютно законно - едното съм купил, другите две по наследство.

Съквартиранти или наематели е АБСУРДНО, да допусна - имах такъв опит всичко разбиха(подавах жалби, адвокати... от държавата никаква защита не получих, разбира се). А пък да го давам за така наречените социални нужди на роми или бежанци да не става и дума!!! Прекалено дълго учих и бачках, за такива истории. Данъците и в момента за 2ри, 3ти имот и тн, са доволно по високи. Обитаем или не и трудно се плащат!!!

01 юли 2018 г. 15:34:55 ч.
Val

Стратегия за приключване на проекта ГЕРБ...

...и то с гръм и трясък. Не си правете експерименти със собствеността на измъчения българин. Търпеливи сме като мулета, но ще се разярим като носорози, ако прокарате тази недомислена, несправедлива, неприложима и неефективна стратегия, измислена от хората на Сорос в България. Дано някой от властимащите си направи труда да попрочете реакциите във виртуалното пространство. Ужасен автогол ще си вкарате, защото дори и да можеше да проработи - а историята е доказала, че заграбването никога, никога не е с дългосрочен добър резултат - всички сме наясно, че

а) ще направим хиляди комбинации и "необитаемите" (правилната дума е НЕОБИТАВАНИ) жилища чудодейно ще се стопят. Ще спечелят само нотариусите и бракоразводните адвокати.

б) мярката ще бъде прилагана избирателно и най-имотните ще останат незасегнати, а дребните собственици на 2-3 имота ще бъдат жертва на тази крещяща глупост.

 

01 юли 2018 г. 15:49:20 ч.
stefan90

Нови репресии срещу българите

А лукс палата в Драгалевци с 750 кв застроена площ, той ще си дава ли необитаемите стаи на бедните и ако не, то ще има ли допълнителен данък за него? Предполагам, че не и както винаги ще пострада обикновеният човек!!!



Ако имаш две жилища, дай едното на рома.  Да прави деца, та след време да ти вземе и другото. - Това е самата истина за жалост!!! :(

02 юли 2018 г. 10:45:38 ч.
iwns

Стига излишни регулации

Елементарно е - ако имат възможност да работят срещу нормално възнаграждение, желаещите могат да се сдобият със жилище. За тези, които не им се работи - не може другите да носят отговорност и да им осигуряват всичко необходимо. (Сещате се - "всекиму според потребностите" малко исторически бе отхвърлено).

Друг е въпросът, че изобщо не е задължително всички да живеят и работят в София. За да може да е така, обаче,  малките населени места трябва да се направят привлекателни. За това трябва да се мислят стратегии (след като предвидените за целта еврофондове бяха усвоени безумно).

И, отделно от това - как се прави стратегия за разпореждане с частна собственост?!?

02 юли 2018 г. 14:21:45 ч.
milenov

Несправедливост

Добре, наследих апартамент в малък град, вътре е в окаяно състояние не може да се живее, нито да се продаде - в по-малките градове никой не иска да купува камо ли стара панелка в лошо състояние. Трябват ми поне 20 хил лв за що-годе нормален ремонт. В момемнта не виждам как ще събера тези пари със заплата от 700лв, та държавата ще ми даде ли пари за ремонт или ще ме обложи с още един данък, като по този начин ме дискриминира, че не съм богат и не мога да си ремонтирам жилището. А палатите в Драгалевци с по 20 необитаеми стаи, тях кога ще ги обложите - никога!!!

02 юли 2018 г. 15:02:38 ч.
nenchosp

Стратегията е безумие и фина форма на грабеж над дребните имотодържатели!

По същество тази стратегия е инструмент за прехвърляне на активи от ръцете на дребните имотодържатели, към ръцете на незаслужили алчни жадни ръце (активни гласоподаватели на всички избори). Това ще се осъществи чрез инструменти в благозвучни имена като "подпазарен наем" и "социална ангажираност" на частни лица. По същество заплахата от данъчна репресия при отказ да се предостави имота на РУШАЩИ наематели от пределно ясен на всички произход ЩЕ СРИНЕ ЦЕНАТА НА ИМОТИТЕ ИМ!

Второ, един по-малко забелязан акцент е ЛОБИСТКИЯ текст за въвеждане на лицензионен режим при домоуправителите, ако те желаят да кандидатстват по програми. Този текст цели да облагодетелства определени фирми (всички знаем кои са), за сметка на обикноствените граждани! Това изискване е излишно и е финансова тежест, целяща да накаже онези, които не си плащат рекета на т.нар. "Професионални домоуправители"!!!

"Основно задължение на държавата остава да се създадат условия за ефективни пазари на жилища, земя и кредити, за да се защитят интересите и да се осигурят възможности и за уязвимите групи" - това е национално предателство. Основно задължение за държавата е да защитава ОНЕЗИ, които допринасят за нея, а не обратното! Тези мерки ще доведат до пряк отлив от ПЧИ в огромни размери!!! 

"Основна цел на местната жилищна политика трябва да бъде изграждането на такава жилищна система, която създава достъп и възможност за адекватно жилище на всички хора, живеещи и работещи в дадено населено място." - това е АБСУРД! Има свободно движение на хора в ЕС28! Който не му изнася в дадена община да заминава където си иска! Общините не могат и не трябва да се превръщат в комисии за отчуждаване на имущество!

 

България не е Родезия! 

 

02 юли 2018 г. 23:17:40 ч.
neliivanova

Кой ви даде дидплома за средно???

Тези гений от МРРБ май не са внимавали в часовете по математика. Първо казват, че 97,6% имат собствено жилище това са - 6 956 928 човека, остават 166 072 човека, които нямат собствено жилище като едва ли всички тези са млади хора. След това казват, че 30% от младите не може да си закупят собствено жилище, според НСИ хората между 25-49 година са 2 523 312 човека, а 30% от тях са 756 993. И какво се получава първо казват, че 166 072 човека изобщо независимо от възрастта нямат жилище и след това ни казват, че 756 993 млади хора нямат възможност да си купят жилище. Опитват се да ни манипулират по някакъв много прост начин или хората в управлението ни са тотално малоумни и необразовани!

03 юли 2018 г. 01:38:01 ч.
ivanov509

млади роми?

И защо не се уточнява какъв процент от тези "млади хора" са от ромски произход, нямат образование и използват това като претекст, за да оправдаят факта, че нито имат работа, нито търсят такава. И какво? Не стига, че ги хрантутим с пари, отделяни от нашите данъци за социални нужди, ами сега да им даряваме и жилищата, в които сме инвестирали наши спестени с труд и отгладувани пари!

03 юли 2018 г. 13:32:16 ч.
meri2003

Навутеевото лозе

Това не е стратегия. Това е поредната материализирана лудост на умопобъркани от алчност за пари и власт същества. Нямам друго обяснение за нещото наречено "стратегия".

Неуважаеми, вече съвсем изгубихте страх от Бога. Скоро ще сложите ограничение и на продължителността на живота на хората и пак ще го етикирате като някаква си "стратегия".

Пожелавам ви да пожънете стрократно плода на злото, което днес се опитвате да посеете за читавите хора, които все още се опитват да живеят в тази държава.

 

03 юли 2018 г. 15:59:03 ч.
Elito

Частната собственост е неприкосновена!!!

Ма откъде накъде ще ми запълват те апартамента, който ми е наследство от родителите, с не знам какви си цигани, бежанци или селяни? Затова ли се сетиха сега да се занимават с празните апартаменти, защото Меркелица иска да връща бежанци у нас? Колко българи има, работещи в чужбина, те се връщат през ваканциите. Защо да не отсядат в собствените с апартаменти? Що за комунизъм гласят лудите гербаджии?

Частната собственост е неприкосновена!!!

03 юли 2018 г. 19:51:12 ч.
julian

Неверни статистически данни

При грешни начални данни се получава грешен резултат.

1.Кой и как изчисли този милион и двеста хиляди апартамента?

2.Какво означава празни? нямат ли наематели? Никой не ги стопанисва?

3.В кои населени места са? Правена ли е класификация?

4.Дори и това да е истина/което много силно ме съмнява/ частната собственост е неприкосновена .

5.Съмненията ми са породени от това че народа е спестил над 70-80 млрд. и ги е зазимил във вид на апартаменти?

05 юли 2018 г. 17:05:48 ч.
optus

???

Тези гербаджиите начело с боко нормални ли са? Платил съм си данъка на парите, които изкарвам. Дали ще си държа парите в дюшека, ще ги изхарча за луксозни стоки или ще си купя апартаменти е мое лично право. И какво ще правя със собствеността си е мое решение - дали ще живея там или ще го държа празен апартамента, отново си е мое лично право, плащам му данъка и това е! Много им бърка на пишман партньорите ни от ес, че българинът масово има имоти и това му дава независимост от тях.

07 юли 2018 г. 16:32:48 ч.
pradovv

...

OK, хипотетично аз имам 100 хил. лева, купувам си втори апартамент с тях, защото смятам, че така парите ми ще бъдат по-добре защитени от инфлация и евентуален фалит на банка, отколкото ако ги вложа в банка.

Държавата ми налага по-висок данък, цените почват да падат и в един момент максималната пазарна цена на моя втори апартамент става 80 хил. лева. 20 хил. лева съм загубил, само защото държавата е решила да се бърка в пазара.

Цялата идея е сбъркана и граничи с утопичните идеи на комунизма - на всекиго според потребностите, отвсекиго според способностите и т.н. глупости. На всекиго по 1 апартамент, но не повече!

18 юли 2018 г. 19:13:27 ч.
dragicha

Вдигнете доходите, а не данъците!!!

Младите семейства не могат да си купят дом, защото са им ниски доходите, ако ще е правителствена политика за дом за младите, да създадат условия да се вдигнат доходите, тогава всеки ще прецени да купува ли, да излиза ли под наем, или да се свира при мама и татко/някои и при баба и дядо/.

Ама да се правят програми чрез данъчни тежести да се влияе на избора на собственик на жилище как да си управлява собствеността ми идва в повече.

В момента едвам едвам си плащам данъците, а ако ги вдигнат не ми се мисли - събирам багажа и се махам от тази прогнила държава! Това е частна собственост и никой няма право да нарежда на собственика как ще се ползва тя!Добре е да намалят бездействащите държавни служители, които са 300 000 т.е 1/3 от работещото население,за да има достатъчно пари за социални дейности!

Нали се плащат данъци за жилищата?

Това е частна собственост и никой няма право да нарежда на собственика как ще се ползва тя!

Добре е да намалят бездействащите държавни служители, които са 300 000 т.е 1/3 от работещото население,за да има достатъчно пари за социални дейности!



Прочети още на: https://www.dnes.bg/stranata/2018/07/01/mladi-i-obrazovani-s-niski-naemi-praznite-jilishta-s-visok-danyk.380944

 

 

Нали се плащат данъци за жилищата?

Това е частна собственост и никой няма право да нарежда на собственика как ще се ползва тя!

Добре е да намалят бездействащите държавни служители, които са 300 000 т.е 1/3 от работещото население,за да има достатъчно пари за социални дейности!



Прочети още на: https://www.dnes.bg/stranata/2018/07/01/mladi-i-obrazovani-s-niski-naemi-praznite-jilishta-s-visok-danyk.380944

 
Нали се плащат данъци за жилищата?

Това е частна собственост и никой няма право да нарежда на собственика как ще се ползва тя!

Добре е да намалят бездействащите държавни служители, които са 300 000 т.е 1/3 от работещото население,за да има достатъчно пари за социални дейности!



Прочети още на: https://www.dnes.bg/stranata/2018/07/01/mladi-i-obrazovani-s-niski-naemi-praznite-jilishta-s-visok-danyk.380944

 
Нали се плащат данъци за жилищата?

Това е частна собственост и никой няма право да нарежда на собственика как ще се ползва тя!

Добре е да намалят бездействащите държавни служители, които са 300 000 т.е 1/3 от работещото население,за да има достатъчно пари за социални дейности!



Прочети още на: https://www.dnes.bg/stranata/2018/07/01/mladi-i-obrazovani-s-niski-naemi-praznite-jilishta-s-visok-danyk.380944

 

 

27 юли 2018 г. 16:29:10 ч.
Ivanich

Целта е да си разпродадем имотите не безценица

"Факторите, определящи този дисбаланс, са много. От една страна, и това, че голяма част от жилищата в България са частни" - Мда, дойдохме си на думата. Мечтата на някои хора - българите да са толкова бедни, че да си разпродадат имотите на безценица или да им ги конфискуват заради кредити или заради новия данък, който няма да могат да плащат. Не им се получава засега, но мутрите си имат вече държава и могат да си напишат закони. Приемат ли го това, скоро ще започнат да отнемат празните жилища под предлог, че са опасни или нещо подобно.

28 юли 2018 г. 13:54:45 ч.
mitkovk

Пълни глупости

Пълни глупости. Значи като се намеси държавата на свободния пазар и той ще се оправи? Имало повече жилища от необходимите. Че нали трябва да има избор на пазара. Все едно да имаме нулеви нива на безработица. Няма как да стане в една пазарна икономика. Ако няма повече от необходимите жилища на пазара, ще се върнем в соца, когато за да си закупи младото семейство жилище трябва да получи разрешение от държавата, която обследва неговата нужда за това и решава дали може или не да му позволи. Да не говорим, за инвестиции в недвижими имоти. Ако всичко е 1-1 то за какви инвестиционни имоти си говорим. Днес можеш да си закупиш жилище в който град и квартал решиш. Цените били непосилно високи. Ами в агенцията по вписванията има купища сключени сделки на тези цени, така че за някой може и да са високи, но след като има сделки, то явно има и хора, които могат да си ги позволят. Елементарно търсене и предлагане. И на какво основание може да се предполага, че като се намеси държавата жилищния пазар ще стане по-добър?

Можем ли да посочим един единствен сектор или подсектор, в които има значителна намеса на държавата(било като собственост, като възложител или като регулатор), които да е "читав"? 

29 юли 2018 г. 11:40:53 ч.
dragicha

Колко по-големи данъци?!?

Като имам 5 апартамента , а друг човек 1 значи плащам 5 пъти повече данъци - всъщност с облекчението за основно жилище повече от 5 пъти е разликата.

Малко ли ви се струва ?

Освен това за да купя 5 пъти повече апартаменти значи и преди това съм платил поне 5 пъти повече данъци върху дохода.

Колко повече данъци трябва един човек да плаща от друг за да е нормално според вас?



Прогресивната данъчна ставка е социализъм (мазен комунизъм). едно време църквата го е измислила - десятък, затова е и надживяла всякакви режими, кралски семейства и тн. и тн.



Скромно, но от сърце - и най-важното от ВСИЧКИ.

това, че някой е мързеливец и цял ден смуче 2 литрови бири в градинката пред нас НЕ означава, че с моите данъци трябва да му плащам лечение, образование на децата и пенсия за него и неграмотното му потомство и тн и тн.

29 юли 2018 г. 15:54:38 ч.
kosta9

!!!

Ако това мине - няма да се спрат до тук? След 10 години - направо експроприация - вземат ти домовете и ги раздават !!!

Например изоставени имоти в провинцията. Почти всеки има наследствен такъв или вила, някои имат и по повече от 1. Какво се случва ? Да речем имаш 2 апартамента в София, 1 вила и 2 къщета в Радомир и Тутракан. Софийските са ти основни, а на другите 3 ти удрят по 1000 лева данък. Какво правиш ? Продажните им цени са по 10-15К лева сички българи имат по нещо, няма да ти ги купят защото и те ще се озоват на 1000 лева данък значи ще имаш избор, да плащаш 1К данък или да ги дадеш фрий на общината за ползване от мургавите/след тях е ясно че става необитаемо/ . Ок ти ще платиш данъка , но мнозинството няма и ще ги изостави на общината = става мургав квартал. С тази схема ще ускорят дебългаризацията на страната с изключение на няколко големи града /българите в градски гета оградени от мургави/. Забава...чудя се дали осъзнават последствията или е умишлено ?!

Също интересен е плана за обновяване на останалите панелки до 2050. Вероятно пак с нашите данъци, Някой дали може да си представи за какви умопомрачителни цифри става въпрос :-) Голяма забава...

29 юли 2018 г. 15:58:28 ч.
dragicha

Клоуни!

Нема такъв клоун... )))))))))))))))))))

"„Мислим да поставим на обсъждане възможността за увеличаване или за въвеждане на прогресивен данък за жилища за т. нар. наднормено потребление. Имаш едно жилище плащаш нормален данък, имаш второ – окей, но когато притежаваш трето, четвърто, пето, шесто бъди така добър да платиш по-висок данък или ще предоставим опция тези жилища да бъдат предоставяни на общината за социални цели, възмездно, разбира се



"Той изрази надежда, че до 2050 г. целият жилищен фонд у нас ще бъде обновен. Но за целта трябва да се санират по 1500-2000 сгради годишно, а не както в момента по 500-700. "



Надявал се..., ти да видиш?!?



От подобна стъпка на неграмотните - изходите са 2:

А/ По-високи данъци -> по-високи наеми -> по-високи цени имоти, колкото и да ви се иска венсеремос, както казва купата. Това отдавна им е цел. Лошото е, че ще се стигне отново до вариант Б/.

Б/ Тоягите и на улицата... на бокаса и компания, януарските събития от 2013-та ще им се сторят като детска игра.

През ресурсите и досега продължава обира на хората, но посягането върху недвижима собственост..., тоя път няма да стане!

29 юли 2018 г. 17:15:11 ч.
veneta zl

достъпност, качество и данни

По отношение на достъпа до жилище (за млади хора и др.), една от успешните мерки е изискване на задължителен процент достъпни жилища при даване на разрешение за строеж на жилищни сгради или комплекси.

Би били добре в стратегията да се дефинират ясно "качество на средата за обитаване" и "стандарт на обитаване' и да се определят основните цели за постигането им.

На общините се вменяват нови задължения, които ще натоварят по-малките от тях. Би било добре децентрализацията да бъде предшествана от проучване в националем мащаб, което да определи в  общини да имат приоритет при реализиране на съответните цели на стратегията.

Успешната реализация на стратегията е силно зависима от една обра информационна основа, на базата на която да се приоритизират предприетите действия. От анализа става ясно, че наличната информация не е нито напълно достатъчна, нито напълно актуална.