Постановление на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Държавна агенция „Електронно управление“
С предложения проект на устройствен правилник се уреждат дейността, функциите и структурата на Държавна агенция „Електронно управление“ и на нейните административни звена.
Създаването на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) е предвидено с последните изменения и допълнения в Закона за електронното управление (ЗЕУ), в сила от 01.07.2016 г., с цел централизиране на усилията по въвеждане на електронно управление, което ще елиминира дублирането на инфраструктура и системи в администрациите.
Според ЗЕУ, Държавна агенция „Електронно управление“ се създава към Министерския съвет, като дейността, структурата, организацията на работа и съставът на агенцията се определят с устройствен правилник, приет от Министерския съвет. Държавна агенция „Електронно управление“ се ръководи и представлява от председател, определен с решение на Министерския съвет.
Председателят на ДАЕУ ще провежда държавната политика в областта на електронното управление, електронните удостоверителни услуги, електронната идентификация, мрежовата и информационната сигурност в администрациите, инфраструктурата за пространствена информация и информацията от обществения сектор в машинночетим отворен формат.
След приемането на устройствения правилник ДАЕУ ще изпълнява и досегашните функции на дирекция „Електронно управление“ в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, чиято дейност преминава изцяло в агенцията.
Предложената структура на ДАЕУ има за предназначение да осигури изпълнението на комплексните правомощия на председателя й, произтичащи от ЗЕУ, Закона за електронните съобщения, Закона за електронна идентификация и други закони.
Предлага се агенцията да има обща численост 592 щатни бройки (включително 521 щ.бр. от закритата ИА ЕСМИС, 14 щ.бр. от дирекция „Електронно управление“ в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и 6 бройки от намиращия се в процес на закриване отдел „Управление на проекти“ в Администрацията на Министерския съвет), разпределени в 3 дирекции в общата администрация, 6 дирекции в специализираната администрация, 1 главна дирекция и 3 териториални дирекции.
Дата на откриване: |
5.10.2016 г. |
Целева група: |
Всички заинтересовани |
Сфера на действие: |
Държавна администрация |
Дата на приключване: |
19.10.2016 г. |