Днес обществото решава

Заглавие на темата Ново мнение
Burgazlia 16 декември 2017 г. 22:43:40
  • Мнения:
  • отрицателни 0 / положителни 0
Група: Регистриран потребител

Мнения: 1 виж всички

Регистриран на: 15.12.2017 г.
Трудността да вляза и пиша в този сайт, както и начина за правене на дискусия показват, че тук това е направено повече за парлама, за отбиване на номера, както се казва, а не че някой ще ни вземе на сериозно мненията и предложенията. И все пак, въпреки предубежденията ми отправям призив към всички четящи и пишещи тук: моля, дайте си мнението по въпроса защо ни натрапиха през 2012 г. задължението да караме денонощно автомобилите си с включени фарове чрез добавката в ЗДП на ал.3 към чл.70. Може би някой ще публикува мотивите за тази кръпка към закона. Но няма да се намери човек и специалист, който да публикува статистически данни от денонощните справки на КАТ за причинени катастрофи по причина „невключени фарове през деня”. Защото просто няма такава статистика. И за това единственото обяснение може да се намери в създаването на поредната „касичка” в ръцете на държавата чрез КАТ да събира глоби от не светещи фарове през деня. Явно българският законодател обаче не държи сметка за причиненият стрес на хиляди шофьори от забравата, която им бърка в джоба. Ами често изгарящите крушки, изтощени акумулатори, завишения разход на гориво? Когато се пресмята все още ниската производителност на труда у нас, защо не се вземат пред вид именно подобни законодателни безумия, които тормозят работещите граждани и несъмнено се отразяват на тяхната работоспособност? За това призовавам всички водачи на МПС да подкрепят премахването на ал.3 на чл.70 от ЗДП. И другите нелогични ограничения или задължения като пътни знаци и табели са се превърнали в доходоносни касички. Но светещите фарове като нелогичен напън на цивилизацията да се мери с парещите лъчи на слънцето освен преки, носи и косвени загуби на водачите, при това без никакъв принос към безопасността по пътищата. И за това тази норма няма място в Закона за движение по пътищата. Киро Проданов, Бургас
Roby6 01 март 2018 г. 15:32:06
  • Мнения:
  • отрицателни 0 / положителни 0
Група: Регистриран потребител

Мнения: 3 виж всички

Регистриран на: 01.3.2018 г.
Да изискването за дневни светлини е привнесено необосновано и без ноебходимия анализ и обсъждане от държави с коренно различен климат. В западна Европа дори през лятото броят на слънчевите дни е в пъти по-малък от този в югоисточна Европа. Затова и в нашите южни съседки това изискване не се прилага. А че излишното използване на светлини през слънчевото българско лято натоварва семейния бюджет и има отрицателни последици върху чистотата не въздуха е повече от ясно.
Анна Демирева 11 април 2018 г. 19:10:47
  • Мнения:
  • отрицателни 0 / положителни 0
Група: Регистриран потребител

Мнения: 1 виж всички

Регистриран на: 22.8.2017 г.
Изискването за ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ е едно от най-ефективните, ДЕЙСТВИТЕЛНО допринасящи за повишаване безопасността на движение - несравнима е видимостта на МПС дори и в слънчев ден, при отблясъците от пътното платно... Работата ми налага ежедневно шофиране, поради което заключенията ми се базират на шофьорски стаж при всякакви атмосферни условия. В редките случаи, когато срещна МПС без включени светлини, се чувствам застрашена - възможността за определяне на дистанцията и скоростта му е несравнимо ограничена. А да не говорим, за автомобили с цвят в "пясъчно-сивата" гама... Аргументите за ненужни глоби, изгарящи крушки, изтощени акумулатори, завишения разход на гориво са СМЕШНИ на фона на дори и един спасен живот! А ако отидете до който и да е сервиз - светлините могат да ви бъдат настроени да се включват/изключват сами - да не се връщаме в ерата на КАРУЦИТЕ!!!
steboj_bg 06 май 2018 г. 22:35:26
  • Мнения:
  • отрицателни 0 / положителни 0
Група: Регистриран потребител

Мнения: 1 виж всички

Регистриран на: 06.5.2018 г.
И аз се лутам сума време, за да достигна до някакъв текс за предложени промени в ЗДП! Дочувам за наказание на водачи, едно от които, че при наложени три наказания за не даване предимство на пешеходна пътека, или преминаване на червено, за една или две години, се отнема СУ и не можеш за срок от две години да кандидатстваш за възтановяване на правоспособността!? Имало предложение да отпадне предимството на десностоящият при преминаване през кръгово кръстовище, пък аз не съм сигурен, че изобщо е въвеждано такова правило! Може би са само подмятания от агенция "Една жена каза" и за това прехвърлих и ЗДП и ППЗДП... останах вцепенен! И в двата нормативни документа няма и буква за преминаване през кръгово кръстовище /дори като вид не е споменато/, не са налични редица правила за преминаване през нерегулирано кръстовище и кръстовище със светлинно регулиране на пътния трафик! Има текстове, които са дискусионни в терминологично отношение! Иначе на една страница е изпълнено, колко пъти е променян този закон.