Проект на Наредба за ИД на Наредба № 22 от 2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие” от ПРСР за периода 2014 -2020 г.
В Наредба № 22 са уредени условията и реда за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие” (ВОМР) от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. (ПРСР 2014-2020 г.), в това число: финансовите условия за предоставяне на помощта, изискванията към местните инициативни групи (МИГ) и стратегиите за ВОМР, получателите, дейностите и разходите, за които се предоставя финансова помощ по стратегиите за ВОМР, финансирани от ЕЗФРСР, изискванията при възлагане на дейности по проектите на получатели на финансова помощ от стратегиите за ВОМР, финансирани от ЕЗФРСР, процедурата за подбор на проекти към стратегия за ВОМР на МИГ, условията за изпълнение на проектите, както и условията и реда за изплащане на финансовата помощ.
С проекта на наредба за изменение и допълнение на Наредба № 22 се цели следното:
- Привеждане в съответствие на Наредба № 22 от 2015 г. с изискванията на Постановление № 161 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на правила за координация между управляващите органи на програмите и местните инициативни групи, и местните инициативни рибарски групи във връзка с изпълнението на подхода „Водено от общностите местно развитие“ за периода 2014 - 2020 г. (обн., ДВ, бр.52 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 161“.
С ПМС № 161 се определят условията и редът за осъществяване на координация между управляващите органи на оперативни програми във връзка с изпълнението на ВОМР за периода 2014 - 2020 г. Поради тази причина се предлагат промени в наредбата в няколко направления, а именно:
- Разграничаване на условията и реда на прилагане на подхода в рамките на стратегии за ВОМР, финансирани само от ЕЗФРСР и на стратегии за ВОМР, подкрепени по повече от един от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ).
В Наредба № 22 от 2015 г. се запазват и прецизират текстовете, касаещи прилагането на похода в рамките на стратегии за ВОМР, финансирани само от ЕЗФРСР и се препраща където е целесъобразно към ПМС № 161 по отношение на прилагането на подхода в рамките на стратегии, финансиране от повече от един ЕСИФ. Текстовете, касаещи условията и реда за разработване на стратегии за ВОМР остават приложими и за стратегиите, финансирани от повече от един фонд.
Такова разграничение се прави по отношение на:
- максималният размер на общия публичен принос в бюджета на една стратегия за ВОМР;
- максималният размер на допустимите разходи за проект към стратегия за ВОМР;
- условията и реда за промяна в стратегията за ВОМР, финансирана от ЕЗФРСР;
- процедурата за подбор на проекти към стратегия за ВОМР на МИГ, финансирана само от ЕЗФРСР (минималните изисквания в наредбата да се прилагат само за стратегии, финансирани само от ЕЗФРСР);
- Към текстовете на ПМС № 161 се препраща по отношение на прилагането на подхода в рамките на стратегии за ВОМР, финансиране от повече от един ЕСИФ, в това число към:
- приложение № 1 към чл. 4, ал. 2 от ПМС № 161 „Списък на критериите за подбор на потенциални рибарски райони за подкрепа чрез Подхода "ВОМР“;
- чл. 4, ал. 5 от ПМС № 161 съгласно, който подходът ВОМР не се прилага за населени места, за дейности, подпомагани по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ от Оперативна програма „Региони в растеж“;
- състава на комисията и реда за извършване на оценката на стратегии за ВОМР;
- процедурата за подбор на стратегиите за ВОМР;
- съгласуването с Управляваните органи на програмите, предоставящи финансиране за изразяване на становище осигуряването на финансиране и разпределението на средствата;
- условията и реда за подбор на проекти към стратегията за ВОМР, финансирана от повече от един фонд.
- Заличаване на текстове в Наредба № 22 от 2015 г., касаещи разработването, подбора на проекти и изпълнението на стратегии за ВОМР, подкрепени по повече от един от ЕСИФ, които са уредени в ПМС № 161, както следва:
- заличаване на текста в чл. 6 уреждащ обхвата на програмите предоставящи подкрепа за прилагане на подхода, имайки предвид, че ПМС № 161 не включва Оперативна програма „Региони в растеж“ като програма предоставяща финансиране;
- заличаване на текста, че МИГ не е допустим получател на финансова помощ по мярка от стратегията за ВОМР, финансирана от ОПРЧР;
- заличаване на условията за предоставяне на помощта по отношение на стратегии, финансирани от повече от един ЕСИФ и уредени в ПМС № 161 или в рамките на компетентността на други оперативни програми, включително ограничението в чл. 19, ал. 5, т. 3, в случаите когато МИГ е кандидат по ОПОС 2014 – 2020 г.;
- заличаване на текстове по отношение на състава и работата на комисията за избор на стратегии за ВОМР, включително изисквания към външни експерти-оценители, провеждането на процедура за проверка за административно съответствие и допустимост, техническа оценка, избор на стратегии за ВОМР, провеждане на посещението на място за потвърждаване на достоверността на посочените в заявленията данни, определянето на водещ фонд, класирането на заявленията и изготвянето от доклад за дейността на комисията и изготвянето на мотивирано предложение до ръководителя на УО на ПРСР 2014 - 2020 г. за одобрение или за отхвърляне на заявленията;
- заличаване на текстовете, касаещи промяна на стратегии за ВОМР, финансирани от повече от един ЕСИФ;
- заличаване на задължението на МИГ да извършва преценка за съответствие на заявленията за предоставяне на финансова помощ по стратегията за ВОМР, подадени по ОПОС 2014 - 2020 г. и ПМДР;
- заличаване на задължението на МИГ, за останалите програми, да въвежда информация за проектите в съответствие с правилата на съответната програма в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от Структурните инструменти на ЕС в Република България за периода 2014 - 2020 г. (ИСУН);
- заличаване на задълженията на Управляващите органи на програма, страна по споразумението по чл. 38, извън УО на ПРСР 2014 - 2020 г.;
- заличаване на приложение № 4 към чл. 22, ал. 3 от наредбата.
- заличаване в приложение № 3 към чл. 14, ал. 1, в раздел „6. Финансов план“ на ред „Текущи разходи и популяризиране на стратегия за водено от общностите местно развитие (25 на сто от общите публични разходи от ЕЗФРСР, включващи разходите по подмярка 19.2 и подмярка 19.4 )“ и добавяне в раздел 5 „Описание на мерките“, след абревиатурата „ОПИК“ „(ЕФРР).
- Изменение на текстове от Наредба № 22 от 2014 г., които не съответстват на ПМС № 161 както следва:
- съгласно ПМС № 161, Ръководителят на УО на ПРСР 2014-2020 г. издава заповед за утвърждаване на покана за подбор на МИГ и на стратегии за ВОМР, а не Министърът на земеделието и храните или оправомощено от него лице;
- промяна на изисквания към външни експерти-оценители от ПРСР 2014 - 2020 г. в съответствие с изискванията в ПМС № 161;
- Имайки в предвид, че съгласно чл. 23, ал. 1 от ПМС № 161 „Управляващият орган на ПРСР организира подбор на стратегии за ВОМР, подадени от МИГ“ в Наредба № 22 от 2014 г. са добавени текстове по отношение на определяне на бюджет за съответния период на прием.
- Уеднаквяване на терминологията по отношение на насоките за кандидатстване, като думите „указания за кандидатстване“ се заменят с „насоки за кандидатстване“ по всяка мярка от стратегията за ВОМР.
- По отношение на заявленията, които ще се подават през 2017 г. използване на по-актуални данни по отношение на проверката за население за територията, а именно използване на данни от Националния статистически институт към 31 декември 2016 г.
- Прецизира се че територията, на която се предоставя подпомагане, е с непрекъснати граници и включва най-малко всички населени места на една цяла община.
- Разширяване на обхвата на прилагане на подхода в рамките на стратегии за ВОМР, финансирани от ЕЗФРСР във връзка с нотификация на ПРСР 2014 – 2020 г., съгласно която операциите в рамките на стратегии за ВОМР, финансирани от ЕЗФРСР, се изпълняват на територията на селските райони или на друга територия обхваната от МИГ, когато проектите допринасят за развитието на съответния селски район. В допълнение, текстът на ал. 5 е приведен в съответствие на ПМС № 161.
- Прецизиране на процедурата, уредена в чл. 36 от наредбата за представяне на документи от одобрените МИГ и регламентиране на необходимостта от изискване на допълнителна информация в случаите на нередовност на документите или непълнота и неяснота на заявените данни и посочените факти УО на ПРСР 2014 - 2020 г. Уточнява се, че преди подписване на споразумения ще се представят свидетелства за съдимост от законния представител на МИГ, както и временно изпълняващия такава длъжност, от членовете на колективния управителен орган и от представляващите по закон и пълномощие членове на колективния управителен орган на МИГ, когато същите са юридически лица и служителите на МИГ. Същото е необходимо за доказване на декларираните обстоятелства в рамките на кандидатстването.
- Отмяна на хипотезата за одобрение под условие на заявления получени в рамките на последната покана за подбор на МИГ и на стратегии за ВОМР, за които няма достатъчен бюджет и възможността Министерството на земеделието и храните да може да предложи на следващия в класирането да сключи споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР.
- Синхронизиране на изискванията за административно съответствие и допустимост на МИГ, представителите на органи на МИГ, получателите на финансова помощ и служителите на МИГ в съответствие с Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и тяхното прецизиране. В тази връзка се добавя изискване лицата да не попадат в хипотезата на неизпълнили разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ. Също така се прецизира текста по отношение на забраната лицата да не могат да предоставят консултантски услуги и се отменя изискването служителите на МИГ да подават декларация по т. 1 от приложение № 6, т. к. същите са физически лица и за тях т.1 от декларацията е неприложима. В тази връзка се актуализира съдържанието на декларацията съгласно приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8. В допълнение в бележка към декларацията се уточнява, че Когато член на колективния управителен орган или на контролния орган е юридическо лице, декларацията се подписва както от неговия представляващ/представляващи по закон, така и от представляващия по пълномощие. При наличие на повече от един представляващ по закон, декларацията се подписва от всеки един от тях.
- Прецизиране на изискването избраните в стратегията за ВОМР мерки да трябва да съответстват на идентифицираните в проучванията и анализите на територията нужди по отношение и на нуждата от финансиране от конкретна програма, предоставяща финансиране.
- Прецизиране, че МИГ преценява дали кандидатът за получаване на финансова помощ само да декларира изпълнението на изискванията на чл. 12, ал. 3, т. 1 - 19 от наредбата към момента на кандидатстване или да представи документи, доказващи това.
- Въвеждане на изискване, че когато проектно предложение включва изграждане и обновяване на места за настаняване кандидатът на финансова помощ декларира, че е запознат с изискванията на чл. 21, ал. 6 от наредбата.
- Ограничаване възможностите за финансиране на закупуване на превозни средства и места за настаняване с оглед контролиране на риска от възникване на нередности или съмнения за използване на изградените обекти не по предназначение. За целта се предлага в рамките на подхода да:
- не се предоставя финансова помощ за проект, финансиран от ЕЗФРСР за закупуване на превозни средства в размер над левовата равностойност на 15 000 евро с ДДС, с изключение на специализирани превозни средства, оборудвани за целите на инвестицията, които са допустими за финансиране по мерки от ПРСР 2014 – 2020 г., за които са разработени наредби за тяхното прилагане.
- не се предоставя финансова помощ в рамките на проект, финансиран от ЕЗФРСР за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване и за стойност на финансовата помощ над левовата равностойност на 50 000 евро с ДДС.
В допълнение, се въвежда ограничение за допустимите разходи, а именно чрез стратегии за ВОМР да не са допустими разходи за изграждане и обновяване на места за настаняване, когато в резултат по дейностите по проекта за обекта не е създадена и не функционира интернет страница, която предоставя възможност за онлайн резервации, интернет страницата не съдържа актуална информация за помещенията и удобствата в тях, включително снимков материал, когато не е посочена цена за настаняване за съответен период и не е налична връзка на интернет страницата за обекта на настаняване в интернет страницата на МИГ и на специализиран туристически сайт. Целта на тези мерки за увеличаване на публичността е да бъдат популяризирани обектите за селски туризъм, съфинансирани от ЕСФРСР и да се използват по предназначение.
- Отмяна на ограничението за членовете на колективния върховен орган за свързаност по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон и за изпълнител или подизпълнител на дейностите на проект, когато местната инициативна група е допустим получател на финансова помощ от ЕЗФРСР в рамките на стратегията за ВОМР.
- Въвеждане на изискване преди сключване на споразумение МИГ да представя уведомление за промяна на обстоятелствата по чл. 43 когато са настъпили в периода между подаване на заявлението за одобрение по чл. 24, ал. 1 и представянето на документите по чл. 36.
- Процедура за промяна на обстоятелствата по чл. 43 (промени на изпълнителния директор и персонала на МИГ; състава на колективния върховен орган и на колективния управителен орган и офиса на МИГ, когато са настъпили в периода между издаването на заповед за одобрение по чл. 35, ал. 1 и представянето на документите по чл. 36). Целта на изменението е регламентиране на одобряването на настъпили обективни промени в този период.
- Презициране на текста в чл. 39, т. 5, съгласно който, промени в стратегиите за ВОМР ще са допустими по отношение на критериите за оценка, минимална и максимална стойност на проектите и интензитет на помощта.
- Прецизиране, че в случаите на едностранна промяна на стратегията за ВОМР одобрението влиза в сила от датата на подаване на заявлението за промяна.
- По отношение на минималните изисквания към процедурата за избор на проекти само от ЕЗФРСР се предлагат следните промени:
- Прецизиране, че когато процедурата за избор на проекти предвижда условия и ред, различни от определените в раздел Раздел I. „Процедура за подбор на проекти към стратегия за ВОМР на МИГ“, процедурата се одобрява от УО на ПРСР 2014 -2020 г. в срок до 30 работни дни, като извършва проверка за съответствие с чл. 34, параграф 3, букви "б", "г", "д" и "е" от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета, наричан по-нататък „Регламент (ЕС) № 1303/2013 г.“.
- Въвеждане на изискване указанията и образците на документи за кандидатстване по всяка мярка от стратегията за ВОМР, финансирана от ЕЗФРСР да се одобряват от колективния управителен орган на МИГ и че документите, определящи условията за кандидатстване по всяка мярка от стратегията за ВОМР да се съгласуват по реда на чл. 26, ал. 3 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.
- Прецизиране на текста в чл. 46, ал. 5 в смисъл, че при обявяване на прием на заявления максимален разполагаем бюджет на съответната покана не може да надвишава разликата между бюджета по мярката и стойността на финансовата помощ по одобрените от ДФЗ проекти и тази по одобрените от МИГ заявления, за които към момента на обявяване на приема няма решение за предоставяне на финансова помощ от ДФЗ.
- Въвеждане на условия при които е допустима промяна на поканата за прием на заявления от страна на МИГ с цел да се гарантира равностойна конкуренция на кандидатите. Промени в поканата ще са допустими при промени в правото на Европейския съюз и/или българското законодателство, в политиката на европейско и/или национално ниво, основана на стратегически документ или в съответната програма, които налагат привеждане на документите в съответствие с тях; за увеличаване на финансовия ресурс по процедурата; за удължаване на срока за подаване на проектни предложения и при очевидна техническа грешка. В допълнение се въвежда условие промяната в поканата да се извършва по реда на нейното одобрение.
- Въвежда се изискване заявленията за предоставяне на финансова помощ от кандидатите съдържат най-малко данни за кандидата и данни за проекта и да се придружават от приложимите към конкретния проект документи съгласно приложение № 11 (ново) и формуляр за мониторинг съгласно приложение № 12 (нов).
- Прецизира се, че заявление с кандидат МИГ по реда на чл. 19 на Наредба № 22 се регистрира в последния ден от обявения прием.
- Прецизира се, че Председателят и секретарят на Комисията за избор на проекти и наблюдателите нямат право на глас.
- Отмяна на текст, касаещ заместник председателя на КИП, защото принципно той не е регламентиран в наредбата като фигура в КИП.
- Прецизиране, че когато председателят или секретарят на КИП установи, че е налице някое от обстоятелствата по 51, ал. 1, подава писмено самоотвод и на негово място се назначава друго лице по реда на чл. 52, ал. 1.
- Отмяна на текста в чл. 60, ал. 1 „Срокът се смята за спазен, ако документацията за проведения подбор на проекти е депозирана в деловодството на ДФЗ в посочения срок. Документи, изпратени по пощата или по куриер, които не са получени в деловодството в посочения срок, се оставят без разглеждане“. Отмяната се прави, т.к. практиката е да се прави проверка на тези документи в присъствието на кандидата или негов представител и няма практика тези документи да се изпращат по пощата.
- Прецизиране, че проверка за спазване на процедурата по подбор на проекти, финансирани от ЕЗФРСР от Държавен фонд „Земеделие“ по чл. 60 се извършва в срок до 1 месец от подаване на документите за проведения подбор на проекти, финансирани от ЕЗФРСР.
- Въвеждане на процедура за регламентиране на одобрение на проекти на МИГ, финансирани от ЕЗФРСР. За целта се създава раздел Iа. „Процедура за разглеждане на заявления за подпомагане финансирани от ЕЗФРСР при условията и реда на чл. 19.
- Въвеждане на задължение на МИГ да осигурява на интернет страницата на МИГ връзка с интернет страниците на получателите на финансова помощ по стратегията за ВОМР, които имат такива.
- Отменя се задължението за проектите по ЕЗФРСР Местната инициативна група да въвежда информация за изпълнението на стратегия за ВОМР, в това число данни на всички постъпили проекти (одобрени и неодобрени), в отделна информационна система, която е функционално свързана с ИСУН 2020. Задължението се отменя, защото не е налична функционално свързана с ИСУН 2020 отделна информационна система за проектите, финансирани в рамките на ВОМР.
- Съгласно § 4, ал. 3 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) безвъзмездна финансова помощ по ПРСР „се предоставя при условията и по реда на този закон, доколкото друго не е предвидено в Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1698/2005 на Съвета (ОВ, L 347/487 от 20 декември 2013 г.) и Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 352/78, (ЕО) № 165/94, (ЕО) № 2799/98, (ЕО) № 814/2000, (ЕО) № 1290/2005 и (ЕО) № 485/2008 на Съвета (ОВ, L 347/549 от 20 декември 2013 г.), в Закона за подпомагане на земеделските производители или в акт по неговото прилагане. В тази връзка в чл. 62, т. 5 се прецизира, че МИГ има задължение за разработване на насоки за кандидатстване.
- Прецизиране, че МИГ разработва, одобрява и публикува на електронната страница на МИГ насоки и образци на документи, покана за кандидатстване за всяка мярка, не по-късно от 10 работни дни преди началната дата за прием на проекти“. Промяната по отношение на срока е направена с цел привеждане на задължението с текста на ПМС № 161.
- Прецизиране, че ДФЗ налага на финансови корекции по реда на Наредбата за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции и процентните показатели за определяне на размера на финансовите корекции по реда на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове, както й, че Изпълнителният директор на ДФЗ може със заповед да откаже изплащането на част или на цялата помощ, когато е наложена финансова корекция по реда на тази наредба.
- Въвеждане на задължение на Държавен фонд „Земеделие“ да изпраща на УО на ПРСР 2014 – 2020 г. информация за заявените, одобрените и изплатените суми по сключени договори за предоставяне на финансова помощ в срок до 15-то число след изтичане на всяко тримесечие и информация за изпълнението на индикаторите за мониторинг, свързани с прилагане на подхода ВОМР за предходната година в срок до 15 февруари.
- Въвеждане на задължение на Държавен фонд „Земеделие“ да уведомява УО на ПРСР 2014-2020 г. и МИГ за резултата от извършената проверки по чл. 65 ал. 1, т. 9 и 12 от наредбата, за извършено плащане по ал. 1, т. 11 в срок до 10 работни дни след извършване на проверка или плащане, както й за издаването не само на заповед за отхвърляне, а и на всяка заповед по чл. 65 ал. 1, т. 1, 2 и 10 от наредбата.
- Изрично включване в списъка на институциите, осъществяващи проверки за мониторинг и контрол на Изпълнителна агенция „Сертификационен одит на средствата от европейските земеделски фондове“.
- Прецизиране, че окончателно плащане към получатели за финансова помощ се заявява след извършване на дейностите по проекта, но не по-късно от един месец след изтичане на срока за изпълнението му, определен в договора. Промяната е направена в съответствие с досегашната практика на ДФЗ.
- Прецизиране, че заявка за плащане от получатели за финансова помощ се придружава и формуляра за мониторинг, съгласно приложение № 12.
- Разширяване обхвата на приложение на чл. 81, ал. 4 и по отношение на читалищата, които изпълняват проект по мярка 7.2 от стратегия за ВОМР. Промяната ще позволи читалищата да гарантират авансови плащания към тях и със запис на заповед.
- По отношение на допустимите и недопустимите разходи препращане към текстовете на Постановление № 189 от 2016 г. на Министерския съвет за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014 - 2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.) и отмяна на категория недопустим разход, определена като такава в постановлението. Предвид, че ПМС № 189 от 2016 г. не предвижда възможност недопустими разходи да се определят в насоки на съответния УО на програма, този текст е отменен в Наредба № 22 от 2014 г.
- По отношение на изисквания при възлагане на дейности по проектите на получатели на финансова помощ от стратегиите за ВОМР, финансирани от ЕЗФРСР, препращане към Постановление № 160 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от европейските структурни и инвестиционни фондове (обн., ДВ, бр. 52 от 2016 г.) и отмяна на текстове, които са уредени в постановлението. В тази връзка се прави и препратка към изискванията за референтни разходи в ПМС № 189 от 2016 г. и се отменя определението за „Независими оферти“.
- Добавяне на изискване МИГ и получателите на финансова помощ при изпълнение на стратегията за ВОМР да осигурят публичност на дейността си и на източниците на финансиране и съгласно раздел ІІ, точка 2.2 от Приложение ХІІ от Регламент (ЕС) № 1303/2013. Промяната е в съответствие с Регламент (ЕС) № 1303/2013.
- По отношение осигуряването на публичност на дейността МИГ в чл. 86, ал. 1, т. 5 думите „обществените поръчки“ се заменят с „сключените договори с физически и юридически лица при възлагане на обществени поръчки“, отменя се задължението да публикуват „списък на физическите и юридическите лица, с които МИГ има сключен договор, както и предмета на сключения договор“. След направената редакция МИГ следва да публикуват „регистър на сключените договори с физически и юридически лица при възлагане на обществени поръчки, който съдържа информация за избрани изпълнители, дейности, срок и стойност на поръчките“. В допълнение вместо декларации за липса/ наличие на конфликт на интереси на членовете на комисията за избор на проекти ще се публикува списък на лицата подписали декларация съгласно приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от наредбата.
- Въвеждане на определение за получател на финансова помощ във връзка с необходимостта от синхронизиране на терминологията с тази в Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове.
- Въвеждане на определение за самостоятелен офис във връзка с необходимостта на обективно потвърждаване на оценката на стратегиите за ВОМР в рамките на посещението на място.
- Във връзка с изискване по чл. 19 проектите на МИГ, финансирани от МИГ да са в обществена полза, въвеждане на определение за обществена полза, а именно всяка дейност, за която се извършват разходи по смисъла на чл. 38, ал. 1 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
- Въвеждане на определение за места за настаняване във връзка с включването на разпоредби за ограничаване възможностите за финансирането им.
- В раздел „Допълнителни разпоредби“ се създава § 2а. „Левовата равностойност на 1 евро е 1.9558 лева.“. Текстът е преместен на систематичното му място от чл. 7, ал. 2 на наредбата. Създава се й § 2б. „До осигуряване на техническа възможност за обмен на данни между ИСУН и Интегрираната система за администриране и контрол прием и оценка на проектни предложения се извършва в офиса на МИГ.
- Синхронизиране на терминологията в Наредба № 22 от 2015 г. във връзка с констатирани неточности.
- Синхронизиране на препратките в Наредба № 22 от 2015 г. във връзка с направените изменения и допълнения в Наредба № 22 от 2015 г.
- Съгласно заключителните разпоредби на наредбата, същата влиза в сила от деня на обнародването й в „Държавен вестник“ и започналите и недовършени до влизането в сила на наредбата производства се довършват по досегашния ред.
Предлаганите изменения и допълнения следва да се прилагат по отношение на всички заявления, подадени към момента на влизане в сила на наредбата.
Дата на откриване: |
29.3.2017 г. |
Целева група: |
Всички заинтересовани |
Сфера на действие: |
Земеделие и селски райони |
Дата на приключване: |
28.4.2017 г. |